Norrie Sendromu

04-12-2017 |

Norrie Sendromu

Nedir?

Norrie sendromu, doğumda veya ilerleyen dönemde körlükle sonuçlanabilen nadir bir hastalıktır. Belirtilerin şiddeti ve atak aralıkları değişkendir. X kromozomuna bağlı çekinik olarak kalıtılmaktadır.

Belirtileri Nelerdir?

• Küçülmüş göz küresi
  • Korneada opaklaşma
  • Motor becerilerde gelişimsel gecikmeler
  • yürümede gecikme
  • Katarakt
  • Körlük
  • Vitreus hemorajileri

Nasıl Tanı Konur?

Hekiminiz hastalığın tanısı için bir takım göz testleri yapacaktır.

Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Norrie hastalığına yakalanan bireylerde doğumdan önce retina dekolmanı olduğu için görme yetisini yeniden kazabilmeleri mümkün olamamaktadır ancak tam retina dekolmanı olmayan vakalarda bazı müdahaleler yapılabilir. Son yapılan çalışmaların bir tanesinde profilaktik lazer tedavisinin retina dekolmanı ve körlüğü önleyebileceğine dair kanıtlar tespit edilmiştir.

Görünme Sıklığı Nedir?

Çok nadir bir hastalık olduğundan dolayı görülme sıklığı ile ilgili kayda değer veriler bulunmamaktadır.

Bu hastalıkla ilişkili olduğu düşünülen NDP geni ile ilgili çalışmalar devam etmektedir.

Hekim (Pratisyen)

iş arayan 1257 kişi var. Hemen irtibata geçerek personel eksikliğinizi tamamlayın.

Murat D.
Uzman Öğretici

Havva K.
El Sanatları Öğretmeni

Atakan Y.
Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık

Nagihan Y.
Hasta Bakıcı

Derya G.
Çocuk Gelişimcisi

Öğrenci ve Veli bilgilerinin kolayca takip edin.

Rehabilitasyon.com'daki güncellemeleri ve yenilikleri artık Facebook'dan da takip edebilirsiniz