Norrie Sendromu

04-12-2017 |

Norrie Sendromu

Nedir?

Norrie sendromu, doğumda veya ilerleyen dönemde körlükle sonuçlanabilen nadir bir hastalıktır. Belirtilerin şiddeti ve atak aralıkları değişkendir. X kromozomuna bağlı çekinik olarak kalıtılmaktadır.

Belirtileri Nelerdir?

• Küçülmüş göz küresi
  • Korneada opaklaşma
  • Motor becerilerde gelişimsel gecikmeler
  • yürümede gecikme
  • Katarakt
  • Körlük
  • Vitreus hemorajileri

Nasıl Tanı Konur?

Hekiminiz hastalığın tanısı için bir takım göz testleri yapacaktır.

Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Norrie hastalığına yakalanan bireylerde doğumdan önce retina dekolmanı olduğu için görme yetisini yeniden kazabilmeleri mümkün olamamaktadır ancak tam retina dekolmanı olmayan vakalarda bazı müdahaleler yapılabilir. Son yapılan çalışmaların bir tanesinde profilaktik lazer tedavisinin retina dekolmanı ve körlüğü önleyebileceğine dair kanıtlar tespit edilmiştir.

Görünme Sıklığı Nedir?

Çok nadir bir hastalık olduğundan dolayı görülme sıklığı ile ilgili kayda değer veriler bulunmamaktadır.

Bu hastalıkla ilişkili olduğu düşünülen NDP geni ile ilgili çalışmalar devam etmektedir.

Hekim (Pratisyen)

Bireysellleştirilmş Eğitim Proğramını(BEP) kolayca hazırlayın.

Eleman mı Arıyorsunuz?

Kurumunuzda çalışacak personele mi ihtiyacınız var?

Artık bunları dert etmeyin! Hemen bir iş ilanı ver, gelen başvuruları incele, birkaç görüşme yap ve uzmanla çalışmaya başla. Hepsi bu...

Rehabilitasyon.com'daki güncellemeleri ve yenilikleri artık Facebook'dan da takip edebilirsiniz
Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezinizde bir otomasyon programına ihtiyacınız mı var?
1 Aylık ÜCRETSİZ DEMO'yu hemen indirin ve yükleyin.
  • Web tabanlı veya Masaüstü kullanımı
  • MEBBİS otomatik veri aktarımı
  • PKT, KDF ve diğer formların kolayca üretimi
  • Bir yıl ücretsiz teknik destek
Ayrıntılı bilgi için burayı tıklayın.