dikkat eksikliği ve hiperaktivite

DEHB için son zamanlarda çok popüler olan ilaç kullanımına kim dur diyecek? doktorların yanlış uyulaması için kimse bişey yapmayacakmı? tüm zel eğitimcilere sesleniyorum ilaç kullanımı sizce ne kadar doğru yada ne kadar etik?yorum sizin.
31-03-2006
Halil İbrahim TEYMEN
Özel Eğitim Öğretmeni
Öğrenci ve Veli bilgilerinin kolayca takip edin.
Tuğba KAYA

BÖYLE YANLIŞ BİR BİLGİLENDİRMEYE DAYANILARAK VE BUNUNLA DOĞRUDAN BAĞLANTILANDIRILARAK BU İLAÇLARIN BAĞIMLILIK YAPTIĞI SÖYLEMİ GÜNDEME GETİRİLİYOR.HALBUKİ BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR VE VERİLER BUNUN TAM TERSİ SONUÇLAR VERİYOR BİZE BUNA GÖRE ASLINDA İLAÇ KULLANAN KİŞİLERİN DEĞİL KULLANMAYAN KİŞİLERİN BAĞIMLILIK ORANI DAHA YÜKSEK .... DİĞER YANDAN KÖTÜYE KULLANIM HER İLAÇTA OLABİLİR AMA BU KÖTÜYE KULLANIM DİĞER İLAÇLARDAN HİÇ DE FARKLI ORANDA DEĞİLDİR
Tuğba KAYA

UYARICILARIN ÜLKEMİZDE KULLANILMAYA BAŞLANMASIYLA BİRLİKTE DEHB TEDAVİSİNDE ÖNEMLİ İLERLEMELER KAYDEDİLMESİ DEHB'Lİ HASTALARIN TANINMASI VE TEDAVİSİNDEKİ ARTIŞ BAZI BİLİMSEL OLMAYAN SÖYLENTİLERİ FAZLACA GÜNDEME GETİRDİ.BU YANLIŞ SÖYLENTİLER BELKİ DÜNYANIN HER YERİNDE VAR VE BU BİZİM ÜLKEMİZDE DE DEVAM EDİYOR. BU YANLIŞ BİLGİLENDİRMELERDEN BİRİNE GÖRE UYARICILAR KOKAİN BENZERİ MADDELERDİR,BU ÇOCUKLAR İLERİDE MADDE BAĞIMLISI OLURLAR.DOLAYISIYLA ÇOCUKLARA VERİLMEMELİDİRLER.
Tuğba KAYA

Ritalin,dexedrine,adderall,benzedrin gibi ilaçların SCHEDULEII LİSTESİNDE yeraldığı doğru mu?Afyon,morfin ve kokainin de SHHEDULEII LİSTESİNDE YER ALIYOR MU?Bu maddelerin bağımlılık riski yüksek midir?Ritalin işe yarıyor çünkü çocuğu sakinleştiriyor, aynı kokain gibi ve diğer amfetaminler gibi.Ritalin ve benzeri ilaçları kulanan çocuklarda diskinezi,turet sendromu,boy ve kilo gelişiminin geri olması sadece komik bir rastlantıdan ibaret heralde.Lütfen sorduğum soruların doğru olup olmadığına yanıt verin.Ritalin kokain ve amfetamin aynı drag ailesinden midir?
Eğitim Uzmanı

"nasıl etki ediyor ilaçlar nasıl oluyor da davranışları düzenliyorlar?Nasıl oluyor da insanların öğrenme düzeylerini ve akademik performansını arttırıyorlar? iki temel etki mekanizmasından söz ediyor bilimsel araştırmalar :bunlardan bir tanesi özellikle sinir hücreleri arasında iletişimi sağlayan ,nörotransmitter dediğimiz biyokimyasal maddelerin metabolizmasını düzenleyerek etki ediyorlar.Yine dikkat ve oto kontrol sistemi olarak adlandırdığımız beynimizin ön bölgesindeki merkezin kanlanmasını ve şeker kullanım oranını değiştirerek etki eden ilaçlar var" DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN İÇİN KAYNAK:POPÜLER PSİKİYATRİ DERGİSİ SAYI:32

İLAÇLARIN ETKİ MEKANİZMASI
Tuğba KAYA

Ben ilaç almalarına karşı değilim.Ancak bu şekilde ilaç almalarına karşıyım.Gözlem yok,çocukla ilgilenmek yok; sadece birkaç soru ve ilaç.Etkili davranış değiştirme programlarının ilaçlardan çok daha önemli olduğunu düşünüyorum.Etkili davranış değiştirme ve ilaç kullanımı için bakınız RİTALİN ÇÖZÜM DEĞİL(DR.DAVİD B.STEİN) Kuraldışı Yayınlarından.
Eğitim Uzmanı

haa diyeceksiniz ki DEHB baş ağrısı kadar basit değil ama DEHB olan çocuklar zaten kendilerini bir kaç dakika içinde gösterirler. ayrıca günde 100-150 civarı hasta gören bir hekimden daha fazla zaman istemek biraz insafsızlık. muayenehanesine çağırınca da para gözlü olacak:) saygılarımla
Doğan YILMAZ

Farmakolojik tedaviye neden bu kadar karşı olunduğunu anlamıyorum. Genelde öne sürülen savlar bilimsel değerlerden değil duygusal değerlerden temellenen yakarışlar."DEHB için son zamanlarda çok popüler olan ilaç kullanımına kim dur diyecek? " tamam dur diyelim ama neden dur demeli?bu çocuklara ne gibi zararları eğitimene ne gibi engelleri var ilk önce bunları bir konuşalım sadece kendi gözlemleriizle değil ulusal ve uluslar arası literatür bu konuda ne söylüyor? Kendi çalıştığınız çocuklara bakjarak yaptığınız gözlemlere dayanarak bunu söylersek yanılırız çünkü benim gözlemlerime görede pek çok çocuk bu uygulamalardan fayda görmekte.Ayrıca çocukların komorbid tanılarına da dikkat etmek gerekir"Elbette ilaç kullanımı önemli ama 5 dakikalık gözlem ve sorularla çocuğa nasıl ilaç verilir." Neden tedaviye başlanmsın? başınız ya da dişiniz ağrıdığında ağrı kesici almaya kaç dakikada karar veriyorsunuz?
Doğan YILMAZ

dehb olan bireylerde dopamin ve nöradrenalin düzeylerinde düşüklük olduğu saptanmıştır.Yani dehb nörobiyolojik temelleri olan bir hastalıktır.bu nedenle ilaç tedavisi gereklidir.özel eğitime ilaveten ilaç tedavisiyledesteklenmelidir.uygun doz alımını belirleyecek olanlar da psikiyatristlerdir. bu konuyla ilgilenenler için DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU YAZARLAR:Doç. Dr. Eyüp Sabri ERCAN Prof. Dr. Cahide AYDIN GENDAŞ KÜLTÜR AYRICA ilk yazarın da dehbli olduğunu bilmek ilginç olacaktır
12-09-2006
Tuğba KAYA

Elbette ilaç kullanımı önemli ama 5 dakikalık gözlem ve sorularla çocuğa nasıl ilaç verilir.Aile rapor almaya gidiyor,çocuk iki yaşında alıcı dil hiç yok ,oyun kurma yok, ismine tepki vermiyorve psikiyatrist gidin kreşe götürün açılır diyor.Bunu söyleyen psikiyatristin ilacı alınmalı mı sizce?Psikiyatristlerin çoğu çocuk eğitimi ve gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip değiller.Çocukla 5 dakika ilgilenerek nasıl tanı konur nasıl ilaç yazılır?Mukkak iyi yapanlar vardır ama çoğu ayrıntılı değerlendirme yapmadan karar veriyor.
12-09-2006

11-09-2006
Tuğba KAYA

Yorum yaparken dikkatli olmak gerektiğini düşünüyorum.Bunun kararını Psikatriler vermeli.Tanı koyma ve ilaç tedavisine başlama kararı en zoru olmalı.Burada sorun olan dozaj ayarlamada olduğunu sanıyorum.Eğitime ilaç almanın destekçi olduğunu düşünüyorum.
05-06-2006
Süreya Akmaz TUĞ
Özel Eğitim Uzmanı

kesinlikle yanlış buluyorum ilaç kullanımını ve bu konu ile lgili örneklerim cok fazla karsılastırdığımda ilaç kullanmayan öğrencilerde basarı kaydederken ilaç alan öğrencilerde kayıt elde edemiyom....
10-04-2006
Sündüz YILDIZ
Özel Eğitim Öğretmeni

Eleman mı Arıyorsunuz?

Kurumunuzda çalışacak personele mi ihtiyacınız var?

Artık bunları dert etmeyin! Hemen bir iş ilanı ver, gelen başvuruları incele, birkaç görüşme yap ve uzmanla çalışmaya başla. Hepsi bu...