Engelliler Genelgesi ve Gerçekler
Söylenenlerin tam tersine, engellilere ilişkin son genelge aileleri ve çocukları koruyor. Maliye yetkilileri okulların devletin üzerindeki yükü aldığını gördükleri için genelgeyi destekledi. Ailelere verilen eğitim yardımı asla kesilmez, çünkü özel eğitim devlete daha pahalıya mal olur...
Özel Eğitim Okulları Birliği Başkanı olarak yayın hayatına başladığı günden beri okulduğum Radikal gazetemizde çıkan, 'Engelliler seçim yatırımıymış' başlıklı haber nedeniyle yazma gereği duydum. Zira Radikal çıktığından beri objektif yaklaşımıyla doğru haberciliğiyle diğer gazetelerden fark yaratmayı başarmış ve ciddi bir okur kitlesi oluşturmuştur.
25.11.2007 pazar sabahı hepimizin yaptığı gibi sabah kahvesi ile 'gazete okuma' keyfi yapıyordum ki sözü edilen haberle donup kaldım. Radikal böyle bir haberi vermez, eline gelen haberin doğruluğunu araştırır dedim, yazarları sansasyon yaratacak, halkı yanlış yöne itecek yayın yapmaz dedim, ama maalesef oldu. Haberin doğrusu, size aşağıda belirttiğim gibidir.
Öncelikle şunu söylemeliyim, ben hükümet yanlısı bir kişi değilim ama bir söz vardır, 'Yiğidi öldür, hakkını yeme' diye... Engelliler konusunda yıllarca altyapı oluşturulmaya çalışılmıştır, ama bu hükümet cesurca yaklaşımlarla, çok ciddi kazanımlar sağlamıştır bu vatandaşlarımız için. Evde bakım ve eğitim yönetmeliği, ücresiz taşımacılık, özel eğitimde zorunlu eğitim yaşının üç-14 olması, kaynaştırma eğitimi vb. pek çok alanda ciddi atılımlar yapmıştır. Ben aynı görüşte olmasamda güzel yapılan her adımı alkışlar, yanında olurum, destek de veririm.
Yıllarca haberde yazıldığı gibi, siyasiler engellileri seçim için kullandı
ama bu hükümet değil, en azından eğitim alanında...
'Rant sektörü'
Uzun zamandır basın ve medyada takip edilebileceği gibi özel eğitim kurumlarıyla ilgili çok sıkıntılı haberler yayımlanmaktadır. 'Rant sektörü' olarak gelişmekte! olan bu sektörde resmi, özel bazı yetkililerin yanı sıra bazı aileler de dahil olmuştur ve özürlü çocuklar üzerinden ciddi bir rant sağlanmaktaydı. Ve daha önceki genelgeler açık ve net olmadığı için bu uygulamalardan engelli çocuklar, etik çalışan kurumlar ve devlet ciddi anlamda zarar görmekteydi.
5378 sayılı halk arasında 'özürlüler kanunu' olarak adlandırılan kanun kapsamında gelişmiş ülkelerde olduğu gibi engelli bireylerin eğitimi MEB'e devredilmiştir ve 1987 de emekli sandığı mensupları engelli çocuklarının, 1997 de SSK lı ailelerin engelli çocuklarının eğitim ve rehabilitasyon hizmetini karşılarken bu yasa ile sosyal güvencesi olsun olmasın tüm engelli çocuğu olan aileleri kapsamaktadır. Bu olması gereken sosyal devlet politikası göstergesidir ki bu yapılmıştır zira devlet tüm insanların devletidir ayrım yapamaz. Bu çok olumlu gelişmedir.
Yeni ele alınıyor
Özel eğitim hizmetleri ülkemizde daha yeni yeni ele alınmakta ve eğitimcisiyle, materyaliyle ve sınıf ortamıyla farklılık arz eden bünyesinde rehabilitasyonu içeren pahalı bir eğitim şeklidir bu nedenle çoğu dünya devletlerinde bu alana STK, özel sektör çeşitli teşviklerle çekilmeye çalışılmııştır. Ülkemizde de özel sektör teşvik edilmektedir. Ancak mevzuatlardaki boşluklar bu alana sırf ticari bakış açısıyla giren vur-kaç zihniyetiyle ne koparırsam kardır mantığıyla giren bir kesimin oluşmasına neden olmuştur. Bu kaostan en çok zarar gören zorunlu eğitim çağındaki engelli çocuklardır zira okul yerine merkezlere çekilmekteydi ve aileler fark ettiklerinde çocuklarının diploma alma şansı kalmamış oluyordu.
İşte 20 Kasım'da bakanımız imzasıyla çıkan genelge, bu çocukların haklarını korumakta, okullara yönlendirilmesini zorunlu kılmakta, bu alana ciddi yatırım yapan ve etik çalışan kurumların çoğalmasını teşvik etmekte ve eğitim ödeneğinin doğru adreslere gitmesini sağlamaktadır.
Kurumlar, olanaklar
Diğer yandan bu genelge, resmi özel eğitim okullarına giden engelli çocukların tekrar özel özel eğitim kurumlarına gitmesini engellemektedir. Bu şu demektir: Devlet engelli çocukları için okul açar, personel istihdam ederek ciddi bir ödenek ayırır. Bu okula giden çocuklara bir de özel eğitim kurumuna gittiğinde ayda belli bir ödenek ayırır. İşte bu genelge bu rantı kesti. Tamam, devlet okullarında belki hizmetler yeterli değil ama çözüm de bu değil. Öyle kurumlar var ki, devlet özel eğitim okullarında okuyan tüm çocukları bir de kendi kurumunda sözüm ona eğitiyor. Ama bu genelge birden fazla özürü olan çocuklar için özel eğitim hizmetinden özel özel eğitim kurumlarından yararlanmasına olanak veriyor. Bir çocuk düşünün zihinsel ve işitme engelli olsun, veya zihinsel ve spastik. devlet bu çocuğun zihinsel engeli için bir okul açmış ve bu yönüyle hizmet veriyor kendi kurumunda. Ama işitme engeli için veya spastikliği yönünden rehabilite edemediği için bu özürleri
için bireysel eğitim almasına izin veriyor yani çocuğun her yönüyle
eğitim almasına olanak veriyor.
Kaynaştırma yani normal akranlarıyla normal bir ilköğretim veya ortaöğretim okuluna giden engelli bir çocuk için özürüne göre bir özel eğitim kurumundan bireysel destek almasına da olanak sağlıyor. Özel eğitim okullarının bünyesinde rehabilitasyon hizmeti veren birimler olduğundan öncelikle bu birimlere yönlendirilmesi demek, çocuğun hem okul programını hemde rehabilitasyon hizmetini aynı çatı altında birlikte almasını sağlamak demektir ki doğru olan da budur. Aileyi ve çocuğu kurumlar arası taşımayı önlemesi açısından daha ekonomik ve etiktir.
Diğer yandan söylendiği gibi ödenekler kesilmeyecek, tam tersine yıllardır altı seans eğitim veren merkezlerle 120 saat eğitim verip çocukların mesleki beceri kazanıp hayata üretken olarak atılmalarını sağlayan okullara gönderen ailelere aynı eğitim desteği vererek oluşan haksızlığı giderecektir. Kaliteli hizmet veren kurumlar bu hizmetinin karşılığını alacaktır ve bunun için gereki düzenlemeleri Maliye Bakanlığımız yapma sözü vermiştir.
Doğru bilgilendirme
Bu genelge söylenenin tam tersine aileleri ve çocukları korumaktadır. Maliye yetkilileri okulların devletin üzerindeki yükü aldığını gördükleri için bu genelgeyi desteklemişlerdir. Bundan sonra yapılacak çalışmalar her iki bakanlıkta da daha güzele ulaşmak içindir. Ailelere verilen eğitim yardımı asla kesilmez çünki özel eğitim devlete daha pahalıya mal olmaktadır ve bakanlığımız özel sektörü desteklemek yükü yarı yarıya azaltmak demek olduğunu bilmektedir.
Bir avuç suda fırtına çıkaranlar bu sektörde hizmetten çok kar düşünen kesimlerdir ya da siyasi emelleri için taraftar toplamaya çalışan kişilerden oluşmaktadır. Ama ne yazık ki bazı medya kuruluşları da gerçeği bilmeden, farkında olmadan bu kesimleri desteklemektedir. Lütfen bir kere olsun bu çocukların üzerinden siyaset yapmasın kimse. Bir ülkenin gelişmişliği o ülkenin engellisine verdiği değerle ölçülür, gelişmek istiyorsak bunu bir daha düşünmek gerek. Toplumların doğru bilgilendirilmesi, bilinçlendirilmesi ve gelişmesi için medya ve yazılı basına ciddi anlamda görevler düşmektedir.
Özel Eğitim Okulları Birliği Başkanlığım yanı sıra spastik, zihinsel, otistik engelli çocukların ailelerinin oluşturduğu pek çok derneğinde danışmanı ve yönetim kurulu üyesiyim... Yaklaşık 30 yıldır bu ülkede özel eğitim hizmetlerinin etkin olması için her düzeyde mücadele etmiş akademisyen, özel sektör ve STK çalışanıyım. bu ülkede bir şeyler güzel gidiyorsa birileri bunu bozmaya çalışıyor ve mehter yürüyüşü gibi bir ileri, iki geri gidiyoruz. Artık hükümetler güçlü olmalı ve doğru attıkları adımlardan geri gitmemelidir ki bu düzen değişsin.
***
Diğer yandan genelgedeki uygulamalar haberde bahsedildiği gibi keskin değil, zamana yayılarak uygulanacağı bilinir ama maksat muhalefet yapmaksa farklı yorumlamak işimize gelir.
Bizler temsil ettiğimiz kurumlar olarak, temsil ettiğimiz aileler olarak, özel eğitim alanında çocuklarımız lehine güzel gelişmeler olacağına inanıyoruz bu nedenle güzel ve doğru yapılan her çalışmayı destekliyoruz... Medyayı ve basını da bu alanda güzel ve doğru olan çalışmalarda taraf olmasını istiyoruz, gazetem Radikal'den mutlaka!
Uzm. Sevinç Eraslan: Özel Eğitim Okulları Birliği Derneği Yönetim Kurulu Başkanı
Kaynak: http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=240051&tarih=28/11/2007
[ Üyelere Özel ] 03-12-2007 13:55:56
Sevinç hanım size tek bir şey soracağım
oğlum şimdi rehabilitasyon eğitiminden yararlanamayacak bu genelgeye göre
çünkü bağımlı oçeme kayıtlı.Ancak bu bağımlı oçemin 2 yıldır öğretmeni yok.
Gelen öğretmenide biz uzaklaştırdık 63 yaşında ve bize çocuğunuz duymuyor kulaklarında bir sorun var diyen ve derslerde uyuyan bir öğretmendi kendisi...Oğlum rehabilitasyon eğitimiyle okuma öğrendi.
Şimdi devam edemeyecek çünkü hiçbir alt yapı oluşturulmadan okula yönlendirildik.Ne oldu şimdi gidin öğretmen gelene kadar bekleyin ...
Cumhurbaşkanlığıdnan valiliğe ordan il eğitime yönlendirildik ve onlarda öğretmen yok dedi...
Ben genelgeye karşı değilim ancak çok zamansız olduğunu düşünüyorum oğlum 3.sınıf öğrencisi olmalıyken ilk yılımızı sınıf açtırmaya verdik 2 yıldırda öğretmen bekliyoruz.
Peki ben bu olumlu genelgenın neresinden yararlanayım oğlumu hangi okula göndereyim..
sevgilerimle
[ Üyelere Özel ] 02-12-2007 09:46:18
sevinç hanım sizi canı gönülden destekliyorum . ben çanakkale 18 mart üniversitesi özel eğitim topluluğu öğrenci başkanıyım. 18 mart olarak türkiyede bölümü açılmadan topluluğu oluşturulmuş ilk üniversiteyiz. özel eğitimci değilim okul öncesi okuyorum ama bu çıkarılan yasayada kesinlikle katılıyorum. sebebini öğrenmek isteyenleri de bizzat çanakkale ye davet ediyorum. gelip burada ki özel eğitim sınıflarını , görme engelliler okulunu ve özel özel eğitim merkezlerine baksınlar. bizde çocukların eğitim seviyesine baksınlar beni anlarlar. saygılarımla
[ Üyelere Özel ] 30-11-2007 15:38:53
Saygıdeğer meslektaşlarım
Benim hem özel eğitim okulum hem de özel eğtiim ve rehabilitasyon merkezim var. Yeni çıkan genelge bizden de birşeyler alıp götürmekte... Ancak benim burda üzerinde durmak istediğim tamamen farklı bir konu...
Biz AB AB diyoruz ama hala AB ye girmeye hak kazanacak kadar medeni davranamıyoruz. Çok tahammülsüz davranıyoruz. Hemen linç ediyoruz. Hemen heyecana kapılıyoruz ve geçmişte çoook hizmetler vermiş olsalar bile birçok arkadaşımızı tek bir hatası ile bile silebiliyoruz. Bu nasıl anlayış. Bu nasıl bir davranış biçimi. Biz bu kadar mı kendimizi kaybediyoruz.
Sektörden bir arkadaşımız Sayın Bakanla görüşmüş ve görüşlerini sizinle paylaşmış, paylaşmayabilirdi de.. Bu kişi yazısında da belirttiği gibi 30 yıl özürlüler alanında hizmet vermiş, sektörün duayenlerinden biri olduğu her hali ile belli. İnternette hakkında araştırma yapmadan da bu yazıyı kaleme almak istemedim. Ve yaptığım araştırma neticesinde donanımlı biri olduğunu gördüm.
İşte size araştırma sonuçları:
1987 Yılında Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi özel eğitim alanında “bilim uzmanlığı”,
1988-1995 yılları arasında Almanya’da “testörlük” unvanı aldı.
Aynı ülkede 25 Özel eğitim merkezinde araştırma ve incelemelerde bulundu ve özel eğitim mevzuatının yanı sıra tanılama, konuşma terapisi, bireysel eğitim, rehabilitasyon, özel eğitimde materyal ve bilgisayar kullanımı, eğitim yöntem ve teknikleri, özel eğitimde “çoklu zeka ve high-scope, montessori yöntemleri ve uygulama” konularında uygulama ve araştırma yaptı.
İspanya’da “özel eğitimde teknolojinin kullanılması ve mesleki eğitim, Rehberlik ve Araştırma Merkezi' nin konumu ve geliştirilmesi, Avrupa Birliği normları, engellilerin istihdamı ve iş yerlerine rehberlik, görme engellilerin eğitiminde bilgisayarın yeri ve kullanımı” konularında 1998-2000 yılları arasında araştırmalar yaptı.
Avusturya’da kaynaştırma eğitimi,
Almanya ve Amerika’da “erken çocukluk eğitimi ve aile eğitimi programları” konusunda araştırmalar yaptı.
Türkiye’de ilk kez Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ve programı Talim Terbiye Kurulu onaylı ana-baba okulu, özel eğitime yardımcı eleman yetiştirme kursu ve lise mezunlarına Çocuk Gelişimi ve Eğitimi kursu açtı.
1996 yılında “üstün yetenekli çocuklar için okul öncesi eğitim merkezi” kurdu. Halen otistik çocuklar merkezinde aile eğitim programları ve öğretmenlerin eğitimi, ailelere rehberlik ve danışma hizmetleri konusunda çalışmalar yapmaktadır. Benim internetten bulduklarım bunlar.
Ben Sevinç Hanım’ın hamisi veya yardakçısı değilim. Ancak bizim tarihten gelen köklerimiz ve inancımız; bir insana, hele bir bayana bu kadar acımasızca saldırının doğru olup olmadığını oturup enine boyuna düşünmemizi gerektirir. Bu kadar donanımlı bir insan, bu kadar sektöre hizmet etmiş bir kişi olduğunu gördüm. Yazdığı veya yaptığını eleştirebilirsiniz. Görüşlerine katılamayabiliriz. Bir kısmına; yarama bastığı için ben de katılmıyorum. Ama hakaret boyutunu bir insan olarak kabul edemiyorum. Her ne kadar zararı bana dokunsa da.
Benim bundan 1,5 ay evvel yine bu sitede bir teklifim olmuştu. Bütün derneklerimiz ve birliklerimiz bir olmalı, federasyon çatısı veya platform oluşturarak ortak hareket etmeli, dolayısıyla farklı görüşler bir arada hamur yapıldıktan sonra ilgili birimler ve ilgili bakanlıklarla görüşmek suretiyle sorunlara daha kolay çözüm ve ortak dil kullanılsın diye. Bu temennimi yineliyorum. Yoksa bizlere başka yerleriyle gülerler. İşte bu sitede kendimize ve birbirimize düştüğümüzü görüp gülenlerin 0lduğu gibi…
Hepinize saygılarımla…
[ Üyelere Özel ] 30-11-2007 15:02:24
SAYIN SEVİNÇ ERASLAN BİZLER SİZİ TANIYORUZ.HER ZAMAN ARKANIZDA DEGIL YANINIZDAYIZ.DOGRU SOYLEYEN 10. KÖYDEN DE KOVULUR AMA BIZ BU SEFER GITMEYECEGIZ.MILLI EGITIM BAKANIMIZA TESEKKURLERIMIZİ SUNUYOR SIZINDE DERNEK BASKANIMIZ OLMANIZDAN GURUR DUYUYORUZ.AYRICA GENELGEYE VE SIZE SALDIRANLARIDA KINIYORUZ.SAYGILARIMIZLA. GENÇ ADAY ÖZEL EGITIM OKULU VE İŞ EGİTİM MERKEZİ......
[ Üyelere Özel ] 30-11-2007 09:17:22
Sayın kurucular, eğitimciler vb.
Sıtedekı yorumlarınızı okudum dogrusu yaklasımlarınızdan utandım ve uzuldum. Yazmamayı tercıh ederdım ama ben ozel eğitime 30 yılımı verdım, boşa gıtsın ıstemem. Ozel eğitim okulları derneği başkanı olmam belli ki merkezlerde on yargı oluşturmuş yada oluşturtulmuş. Bu nedenle sağlıklı dusunemıyorsunuz. Yazdığım hangı satırda merkezlerı rantcı dıye suçladım acaba? Okullar mukemmeldır dedığımı de hatırlamıyorum.Sadece okullaşmak devlete katkı vereceği için tercıh edilmelidir dedim. Ve bu goruşumu de sonuna kadar arkasındayım, ama bu merkezlere karşıyım anlamında yorumlanmamalıdır.
Sozu edılen genelge cıktıgından beri eleştırılıyor bır de bırlıkte ıncelıyelım hangı maddesı yasaya aykırı?Hangı maddesı çocukların haklarını elınden alıyor ? hangı madde merkezleri kapatıyor?
Madde 23 mü? Ne dıyor bu madde- zorunlu egitim cagindaki engelli cocuklarin zorunlu egitimlerini (resmi veya ozel ayrimini yapmaksizin) okullarda almalarini zorunlu kiliyor ' bu cocuklarin ilkogretim diplomasi alip meslek egitimine veya iş- kur kanaliyla işe yerlestirilmesine olanak taniyor' . pekı bunun neresi yanlis? Çocuklar adına yanlış yok değil mi?
Madde 5 ..resmi ozel eğitim okuluna gıden çocukların tekrar bır ozel eğitim merkezıne gıtmesı sızce doğru mu? devletin acmis oldugu ozel egitim okuluna giden cocuk icin devlet ,ayni egitim icin tekrar egitim bedeli neden odesin? odemek istememesinin neresi yanlış ?
Ancak…… deyip devam ederek ;kendi okuluna giden birden fazla ozuru olan cocuklara ikinci ozuru icin hizmet veremedigimden dolayi' ozel egitim kurumlarina yonlendiriyorum., diyor. cocuklarin her yonuyle egitim alması için ozel sektorden destek istiyor ve bedelini de butçeme gore odeyecegim diyor. Yanlış bunun neresinde ?
Madde 4…Kaynastirma egitimine giden cocuga bireysel egitim veremedigi icin ozel sektorden bu konuda da destek istiyor ve bedelini de odemeye calisiyor. Grubu kendi yapıyor, yanlış mı?
Sevgili arkadaşlar,
bu genelge ile kurumlarına 'benim ozel egitim alaninda ayiracagim butce belli bu nedenle birbirimizin eksiklerini tamamlıyalım ki bu butceden herkes hakkinca yararlansin' diyor.
ozel egitim merkezlerinden sadece zorunlu egitim çagı cocuklar çıkariliyor ( bu çocukların eğitim hakkına hiç birinizin engel olmayı düşünmediğinizden eminim) .
şimdi soruyorum;
1- 0-6 yas cocuklarinin merkezlere yonlendirilmesinde bir engel var mi? hayir
2- 14 yas ustu engelli cocuklarin yonlendirilmesinde bir engel var mi? yok
3- Ikinci ozurleri olan tum yas ve ozur gruplarindaki engelli çocukların merkezlere yonlendirilmesinde bir engel var mi? yok
4- Kaynastirma cocuklarinda `destek egitim merkezlerine yonlendirmede bir engel var mi ? yok
5- Çocuklar once resmi okullara yönlendirilecek sonra ozel okullara diyen bir madde var mı? yok, tam tersi aileye seçme şansı veriyor diyor ki “ ben sana destek eğitimi vermem, ister her türlü eğitimi alacağın okula, istersen sadece bir yönden eğitim alacağın okula git, tercih senin” diyor.
peki neden o zaman yandik-bittik muhabbeti? anlamis degilim.
Şimdi de şu soruları kendinize sorun ,lütfen:
ayni tepkiyi neden devlet egitim yardimina zam yapmadiginda gostermedik acaba? hak etmedigimizi dusunduklerinde neden hayır ben çok iyi hizmet veriyorum, bu davranışın emeğime hakarettir diye tepki gostermedik? madem herkes iyi calisiyor kim bu sektoru bu kadar ayaga düşüren?? neden bu kisilere meslek gruplarindan tutun da sektorde ciddi calisiyorum diyenler tepki gostermedi?Neden sektöre yeni girenlerin öğretmenlerimizi almasına, öğrencilerimizi ve ailelerimize bazı teklifler getirerek kendi merkezine götürmesine tepki göstermedik? Birlik beraberliğimizi sağlayamadık? Kağıt üstü öğretmenlerin türemesine, bu tür teklifleri yapanlara veya yaptırtanlara karşı aynı birlikteliği sağlamadık? Efendim devlet denetleseydi, yapanlara ceza verseydi? Işte devlet denetliyor ve içimizdeki rezillikleri gördü, bunun için tedbir alıyor, ben temizim demek yetmiyor artık, çünkü “ben” yoktur sektörlerde “ biz” vardır “siz” vardır.. sepetteki bir çürük elma tüm sepeti kokutur, ayıramazsın uzaktan hangisi diye..Biz oto-kontrol sistemiyle sektöre salt ticari amaçla giren iş ahlakından uzak kişileri doğruya yönledirseydik ya da içimize almasaydık sektör bu duruma düşmezdi ve biz bu platformda eğitim modellerinden, başarılarımızdan söz eder olurduk.
Bizim kendi icimizde yapamadigimizi devlet yapti cunku devlet bizden destek bekledi' ama biz onun yaninda olmadik . 1987 lerden 1997 lere kadar biz ona destek verdik oda sektore saygılıydı ve hizmetimize deger veriyordu ve bunu egitim bedellerine %100 zam yaparak ' fatura ekinde sadece rapor isteyerek gosterdi. simdi neden fatura ekine bir dosya kadar evrak ekliyoruz ?
bu genelge sizi kendinize getirmeli? bu genelge dogru bir genelge uzun vadede baktiginizda sizin yarariniza oldugunu anlayacaksiniz? kaliteli bir hizmet sunarak simdi bireysel+grup egitiminden aldiginiz bedeli sadece bireysel eğitimden alacaksiniz? devlete desteginiz var oldugu surece sizler de varsiniz ' bunu unutmayin.
Kıssadan hisse;
Aziz Nesin (rahmetli) bu milletin %60 ı aptal dediginde herkes tepki gostermisti. ben hic tepki gostermedim.
neden dediler'
cunku ben kendimi %40 içinde görüyorum dedim.
Rant sektörü denince ben sizlerin % 40 içinde olduğunuza eminim. Bir de siz farketseniz bunu….
Sevgilerimle..
Uzm. Sevinç ERASLAN
Özel Özel Eğitim Okulları Birliği Başkanı
[ Üyelere Özel ] 29-11-2007 18:15:21
özel özel eğitim merkezleri ülkemizde maalesef uzmanların işi olmaktan çıkıp bakkal manav gibi kolay açılan yerlere döndü.Merkezlerde artık sınıfg öğretmenleri bile 0-6 yaş derslerine girmekte,rehber öğretmenler okuma-yazma ve erken eğitim vermekte,okul öncesi öğretmenleri ise kuma-yazma eğitimi bile vermektedir.Mezun olunana en ucuz diploma kimse kurumlarda bu elemanı tercih etmektedir.Asıl herkesin hangi derste uygun eğitim almışsa o konuda eğitime girmesi uygun görülmelidir.Şu ana kadar hep maddi yönüne baktık.kelle başı 388 YTL.yazık.
[ Üyelere Özel ] 28-11-2007 21:13:32
asıl rant peşinde olan ve ilkurum uran siz kimlerin ağzıyla kimlerin sözcülüğünü yaparak b tanç verici şeyleri koryup binlerce özrlüyü ve ailesini mağdur eden bu genelgeye arka çıkıyorsunuz bilmiyorum ama siin gibi birini bu yazı vasıtasıyla bile anımış olmatan utanç duyuyorum..
[ Üyelere Özel ] 28-11-2007 19:20:39
SİZ SANIRIM ESKİLERDEN BAŞLAYARAK SİSTEMİN AÇIKLARINI EN İYİ VE KENDİNE KULLANMA KONUSUNDA ÇOK UZMANLAŞMIŞSINIZ.ZAMAN SANIRIM SİZE ÇOK ŞEY KAZANDIRMIŞ.UZMANLIK VE ÖZEL EĞİTİM KONUSUNDA İSE BU İŞLER İLK KURUMU AÇMAK VE YAŞLI OLMAKLA OLMUYOR SAYIN SEVİNÇ HANIM.
[ Üyelere Özel ] 28-11-2007 17:31:09
Bu okul derneği arkadaşların asıl rant dediklerinin daha önceki açıklamalarında nasıl yer aldığını hatırlayalım :
Aynen Aktarıyorum :
Şimdiye kadar yapılan yorumlardan genelgenin anlaşılamadığı bu nedenle de bazı çevrelerce kaos yaratılmak istendiği gözlenmektedir. Lütfen bu tür kışkırtmalara kanmayın. Bazı çevrelerin kendi çıkarları için sizleri kullanmasına izin vermeyin. Bilhassa merkezi olan arkadaşlar sağ duyulu bakarsanız merkezler aleyhinde maddeler içermediğini göreceksiniz.
Okulların içinde de merkez hizmetleri var, gönül bütün çocukların sağlıklı olmasını ister ama ne yazık ki hali hazırda açılan kurumlara hatta açılacak binlerce kuruma da yetecek engelli çocuk var
Yorumsuz
Şimdi bir kaç okula öğrenci bulmak için 23. madde işletilecek ve kaynaştırma öğrencileri ayrıştırılarak eski günlere 573 'den önceki günlere dönülecek...
Vah bizim emeklerimize.
Bu çocuklar 1 saatini bile normal okulda akranları ile geçirsin diye çırpınmalarımıza...
biz boşuna uğraşıyormuşuz...
Ama bazıları merak etmesin bu ülkede hepimize yetecek kadar engelli var diyor birileri...
Çok üzüldüm
[ Üyelere Özel ] 28-11-2007 17:10:34
1.şimdi sevinç hanım telkin etti ya, tüm gazeteler tekzipler yayınlayacak. belki bu durumdan avantaj sağlanıp karşı haber sözü bile alınabilir :)
2.hükümet ile devlet farklı şeylerdir..hükümet gibi duran hükümet kadar, devlet gibi duran devlet kadar yaşar.
3.suistimal yasa ile değil, denetleme ile engellenir.
3.mehteran seremoni yürüyüşü 700 yıldır iki ileri bir sağa, iki ileri bir sola şeklindedir.
yorumum tamamen kişiseldir, kurumum adına yapılmamıştır.
arz ederim
Kürşat SATIOĞLU
[ Üyelere Özel ] 28-11-2007 17:03:41
ORHAN BEY'İN YAZISINDA BELİRTMİŞ OLDUĞU AÇILARIN KAYDA DEĞER OLDUĞU KANAATİNDEYİM.
EVET KISA VADELİ OLARAK MADDİ VE MANEVİ BİR TAKIM SIKINTILAR OLUŞACAKTIR. AMA UZUN VADE DE HEM SEKTÖRE KALİTE ANLAYIŞI YERLEŞECEK, HEM DE TOPLUMUN VE DEVLETİN GÖZÜNDE KURUMLAR HAKKINDA MEYDANA GELEN OLUMSUZ İMAJ BÜYÜK ÖLÇÜDE SİLİNEREK , SAYGINLIK KAZANACAKTIR.
[ Üyelere Özel ] 28-11-2007 14:52:43
PES DOĞRUSU BİR İNSAN BU KADAR ...OLAMAZ
[ Üyelere Özel ] 28-11-2007 14:46:32
Sektörü böylesine dışlayan, yaptırımları boyuna vurulan bir satır gibi bir anda yürürlüğe giren bir genelgenin, sınırlı bir kesimi temsil eden bir topluluk tarafından kapılı kapılar ardında oldu bittiye getirilmesinde payınız olmasından üzüntü duydum. Bilgi ve deneyiminiz yanlış yönde kullanılmış, tehlikeli bir sonuç ortaya çıkmış.
Mesajındaki gerekçelerin haklı olmadığını hepimiz biliyoruz. Bizde yıllardır bu sektör içindeyiz ve OKUL kavramının yanlış olduğunu savunuyoruz.
Şimdi ne olacak?
Ben çocukları özel okullara izole etmeyi değil, NORMAL okullara kaynaştırmayı savunuyorum.. özel okula ne gerek var? Ben REHABİLİTASYON yapıyorum, yani çocukları normal yaşama uyum sağlamaya hazırlıyorum, okul müfredatıyla ne ilgisi var?
Neyse, sonuç olarak SEVR anlaşmasına benzer bir genelge çıkmış.. Vatana millete hayırlı olsun...
[ Üyelere Özel ] 28-11-2007 13:59:49
Sayın Sevinç ERASLAN
Yazınızı Özel Melek Evi Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi çalışanları olarak üzüntü ve hayretler içerisinde okuduk.Rehabilitasyon merkezlerinin işlevsiz olduğunu, hiçbir amaca hizmet etmediğini dile getirmişsiniz.
Anladık ki siz şehir merkezinden hiç çıkmamış, köylerdeki öğrenci ve öğretmenler için mevcut olumsuz koşulları hiç gözlemleyememişsiniz.Şuanda mevcut öğrencilerimizin % 85
[ Üyelere Özel ] 28-11-2007 13:12:13
Sayın Sevinç ERASLAN Hanımefendiyi tanımayan insanların lütfen öncelikle kim olduğu hakkında araştırma yapsınlar. Sevinç ERASLAN Türkiyedeki ilk merkezi kuran kişidir. Yine Türkiyedeki ilk Özel eğitim Okulunu da. Akademik kariyerini, STK çalışmalarını ve görevlerini de google.com dan araştırma zahmetinde bulunmanızı tavsiye ediyorum. Elbette birileri buradan bakacak birileri de diğer taraftan. Peki engelli birey ve aileleri tarafından da bakmayı denermisiniz. Rehabilitasyon merkezlerinin tamamı şöyledir ya da böyledir demenin mümkün olmadığı gibi okullar hakkında da denemeyeceği aşikardır. Günümüzde her sektör kendi içinde gerek teknik gerekse hacimsel açıdan büyümektedir. Rehabilitasyon merkezleri bu alanda emekleme devresini üstlenmiştir. Şu anda çocuk ayağa kalmış evin her tarafını allak bullak etmektedir gelişimi gereği. İllaki bir şeyler kırıp dökecektir, çevresini tanıyana ve zihinsel gelişimini tamamlayabilmek için. Bu evrede evde o kadar çok yaramaz çocuk dediğimiz türden insan geldi ki, vazoyu kıran çocukları tespit edemez hale gelindi, bu da süreç. Bu sitede üye olan çok kişi tarafından tanınıyorum, tanımayanlar için de çok kısa bu alandaki durumumu yazmama müsaade ediniz lütfen. Ben otistik babasıyım, 8 yıldır eğitimi için bir şeyler yapmaya çalışıyorum. Yaşadığım ildeki ilk rehabilitasyonu kurmak bana nasip oldu. Engellilerle ilgili dernekte bşk yrd., federasyonda yönetim kurulu üyeliği, konfedersyonda da federasyon temsilciliği vs.vs. çok önemli değil. İnşallah 3-4 ay sonra çok kapsamlı ilimdeki ilk özel özel eğitim okulunuda açacağım. Açılışa katılmak isteyen Türkiyenin neresinde olursa olsun ilgili kişileri ve tabiiki sizleri davet edeceğim. Rehabilitasyon merkezleri ile Özel eğitim okulu arasındaki farkları görerek kanaatiniz oluşsun diye. Bunları neden yazıyorum. 1. açı: Rehabilitasyon kurucusu açısından sadece mali açıdan bakarsanız, kısmen kayıplar söz konusudur. Ancak zaman içerisinde bu kayıplar oluşan nufus açısından bile bakarsanız kapanacaktır. Rehabilitasyon merkez kurucularının fark edemedikleri bir güzel gelişme orta vadede aslında. Artık bu alana girmek isteyen kimseler, tekrar tekrar düşünecekler, giriş zorlaşacak, maddi beklenti azalacağından kimseninde iştahı kabarmayacaktır. 2.açı: Aile ve engelli birey açısından. Bu alanda kötü niyetli birilerinin olmadığını kabul ederek bakalım. Hafda 2+1 mi haftada içinde bireyseli yine mahfuz olan 30 ders/seans mı? Bu ders/seansları verecek öğretmenlerimiz aynı mı? evet. Sosyal imkanlar okulda daha iyi değil mi? evet. Devamlılığı olan bir eğitim mi daha güzel, yoksa engelli bireyin daha oturduğu sandalyesi ısınmadan tamam ders bitti denen sistem mi?. Aile daha uzun bir zaman dilimi içinde çocuğunu eğitime gönderirken, kendisine daha fazla bir zaman belki de çalışıp evine katkı yapabilecektir. Doğru mudur? Engelli birey bir zaman sonra kendine yetebilecek bir aşama sağlanması konusunda rehabilitasyon eğitimi ile mi yoksa okul eğitimi ile mi daha kolay ulaşacaktır. Okulda diploma alacak, meslek edindirme biriminde meslek sahibi olacak, işkur tarafından işe yerleştirilebilecek. Rehabilitasyonda bunlar var mı? Yok. 3. açı: Özel eğitim okulları aylık 120 ve üstü ders saatinin yanında en az 6 bireysel destek eğitimi vermesi karşılığında rehabilitasyon ücreti alırlar. Bu nedemek oluyor okullar okuldan dolayı devletten para alamamaktadırlar. Bu adil midir? Bence adil değildir. Hergün servis, yemek, öğretmen, kırtasiye, materyal, elektrik, su vs.vs. Maliyeti siz takdir ediniz. 4. açı: Devlet yada siyasi açıdan baktığınız zaman yaklaşık 15-20 misli eğitim verecek daha donanımlı kurumlara %50 hadi hadi bilemediniz bir misli daha ücret ödeyecektir. Bu bile kesin değil yani. Engelli ailelerine "bakın devletimiz sosyal devlet anlaşıyla daha verimli, daha düzenli, insan hak ve onuruna yakışır bir hizmet" diyecektir. Bunu yapmakla her engelli bireyin okula devam edebilme imkanının olmaması sebebiyle yine rehabilitasyondan faydalabilecek kimseler azımsanmayacak sayıda varolacaklardır. 5.açı: Eğitimci açısından. Haftadda 40 saat yerine 30 saat ders vereceklerinden, daha rahat ve daha konsantre çalışabileceklerdir. Ayrıca Rehabilitasyonlardaki gibi sık sık çalıştıkları çocuklar değişmeyecek, çalıştıkları bireylerinde sayısı daha az olacağından hem kendilerinin hem de bireylerin performansı tartışılmayacak kadar artacağına kanaatim mevcuttur. Öğretmenler resmi okullardaki her türlü haklara sahip olacaklardır. Bir öğretmene nerede çalışıyorsunuz diye sorulduğunda "xxx okulunda öğretmenim" diyebilmenin onuru içinde olacaklardır. Keyfi işten çıkarmak da o kadar kolay olmadığından ihtiyaç ve harcamalarını yaparken daha uzun vadeli önlerini görebileceklerdir. Bu açıları arttırabiliriz. Sonuç olarak; rehabilitasyon merkezleri daha kanaatkar çalışan etik çalışan, sadece para demeyen kişilere kalacaktır, şüpheniz olmasın. Biraz dayanmayı, sabretmeyi bilelim yeterki. Okulların durumu farzedelim ki çok güzel bir noktaya geldi. Gerek bireysel gerek düşünce yapısı aynı olan bir kaç merkez grup oluşturarak okul yapalım. Bu sektörde varolabilmek isteyenler bir karar vereceklerdir. Daha geniş açılardan bakalım lütfen. İnsanları yargılarken vicdanımızı devre dışı bırakmayalım, kırmamaya özen gösterelim. Öyle ramlar anlatılıyor ki, bazı yerlerde; ram çalışanını parttime rehabilitasyon merkezlerinde çalıştırıyorlardı, olmadı ram çalışanlarının eşleri işe alındı rehabilitasyon merkezleri tarafından. Hatta müfettişlerin bile aile efratları rehabilitasyon merkezlerinde işe bile gelmeden maaş aldıkları söyleniyor. Bu söylentiler veya gerçekler varken "ramlar ve müfettişlerin hepsi işbirlikçidir" diyebilirmiyiz. Gerçekten kendini bu işe feda etmiş o kadar fedakar ram çalışanları ve müfettişlerimiz varki tenzih ediyor, saygılarımı yolluyorum. Devlet burada devreye girmelidir, var olduğunu duyduğunda. HERKESE SAĞDUYU, SAYGI VE SEVGİ ÇERÇEVESİNDE YAKLAŞIM, SAĞLIK VE ESENLİKLER DİLERİM.
[ Üyelere Özel ] 28-11-2007 11:59:06
Şimdi sizin anlattıklarınızdan bütün problemin kaynağının rehabilitasyon merkezleri olduğu gibi bir kanı oluşuyorki bence çok yanlış. elbetteki rehabilitasyon merkezleri içerisinde haksız kazanç elde edenler de var. sadece imza atarak çocukları hiç getirmeden ücretlerini alan kurumlar, diploma bulup derslere lise mezunlarını sokanlar. daha neler neler... madem bu bu kadarda ortada ve herkes tarafından biliniyor. bunun çözümünün denetleme olduğuda herkes tarafından bilinmeli... siz bu işin denetlemesini yapamıyorsanız kapatın gitsin demekle olmaz. insanlar bu alana yatırım yapıyor. para harcayıp istihdam yaratıyor. en kötü kurumda bile 15 personel çalışıyor. on gün içinde ben karar verdim böyle yapın demek çok yanlış. yarın o kadar rehabilitasyon merkezi okula çevirdiğinde bu seferde okullar için bir genelge çıkarsa ne yapmayı düşünüyorsunuz ? ????
keşke dedikleri gibi okullarda bu iş yapılbilse ... ama yetri kadar öğretmen olmadan ve yeni öğretmen yetiştirmek için bölüm bile açılmadan... öğretmen yetiştirmeden böyle bir işe kalkışmak bence çok yanlış... yarın bu çocukların ve ailelerinin nasıl etkileneceğini malesef üzülerek izleyeceğiz hep beraberce....
bence altyapısı oluşturulmadan, kısa bir sürede aceleye getirilerek ve sizin baskılarınızla çıkartılan bu genelge , kanunlara ve yönetmeliklere aykırı olan bu genelge tam bir fiyaskoyla sonuçlanacaktır... ve geri alınacaktır. alınmak zorundadırda...
sizlerin sandığı gibi bakan imzaladı bu iş bitti mantığı yanlıştır. devlet ciddi olmalıdır. bir gün yasayla verdiğini genelgeyle geri almaya kalkmamalıdır.
bu işin çözümüde; üniversitelerde özel eğitim bölümleri açılır. önce öğretmen ihtiyacı karşılanır. bu arada o yanlış yapan kurumlar denetlenerek yanlış yapmamaları sağlanır. daha sonra bu işe bi miyad biçilir ve denirki mesela ... bu kurumlar bir sene sonra bu hale gelecek ona göre yatırımınızı yapın... ona göre personelinizi alın... gibi gibi.....
ayrıca biz kendi namımıza aldığımız ücretleri ki ( yarısını vergiye veriyoruz....)son kuruşuna kadar hakettiğimizi düşünüyorum.. sizin dediginiz gibi bu işi rant olarak degil hizmet olarak görüyoruz...
[ Üyelere Özel ] 28-11-2007 10:41:41
Sayın Sevinç Eraslan bu yazmış olduğunuz yazınızla kendi emel ve çıkarlarınız uğruna yüzbinlerce özürlüyü ve kurumları hiçe saydığınızı, kendi çıkarlarınızı korumak uğruna diğer kurumları karalayabildiğinizi ve bunun uzmanlıkla bağdaştığından falan bahsetmişsiniz.
Sayın Eraslan siz bir uzman olarak Rehabilitasyon Merkezlerini "RANT" kapısı olarak deklare etmişsiniz ve bence çok talihsiz bir açıklama yapmışsınız."RANT" kelime anlamı haksız kazançtır. Pekala bu kurumlar sadece bu bireylerden para kazanıyor ve hiç bir çalışmada bulunmuyor öylemi? Pekala Sevinç hanım bu kurumlarla ilgili bir çok söylenti için acaba meb ne yaptı efendim neymiş bak size örnek vereyim falan kurum öğrenciyi kuruma getirmiyormuş , yok falan kurum personel diploması çalıştırmıyormuş,yok falan kurum erzak dağıtıyormuş tamamda hanfendi gidin mebe sorun madem bu kurumları biliyor bu kurumlara yaptırım olarak neler yapmış sorun öğrenin. Ne göreceksiniz biliyormusunuz sadece lafta olduğunu sizde bundan faydalanmak isteyen , bunu düzeltmek yerine olayı alevlendirmeye çalışan bireyler olarak sizi kınıyorum.