Engelliye Kötü Haber
Hükümetin, engelli çocukları okutan özel eğitim kurumlarına verdiği para desteği, 'masrafları çok artırdığı için' geri çekiliyor, veliler tepkili
Seçim öncesi bilbordlara, engellilere verdiği haklarla ilgili afişler astıran AKP hükümeti, şimdi bunları geri almaya başladı. Engelli çocukların, özel eğitim kurumlarında aldığı eğitim giderlerini 2006 yılında karşılama kararı alan hükümet, uygulamaya son veriyor. Engelli aileleri yarın kararı protesto edecek.
2006 yılı haziran ayında, sosyal güvencesi olan engellilerin, özel eğitim kurumlarında eğitim alması halinde eğitim giderlerinin karşılanması için var olan kanunda değişiklik yapıldı. Kanun değişikliği öncesi özel eğitim kurumlarında eğitim gören engelli sayısı 67 bin iken, sayı 161 bine yükseldi. Engelli çocuk başına 388.8 YTL ödeme yapılan özel eğitim kurumlarında bu iş için 30 bin istihdam sağlanmıştı.
Ancak hükümet, masraflar çok olduğu gerekçesiyle bu kararından vazgeçti. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Kurumları Genel Müdürlüğü tarafından 20 Kasım'da yayımlanan genelge 1 Aralık'ta yürürlüğe girecek. Genelgedeki düzenlemeler şöyle:
- Yerleşim birimlerinde resmi veya özel eğitim okuluna devam eden engelli öğrencilerin bireysel veya grup eğitimi için her türlü tedbir okul bünyesinde alınacaktır.
- Özel veya resmi özel eğitim okullarından herhangi birine veya özel eğitim sınıfına devam eden engelli çocukların ayrıca, özel eğitim kurumlarından destek eğitimi almaları halinde eğitim giderleri karşılanmayacak.
- Ancak birden çok engeli olan ve resmi okulda eğitimi yapılan engel türü dışında öğrencinin sahip olduğu ikinci veya daha fazla engel türünde bireysel destek eğitimi alması gerektiği Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu raporunda belirtilen engelli çocukların, özel eğitim kurumlarından, en fazla altı seansa kadar bireysel eğitim almaları halinde eğitim giderleri karşılanacak.
- Zorunlu eğitim çağında olup rehberlik araştırma merkezince düzenlenen Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu raporlarında özel veya resmi eğitim okuluna devam etmesi gerektiği belirtilen engelli çocuklar, bu okullara devam edecek. Bu okullara devam etmeyip diğer özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinden eğitim almaları halinde eğitim giderleri karşılanmayacak.
- Engelli çocuklar, destek eğitimini ancak bulunduğu il/ilçe merkezinde özel veya resmi özel eğitim okulunun bulunamaması halinde alabilirler.
Özel Eğitim Kurumları Derneği Başkanı Mustafa Metin Taş, genelgenin engelli çocukları karanlık odalara mahkûm edeceğini söyledi. Kanun değişikliğinin engelli aileleri için bir yıllık geçici bir mutluluk yaşattığını ifade eden Taş, "AKP hükümetinin engellilerle ilgili vaatleri, yaptıkları birer seçim yatırımıymış" dedi. Kurumlarda 30 bin istihdam yaratıldığına dikkat çeken Taş, genelgenin 1 Aralık'tan itibaren geçerli olmasına da itiraz etti. Taş, "Bu kadar kısa süre içerisinde, biz nasıl yeni bir düzenlemeye gideceğiz. Şimdi bu kadar istihdam ne olacak. Ayrıca bizden doğan boşluğu Milli Eğitim okulları üstlenecek. Fiziki şartları ile yeterli olamayan ilköğretim okulları var. Onlar bir haftada nasıl bir düzenleme yapmayı düşünüyor" dedi.
Dernek yönetim kurulu üyesi Mustafa Sedat Taş ise, "Engelli aileleri genelgeye çok tepki gösterdi. Çünkü çocuklarında olumlu gelişmeleri fark edebiliyorlardı" dedi.
Özel eğitim kurumu kurucusu Mustafa Özçelik de, genelgenin yasa ve yönetmeliklerle çeliştiğini yargının yürütmeyi durdurabileceğini söyledi. Özçelik, "Suiistimal varsa, Milli Eğitim Bakanlığı'nın denetlemeyle görevli müfettişleri de vardı" dedi. Özçelik tepkisini şöyle dile getirdi:
"Bu genelgenin yürürlüğe giriş tarihi 1 Aralık 2007. Bazı istisnalar dışında 'bireysel' ve 'grup' eğitimlerinin, engelli çocukların kendi okullarında yapılmasını ön öngörmekte. Halbuki Milli Eğitim'le en az ilişkisi olan herkes bilir ki, Türkiye'de ne özel eğiticisi bakımından, ne de fiziki şartlar bakımından 'bireysel fizyoterapi odaları' gibi bir altyapı bulunmamaktadır. Bir hafta içinde de, bu altyapının bakanlıkça sağlanabilmesinin mümkün olamayacağı açıktır."
Genelgeye engelli aileleri de tepki gösterdi. Yarın Ankara'da tepki yürüyüşü düzenleyecek olan engelli aileleri, 3 Aralık Engelliler Günü'nde de Türkiye genelinde eylemlerle genelgeyi protesto edecek.
Kaynak: http://www.r_adikal.com.tr
rehabilitasyon merkezlerinin ipini çeken genelge nihayet bir gazetede haber oldu..... konunun gündeme gelmesi için basın yayın organlarının tümünde çıkması gereken bi haber. dernek bu yönde çalışma yaparsa daha iyi olur gibi geliyor.
[ Üyelere Özel ] 13-12-2007 20:54:50
umarım beni yanlış anlamazsın
[ Üyelere Özel ] 02-12-2007 18:41:52
DEVLET GEREKLİ DENETLEMEYİ YAPAMADIĞI İÇİN BU GENELGE ÇIKMIŞTIR YANİ PİRE İÇİN YORGAN YAKILMIŞTIR.OYSA Kİ GEREKLİ DENETLEMELERİN YAPILMASI VE İYİ KÖTÜ KAVRAMLARININ AYRIŞTIRILMASI DAHA İYİ OLURDU AMA TABİKİ ULUS OLARAK KOLAYI YAPMAYI TERCİH EDİYORUZ .KURUNUN YANINDA YAŞ YANIYOR .DOĞRUSU BU İSE YAPANLARA HELAL OLSUN DEĞİLSE HERKES ELİNİ VİCDANINA KOYUP ÖYLE HAREKET ETSİN.
[ Üyelere Özel ] 27-11-2007 14:43:27
ARDA BEY BEN KURUM SAHİPLERİNİ SUÇLARKEN TABİKİ İŞİNİ HAKKIYLA ENAZINDAN YÜZDE ELLİ YAPANLAR İÇİN BİR SÖZÜM YOKTUR. BENİM SÖZÜM BU İŞİ BİRİNCİ DERECEDE EĞİTİM DEĞİL TİCARET İÇİN YAPANLAR İÇİNDİR Kİ BU SIKINTILARLA KARŞI KARŞIYA GELDİK.,ARKADAŞLAR BEN ONYILLIK BİR KURUMUM AÇMA NEDENİM İSE ÇOCUĞUMDAN KAYNAKLI VE KIRK YAŞINDA MESLEK DEĞİŞTİRDİM VEDE KIRKYAŞINDA İSE ÖZEL EĞİTİMCİ OLDUM, LUTFEN BU KONULARDA BENİM KADAR DUYARLI ÇOK NADİR KURUM SAHİBİ VARDIR. BEN BU İŞİ BİRİNCİ DERECEDE TİCARET DEĞİL HIZMET VE BU YAVRULARIMIZI TOPLUMA KAZANDIRMAK, YETİŞTİRMEK İÇİN YAPIYORUM. BU ONYILLIK HIZMET SÜREM İÇERİSİNDE İLİMDE VERGİ REKORTMENLİGİ SIRALAMASINDA ILK ON İÇERİSİNDE YER ALIYORUM. BEYLER REHABİLİTASYON KONUSU MİLLİ EĞİTİMDE YENİ OLMASI NEDENİYLE MİLLİ EĞİTİM YETKİLİLERİ YETERLİ BİLGİLERE SAHİP OLMAYA BİLİRLER HEMEN BUNU FIRSAT BİLİP OLUMSUZ YÖNDEN KULLANMAKMI GEREKİYOR. BU SÖZLERİM YANLIŞ YAPANLAR İÇİN ARKADAŞLAR DEVLET YANLIŞ VE EKSİK YAPTI DİYE BİZDEMİ YAPALIM DEVLETTEN KİMSE HESAP SORAMAZ AMA BİZLERDEN DEVLET HESAP SORAR. BİZLERİN DEVLETTEN HESAP SORMASI ANCAK DEVLETİ TEMSİL EDEEN KİŞİ VE KURUMLARIN YANLIŞ İŞ VE İŞLEMLERİN UYGULANMASINDA HUKUK YOLU AÇIKTIR, ONADA CESARETİN VE YÜREĞİN VARSA DAVA AÇARSIN. ÖRNEĞİN SHÇEK DÖNEMİNDE 2003 YILINDA SSK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNCE ÇIKARILAN GERİYE DÖNÜK ÖDEME GENEL YAZISINI TÜRKİYEDE SSK YI DANIŞTAYA DAVA AÇAN İLK KİŞİYİM. KİMSE CESARET EDİPTE MAHKEMELERİN KAPISINA GİDEMEDİLER. SONUÇ 06-07-2007 DE DANIŞTAY KARARIYLA KAZANDIM EĞER KURUMUMUN VE BENİM İĞNE UCU KADAR AÇIĞIM OLSAYDI NE CESARET EDEBİLİRDİM NEDE DEVLET BENİ RAHAT BİRAKIRDI. ARDA BEY SSK BAHÇEN YETERSİZ DİYE PARAN ÖDENMEDİĞİNDE SSK YI MAHKEMEYE VERDİNİZMİ MEREK EDİYORUM. ANLATTIĞINIZ ONURSUZ HAYSİYETSİZ KİŞİLER HER KURUMDA VARDIR. BU DÜZEN VE BU YAPI İÇERİSİNDE HER ZAMAN İÇİNDE OLACAKTIR BİR VEYA BİRKAÇ KİŞİLER İÇİNDE BÜTÜN KURUMLARI VEYA O BİRİMDE ÇALIŞAN BÜTÜN İNSANLARI SUÇLAMAK DOĞRU VE HAKKANİYETLİ DEĞİLDİR. DEDİĞİNİZ GİBİ DİĞER MESLEK DALLARINDADA OLUMSUZLUKLAR ÇOK BİRİLERİ ONURSUZCA MALI GÖTÜRÜYOR DİYE BIZLERINDE YAPMASIMI GEREKİYOR HER KOYUN KENDİ BACAEĞINDA ASILIR. DEVLETİN GÖREVİ BU ENGELLİ COCUKLARIMIZIN HAKLARINI KISITLAMAK DEĞİL GENİŞLETMEK OLMALI AVRUPA BU COCUKLARIMIZIN ON YIL SONRASININ HESABINI YAPARAK YÖNETMELİK VE KANUN ÇIKARIYOR LUTFEN YETERLİ BİLGİLERE SAHİP DEĞİLSEK ARAŞTIRIP GERÇEKLERİ ÖĞRENELİM GÜNÜ BİRLİK POLİTİKALARLA ÜLKEMİZE VE ÜLKE İNSANLARIMIZA ZARAR VERMİYELİM BU ÇOCUKLARIMIZA VERİLEN EĞİTİMİN DEĞERİ MADDİYATLA ÖLÇÜLEMEZ. EN DEĞERLİ VE MAKBUL İBADET BANA GÖRE BU COCUKLARIMIZA YAPILAN HIZMETTİR Devam edecek.
[ Üyelere Özel ] 27-11-2007 12:00:13
Samsun'da ekspres engelliler gençlik ve spor kulübü başkanlığı yapıyorum. şu tartışmaları bir sene boyunca kamuoyunda tartışmaya açtım.
R.A.M'lar zihinsel engelli raporu veremez dedim. uzman nörologlar tarafından verilmeli dedim. ama kimse dinlemedi. ve bu tartışmalar arasında samsun'da bir ortopedik özürlüler okulu kapatıldı. kapatılan okulun çocukları da zihinsel engelli yapılmıştı. oysa onlar en fazla öğrenme güçlüğü çeken yavrularımızdı.
devlet kendi okulunda b.e.p uygulamamış, okulunun bir odasına fizik tedavi gereçleri alıp fizyoterapist atamamış ve sonunda bu çocukları özel eğitime muhtaç hale getirerek okulu kapatmıştır.
zihinsel engellilik raporu düzenleme yetkisi R.A.M.'larda kalmaya devam ederse çok yakındır ülke nüfusunun yarısı zihinsel engelli olacaktır.
[ Üyelere Özel ] 27-11-2007 10:58:08
ŞAHSEN GENELGENİN AMACININ DEVLETİN ARTIK ÖZEL SÖKTÖRE VERDİĞİ DESTEĞİ AZALTMAK VE KAMU KAYNAKLARINI DAHA FAZLA KULLANARAK TASARRUF SAĞLAMA AMACI TAŞIDIĞINI DÜŞÜNÜYORUM.
AYRICA BU ALANI EKONOMİK CAZİBESİNİ YİTİRMESİNİ SAĞLAYARAK KURUM SAYISINI MİNİMİZE ETMEK VE DENETİM VE KONTROLÜNÜ KOLAYLAŞTIRMAK DA DİĞER BİR AMAÇTIR.
BU NOKTADA KURUMLARIN ÇÖZÜMÜNÜ ;
UZUN DÖNEMLİ PLANLAMA ,
HİZMET VE PERSONEL KALİTESİNİ ARTTIRMA,
KISA DÖNEMLİ KAR BEKLENTİLERİNİ ASKIYA ALMA VE
REKABET ÜSTÜNLÜĞÜ SAĞLAYICI TEDBİRLERE GİTMESİ OLARAK GÖRÜYORUM.
UZUN DÖNEMDE İŞİNİ İYİ YAPAN , ETİK DEĞERLERİ GÖZETEN VE OKULLAŞAN KURUMLARIN AYAKTA KALACAĞI, DİĞERLERİNİN ELİMİNE EDİLECEĞİ KANAATİNDEYİM.
BU NEDENLE BİR ÖZEL EĞİTİMCİ OLARAK GENELGEYİ KISMEN DESTEKLİYORUM.
DESTEKLEMEDİĞİM KISMI ;
ŞİMDİYE KADAR OLAN SÜREÇTE DEVLETİN DENTİM VE KONTOL EKSİKLİĞİ İLE BU GELİŞMLERE YOL AÇMASI VE ÇOK KISA BİR SÜRE TANINMASIDIR.
[ Üyelere Özel ] 27-11-2007 09:16:04
genelgeyi bir özel eğitimci olarak destekliyorum.Bugüne kadar engelli çocuklar üzerinden çok zengin olan kurumlar oldu, işlerini yapanlara sözüm yok.Bir çok kurum bu çocukları para olarak gördü birer canlı olarak görmedi eğitimi hiçe saydı.Devlet okulları ne kadar şartları yetersiz olsada çoğu rehebilitasyon merkezinden daha iyi eğitim vermektedir.
[ Üyelere Özel ] 27-11-2007 09:01:44
SİTEYE YENİ ÜYE OLDUM FİZİKSEL ENGELLİ 11 YAŞINDA BİR ÇOCUK BABASIYIM.OĞLUM DEVLET OKULUNDA 5.SINIFA DEVAM EDİYOR.TAMAMEN KENDİ İMKANLARIMLA TEKERLEKLİ SANDALYE İLE GETİRİP GÖTÜRÜYORUM.HASTALIĞIN TEK ÇÖZÜMÜ OLAN FİZİK TEDAVİYİ TAKRİBEN 5 YILDIR ALIYOR.BUNUN YANINDA HER HANGİ BİR EĞİTİM ALMIYOR.FİZİK TEDAVİ SAYESİNDE EPEY BİR YOL KATETTİK.EN AZINDAN HASTALIK İLERLEMİYOR VE ÇOK ŞÜKÜR ZİHİNSEL BİR PROBLEMİMİZ YOK.2007 EYLÜL AYI İTİBARI İLE EVDE BAKIM YARDIMINA HAK KAZANDIK.ŞİMDİ SİTEDE YAZILARI BULUNAN DEĞERLİ UZMANLARA SORMAK İSTEDİĞİM ŞU:GENELGENİN 14 MADDESİ UYARINCA EVDE BAKIM YARDIMI ALDIĞIMIZ İÇİN FİZİK TEDAVİ MASRAFIM ARTIK ÖDENMEYECEK VE ÇOCUĞUM HASTALIĞIN PENÇESİNE İTİLECEKMİ?BİZİ HAYATA BAĞLAYAN TEK TEDAVİ YOLU OLAN FİZİK TEDAVİ SON MU BULACAK?BEN DEVLET OKULUNA SANDALYENİN GİRİŞ ÇIKIŞINI SAĞLAYACAK RAMPALARI BİLE KENDİ İMKANLARIMLA YAPTIRMIŞ VE YILLARDIR BÜROKRASİ İLE MÜCADELE EDEN BİR VELİYİM.LÜTFEN BENİ AYDINLATIN
[ Üyelere Özel ] 27-11-2007 08:54:13
DEFALARCA OKUDUM AMA İNŞALLAH YİNE DE YAZDIKLARINIZI YANLIŞ ANLAMIŞIMDIR. BİRİLERİ İŞİNİ DÜZGÜN YAPMIYOR, GRUP EĞİTİMİ VERMİYOR YA DA DEVLETİN PARASINI BOŞA HARCIYOR DİYE BÜTÜN VARLIMIZI DÖKEREK BUGÜNE GETİRDİĞİMİZ KURUMUMUZUN TEKLİKEYE GİRMESİNE, YILLARDIR EĞİTİM VEREREK BUGÜNKİ DURUMUNA GETİRDİĞİMİZ ÇOCUKLARIMIZIN EĞİTİMİNİN YARIM KALAMSINA BENİM VİCDANIM RAZI GELMİYOR. SİZİN GİBİ DÜŞÜNENLER YÜZÜNDEN BU HALDEYİZ ZATEN. MADEM Bİ ÖNLEM ALINACAK ADAM GİBİ DENETLEMESİNİ YAPSINLAR SUİSTİMALCİLERE ENGEL OLSUNLAR.
[ Üyelere Özel ] 27-11-2007 01:21:56
Grup eğitimi nedir bilmeyenler,okula devam ederken özel eğitimde aldığı grup seansları ile çocukların nasıl sosyal hayata atıldığını göremeyenler genelge yayınlıyor,kimileri ise yorum yapıyor.Özel eğitime ihtiyacı olup kaynaştırma eğitimine devam eden çocukların ailelerinden çok şikayetler duyduk,çok öğretmen ile tanıştık onlara nasıl yaklaşacağını bilmeyen(duyarlı ve ilgili öğretmenlerim hariç elbette).Ha bu genelgeyi yayınlayıp çocuk grubunu daraltmışsın,ha direk özel eğitim kurumlarını kapatıyoruz ve yıllarca bu alanda eğitim alıp çalışan arkadaşları sokağa atıyoruz demişsin hiç farketmez.Evet bir genelge yayınlanmalıydı.Kurumların mantar gibi türemesi engellenmeliydi.Sermayesi olan değil bilgisi ve ilgisi olan insanlar yapmalıydı.Kurum açılırken kardeşim senin diploman ne diye sorulmalıydı.Rehberlik araştırma rapor verirken çocuğu ayrıntılı olarak değerlendirmeliydi.Çocuğundan rant elde edenlerin önüne geçilmeliydi.Bu genelgeyle mi HAYIR,biz beyni çalışan insanları istemiyoruz beyin göçü olsun diyerek mi HAYIR,okul yeterli farklı akran gruplarının içinde bak bakalım engel mengel kalıyo mu diyerek mi HAYIR,hoppp dur sen özel eğitim alamassın,tamam sen geç zaten okula gitmiyon zaten downlusun iii bari sana para ödeyelim diyerek mi HAYIR.(ayıp olmasın diye onlara ödeniyor allahtan)
BELKİDE EVET OLARAK CEVABINI VEREBİLECEKLERİ TEK SORU BU SORUNLARIN HİÇBİRİ İLE KAFA YORMAK İSTEMEDİĞİNİZ İÇİN Mİ KÖKTEN ÇÖZÜM ÜRETTİNİZ
CEVAP:EVET BRAVO O ZAMAN...
[ Üyelere Özel ] 27-11-2007 00:28:11
devlet kadrolu öğretmenlerine bu kadar güveniyorsa, bu çocukların velileri neden özel eğitimde destek aldırıyorlar..
devlet kendi bütçesini genişletecem diye çocukları harcıyor..veliler kan ağlıyo...
[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 22:33:00
Özel eğitim kurumlarının içinde de tıpkı diğer bütün alanlardaki kurumlar gibi işlerini iyi,vasat hatta kötü yapanlar vardı...Bundan daha normal ne olabilirki? Biz şimdi oturmuş şöyle istismar edildi,böyle yolsuzluk yapıldı bu yüzden işini iyi yapan bir sürü eğitimci işinden,bundan faydalanan bir sürü çocukda eğitiminden oldu diye feryat ediyoruz.Kimi de haklı olarak işin diğer tarafından bakıp bu adamlar tüccar,bu kazancı hak etmiyorlardı... Çocukların üzerinden haksız kazanç sağlıyorlardı diyor.Peki sorun bunlardan hangisi?...Suistimal edenler yüzünden mi bu kadar ağır koşullar getirildi ve kurumlar iflasa sürüklendi?Bence sorun istismar edenlerde değil SORUN KURUMLARINI DENETLEMEKTE YETERSİZ KALAN BAKANLIKTA...kimse kimseyi boşuna suçlamasın... Bu tıpkı vergi kaçırıyorlar diye ticareti yasaklamak gibi birşey.
[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 22:03:53
size katılmıyorum, çocuklarımız rehabilitasyon kurumlarında gelişme göstermeseler idi aileler akşama kadar diğer okula gidip ardından da bize gelmezlerdi.
[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 22:02:15
1.7.2005 tarih ve 5378 sayılı ÖZÜRLÜLER VE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN'u
MADDE 4.- Bu Kanun kapsamında bulunan hizmetlerin yerine getirilmesinde aşağıdaki esaslara uyulur:
a) Devlet, insan onur ve haysiyetinin dokunulmazlığı temelinde, özürlülerin ve özürlülüğün her tür istismarına karşı sosyal politikalar geliştirir. Özürlüler aleyhine ayrımcılık yapılamaz; ayrımcılıkla mücadele özürlülere yönelik politikaların temel esasıdır.
b) Özürlülere yönelik olarak alınacak kararlarda ve verilecek hizmetlerde özürlülerin, ailelerinin ve gönüllü kuruluşların katılımı sağlanır.
c) Özürlülere yönelik hizmetlerin sunumunda aile bütünlüğünün korunması esastır.
d) Kurum ve kuruluşlarca özürlülere yönelik mevzuat düzenlemelerinde Özürlüler İdaresi Başkanlığının görüşünün alınması zorunludur.
ayrıca Eğitim ve öğretim
MADDE 15.- Hiçbir gerekçeyle özürlülerin eğitim alması engellenemez. Özürlü çocuklara, gençlere ve yetişkinlere, özel durumları ve farklılıkları dikkate alınarak, bütünleştirilmiş ortamlarda ve özürlü olmayanlarla eşit eğitim imkânı sağlanır.
denilmektedir. peki bu genelgede bunlardan hangisine uyulmuştur.
kurumların hepsini karalayan arkadaşları da kınıyorum o zaman ilaç ta yolsuzluk yapılıyor hastalara ilaç vermeyelim mr çekiminde yolsuzluk yapılıyor o nu da çektirmeyelim karayollarında yolsuzluk yaplıyor yol da yapmayalım eğer bir yolsuzluk varsa bu devletin savcısı var bu bakanlığın müfettişleri var burası bir hukuk devleti değil mi görevlerini yapsınlar o zaman devlet kendisi bu işi daha bundan daha ucuza mı yapacak kendisi 2 000 ytl mal edeceği hizmeti 30 ytl ye yaptırıyor hem de vergisini çatır çatır alıyor ssk primini çatır çatır alıyor hem de işsizliği azaltıyor bence devlet bindiği dalı kesiyor
[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 21:24:37
iyi oldu diyen arkadaşlar iyi olan nedir.devlette çalışan ve özelde çalışan özverili arkadaşlar bu çocuklar için bir şey yaparken devlette çalışanın maaşıda özel sektörde çalışanın maaşıda aynı kanak degil mi o zaman devlet okulunda çalışanların maaşı ile de enğelli kampüsü yaptırılır (cemil beye cevap)devlet okulundan eğitim alan bir öğrenci maliyeti 1200 ytl iken özel sektöre verilen 388 ytl çok mu.ayrıca enğellilere hizmet veren rehabilitasyon merkezlerinden haksız kazanç saglayan işin hakkını vermeyen sahtekarlık yapan kurumları yetkililer denetlesin kapatsınlar saglam çocuklara rapor veren rüşvet alan doktorlar rehabilitasyonda değil devlette çalışıyor.biz sahte ilaçla devleti dolandıran ilaç çetesi degiliz tam tersi ilaçla tedavi olamayan engelli bireyleri eğitimle bagımsız hale getimek için uraşıyoruz .kötü kurumları görmezden gelen ve kötü kurumlarlardan rant saglayan yolsuzlukta iş birliği yapan devlet çalışanları utansın
[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 21:18:51
5378 sayılı kanunun 15 maddesi:Eğitim ve öğretim
MADDE 15.- Hiçbir gerekçeyle özürlülerin eğitim alması engellenemez.
[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 20:58:17
onlar bizim cocuklarımız. bunun bu sekılde olacagı belirliydi.bazı seyler cok su istimal ediliyordu. ama bu sekıldemı olmalıydı damdan duser gıbı ,hayır .cocuklar zaten bır cıkmazın ıcındeydı uyum saglamada cok sorun yasıyorlardı sımdı tekrar okullara adapte surecı yasayacaklar pekı busırada özel egitim okl öğretmenlerı ne yapacak.zaten cocukların sayısının fazlalıgından,gruplardakı cocukların sevıyelerınının farklı olmasından , ders ışlenmedıgınden yakınıyorlar. pekı sımdı ne olacak bunu yasaklamaktansa cezaları caydırıcı yapsalar.kontrol mekanızmasını daha işlevser hale getırseler masa basından program hazırlayıp bunu uygayın demeseler cocuklara uygun egıtım programını işi bilen insanlara hazırlatsalar dah guzel lmazmıy dı neyse artık dıyeceksey herhalde her zamankı gıbı VATAN SAĞOLSUN biz buna alıstık artık
[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 19:15:12
BU ÇOCUKLARI SOSYAL HAYATLA TANIŞTIRAN,AİLELERİN DİĞER BİREYLERLE İLETİŞİMİNİ SAĞLAYAN,SÜREKLİ BİLGİ ALIŞVERİŞİNİ SAĞLAYAN ÖZEL EĞİTİM KURUMLARIDIR.BU HİÇ BİR ZAMAN GÖZ ARDI EDİLEMEZ!!!AİLELER DAHA DÜNE KADAR ENGELLİ ÇOCUKLARINI DIŞARI ÇIKARTAMAZKEN,ŞİMDİ BU KURUMLAR SAYESİNDE AİLELER 'BENİM ÇOCUĞUMDA VAR'DİYEBİLİYOR.........
[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 16:35:51
1. Özürlü bir çocuğa sahipmisiniz?
2. Sizi yönlendirecek uzmanlara nerede, nasıl ve ne kadar süre ile ulaşabileceksiniz?
3. Sizi yönlendirecek uzmanın çocuğunuzun gelişim süreçlerini, öğrenme yöntemini ve buna uygun eğitim stratejilerini geliştirmek için ne kadar zamana ihtiyacı olacak?
4. Devtimiz yaşam merkezlerini nerede ve nasıl kurmalıdır? Bu giderler için ne kadar kaynak gereklidir ve bu kaynak nereden bulunacaktır?
5. Bu yaşam merkezlerinin kurulması için gerekli olan zamanda bu çocuklar ne yapacaklardır?
Saygılarımla...
[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 16:21:09
Devletimizi bu genelgeden dolayı kutluyorum zaten olması gerekende buydu.devletin bu güne kadar iyi niyeti suistimal ediliyordu.Aileler içinde çok iyi olacak çocuklarının sırtından haksız yere parayı cebe indiren paragözler bu alandandan yok olur belki.Aileye, çocuğa saygı duyan işini layıkı ile yapan kurumlar kalmalı bu böylece kolaylaşır.Ayrıca kimsenin hakkı elinden alınmış değil haklar verilmeye başlandı.Özel eğitimci şartı getirilmeli.kalite ön plana çıkmalı HANGİ KURUM GRUP EĞİTİMİ VERİYORDUKİ HİÇBİRİ SADECE KAĞIT ÜZERİNDE .lise mezunları çocukları oyalıyordu.Bunlara artık son verilsin.Yasasın bişeyler düzelmeye baslıyor.Grup eğitimi,kaynastırma ,okulllarda olur akranlarıyla birlikte.Bir servise tıkanıp tenefüssüz sadece oyalama eğitimi yapan okullar kapansın. Aileri yanlış yönlendirmeyin bu genelge güzel seylerin baslangıcı.
[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 15:51:40
arkadaşlar kimsenin eğitim hakkının elinden alındığı falan yok. zihinsel engeli olan ve hiç bir devlet kurumundan eğitim almayan çocuklar yine devlet güvencesiyle eğitimini alacaktır. çok ağır derecede mental retardasyonu olan çocuklara sadece evde bakım hizmeti verilecek. yani çocuk % 100 özürlü sadece nefes alıo rehabiliteden eğitimden çok bakıma ihtiyacı var. ne mutlu ki devlet aileye bakım parası verecek kurumlar belki cebine indiremeyecek ama aileye verilecek. bunun dışında kaynaştırmanın mantığı zaten akranlarıyla birlikte olması gruba uyum sağlaması deil mi yani grubu çocuk okulda alıyo devlet bi daha niye ödesinki????? özel eğitim sınıfına, eğitim uygulama okulu gibi okullarda çocukların sayısı zaten az hem bireysel hem grup olarak destekleme imkanı var. eee devlet niye ödesin ki ??? arkadaşlar lütfen devletin malı deniz mantığıyla yaklaşmayalım... bencede bu işi ehliyle yapacak kurumlar kalsın , ticaret zihniyeti ile işleyen yerlerde genelgeyi devlet açısından değerlendirerek tekrar okusun...
saygılar
[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 15:43:06
Çoğalan özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinin artmasını engellemeye yönelik olan bu yönergeyi hazırlayanlar acaba her ayrıntıyı düşünmüşmü? Bu hizmetlerden faydalanamayacak bir çok engelli birey düşünülmüş mü ?NE YAZIKKİ BİR ÇOK ENGELLİ HİZMETLERDEN FAYDALANAMAYACAK
[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 15:41:09
evet bu işi özel eğitimciler yapsa çok iyi olacak ama özel eğitimci olup ta rehabilitasyon merkezi açan kaç kişi var onu söylermisiniz? kimse onların bu işi yapmasına engel değil.sonuçta bu iş bir sermaye gerektiriyor...asıl problem bunu ehli olmayanların yapması değil,usulüne uygun davranılmıyorsa; bu insanların boğazından haram lokmanın rahaaaaat rahat geçmesidir...ehli olup ta bu işi ticarete dönüştüren de çok kişi tanıyorum...her kim yaparsa yapsın iyi bir denetim mekanızmasıyla birçok sömürücü ortadan kaldırılabilir, verilmiş haklar ellerinden alınarak değil!!!!
[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 14:50:40
muhammet yaşar kardeşime; evet söylediklerine katılıyorum. mutlaka bir özel eğitim merkezi açılırken açaçak kişinin mutlaka özel eğitimci olması şartı konmalıdır çünkü özel eğitimciler bunun için 4 sene boyunca eğitim almaktadırlar. önüne gelen rehabilitasyon merkezi açmakta ve bu alanı bir rant olarak görmektedirler. özel eğitim ticaret alanı değil eğitim alanıdır.
[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 14:45:53
geç kalmış bir uygulama olsada yerinde hazırlanmış ve düşünülmüş bir karar.emeği geçenleri tşk ederim.devletin parası gereksiz yere harcanmamış oluyor.ve özel eğitim okulundan yararlanıyorsa,gereği ni özel eğitim okulunun yapması istenerek olması gereken de yerine getirilmiş oluyor.Devlet okulundan yararlanamanlar özel özel eğitim tedbirlerinden yararlansın diyerek bir yanlışlıkta düzeltilmiş oluyor. MEB Özel Eğitim okullarınında yanlış vaadler ve yorumlarla boşalmasının da önü kesilmiş oluyor.Faal çalışmaları sağlanmış oluyor.
[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 14:37:28
rehabilitasyon merkezleri sahipleri bu genelge çocuğun eğitim hakkını elinden alan anayasaya aykırı bir genelgedir. su an size düşen yürütmeyi dudurma kararı alıp genelgeye itiraz etmektir. tabiki bizim onaylamadığımız durumlar rehabilitasyon merkezlerinde yaşan mış ve yaşanmaktadır ancak bunun faturasının çocuklara kesilmesi kesinlikle kabul edilemez bir durumdur.
[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 14:14:19
arkadaşlar; bu genelge bana bu işlerin merkezleri kapatıp özel eğitim okullarına ihale edilme çabası hissi veriyor. okul açmak da hepinizin bildiği gibi çok ağır şartlar taşıyor. bu şartları ancak kooperatif birlikler ki vakıfları kasdediyorum, yerine getirebilirler ( vergi muafiyeti falan ) yani diyeceğim. Hükümet, devletin parasını , devletin hizmetini şu anki sahiplerinin bir çogunun vakıf, ( yöneticilerinin kimler olduğunu tahmin edebilirsiniz) kanalize etmek için yol açmaya çalışıyorlar..... ÇOCUKLAR KAYBEDECEK , İŞİNİ İYİ YAPANLAR KAYBEDECEK, SADECE DEVRİN ADAMLARI KAZANACAK....
[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 14:00:35
Genelge çıktı çıkalı içim sıkılarak,dolarak yazıları, yorumları okuyorum. Gerçekten Büyük bir haksızlık yapıldı bu camiaya. Agzına Yüregine Diline sağlık... Ancak bu kadar duygularımızı ifade edebilirdin. Ettin de...
Tekrar Yüreğine sağlık...
Doğru ya, Bu devletin savcıları ne güne duruyor... Neden iş başına gelmiyordular... Neden MEB sorunları çözme yerine Yeni bir Genelgeyle ''sorunun en büyüğünü doğurdu'' ? neden?
Umarım çözülür...
Ama bence hükümetin en iyi yaptığı politika bu...
Bir sağlıkçı olarak biliyorum, önce vatandaşa özel poliklinik açtırdı. Sonra bir kaç İflah olmazın yaptığı dalaveraları gördü ve -- arkadaş ben bunu kökten kaldırıyorum dedi. Ve milyarlarını yatırım yapıp, dürüst çalışan vatandaşını da mağdur etti...
Ve malesef hiç bir geri adım atmadı ...
Şimdi acaba merkezler kendini okul a dönüştürmeye mi çalışacaklar ?
sayğılarımla...
[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 13:20:50
Devlet normal öğrencisine ayda 120 saat ve 8 yıllık eğitimi zorunlu kılarken; tahta da öğrendiğini sırasına oturuncaya kadar unutan engelli öğrencisine ayda sadece 10 saat eğitimi reva görmesi akla ve vicdanlara ters düşmektedir. Ayda sadece 10 saat eğitim karşılığında 388 YTL ciddi bir rakam. Devletimiz o kadar zengin mi? Bu paraya aile özel öğretmen bile tutabilir. Sonra okul çağındaki engelli çocuklar rehabilitasyon merkezlerinde oyalanıyorlar. Onları diploma hakkından hangi eğitimci mahrum bırakabilir. İşsiz kalacağız korkusuyla rehabilitasyonları savunmaya kalkışmak, doğru değildir. Eğer gerçekten vicdan sahibi iseniz; Sezar'ın hakkı, Sezar'a verilmelidir. Rehabilitasyonları savunmayı bırakıp; kurum sahiplerini okullaşmaya yönlendirmek en erdemli bir davranış olur. Selam ve saygılarımla...
[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 13:04:58
böyle bir genelge hangi akla uygun anlamak mümkün değil engelli çocuklarımızı daha kötü yapıp daha çok problemmi istiyorlar anlamadım onların eğitimini kesmek onlara ve yarınlarımıza verilecek enbüyük ceza olacak bunun vebalini kim üstlenecek genelgeyi çıkaranlar çok yanlış yaptılar hemen bunu düzeltmeleri gerekiyo yoksa durum içler acısı
[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 12:55:45
yavaş yavaş biz özel eğitimcilerin istediği şartlar olacak. Bir terzi bile kurum açacağı zaman ustalık belgesi istenmektedir. Bir kreş açılacağı zaman anaokulu diploması istenmektedir Neden bir özel eğitim okulu açılacağı zaman hiç bir diploma şart koşulmamaktadır Bütün tüccar lar bu mesleği eline almış işe ticari olarak bakmaktadır. Bu alan bizim alanımızdır. Her yönüyle abartmıyorum her yönü ile özel eğitimciler tek başına bu işi yapabilecek donanıma sahiptir başka personele ihtiyaç yoktur. Bu sektörde çalışan diğer personeller de başka şansları olmadığı için yapmaktadır. İsterdim ki genelgeyle birçok kurum kapansın. Ama ne yazıkki Bu işi çok önceden beri yapan tüccarlar kendilerini garantiye almış..Hiç kimse alınmasın Bu benim düşüncem. ( okadar sinirleniyorumki artık bu işi lay lay lom yapan kurumların bile isimlerini vermeyi düşünüyorum) Saygılarımla...
[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 12:46:17
BU GENELGEYİ PROTESTO ETMEK İÇİN VELİLER VE KURUMLARI WWW.akparti.org.tr/okm/ sitesindeki serbest kürsü köşesinden mesaj atmaya davet ediyorum.
[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 11:35:33
DOĞRUDUR CEMİL BEY SANKİ ALT YAPI HAZIR SANKİ SİZ İŞSİZ KALCAKSINIZ SANKİ SİZİN ÇOCUĞUNUZ SOKAKLARA GERİ DÖNECEK BIRAKIN BANA DOKUNMAYAN YILAN BİN YAŞASIN TEBRİK EDİYORUM
[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 11:19:35
Genelge geç kalmıştır devlet özel eğitime muhtaç yavrulerımızı rant kapısıma dönüştürmüştür merkezlere ödenen para ile engelliler kampüsleri kurulmazmı sosyal devlet üzerine düşeni yapmalıdır yavrularımız merkezlerde yazboza dönmektedirler yaşam merkezleri kurulmalıdır veli biz öldükten sonra ne olacak sendromu yaşamamalıdır buda bu alanda uzmanlar velileri yönlendirmelidirler