Fizyoterapistin Adı Yok

Türkiye Fizyoterapistler Derneği Başkanı Yavuz Yakut, fizyoterapist teriminin Türkiye'de ne anlama geldiğinin bir kanunla belirlenmediğini ifade ederek, fizyoterapistlerin yasal yükümlülüklerinin kanunla ortaya konmasını istediklerini söyledi.
Türkiye Fizyoterapistler Derneği Başkanı ve Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü'nde görevli Prof. Dr. Yavuz Yakut, basın mensuplarına yaptığı açıklamada, fizyoterapistlerin kanuni yükümlülüklerinin bir kanunla belirlenmesini beklediklerini kaydetti. Yakut, dünyada sadece Türkiye'de fizyoterapistin ne anlama geldiği ve sorumluluklarının ne olduğuna dair bir kanun bulunmadığının altını çizerek, "Afrika ülkeleri dahil, bütün ülkeler gerekli yasal düzenlemeleri yaptı. Ancak bizde hala fizyoterapistin ne olduğuna dair bir kanun bulunmuyor. Sağlıkla ilgili ilk yasa 1928 yılında çıktı. Türkiye'de ise fizyoterapi eğitimi 1961'de başladı ve 1965'de ilk mezunlarını verdi. Sağlık yasasının çıkmasından 37 yıl sonra Türkiye bu meslekle tanıştı. 43 yıldır bu mesleğin bir kanunu yok. Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yöneliği'nde sadece bir görev olarak fizyoterapistten bahsediliyor. Bu tanımda bize göre yanlıştır. Bir ülkede bir meslek var, bu meslek 40 yılı aşkın süredir icra ediliyor ve yasal yükümlülüğü gerektirecek hiçbir düzenlemesi bulunmuyor" diye konuştu.
Yakut, son dönemde yapılan bazı değişikliklerle özellikle hemşirelerden 2-3 ay eğitim alanlara 'fizyoterapist yardımcılığı' ya da 'fizyoterapist teknikeri' unvanları adı altında görevler verildiğini ve bunların gelecekte kötü sonuçlara yol açabileceğini ifade ederek, "Fizyoterapist olmadan bu tedaviyi verenler hastalara zarar veriyorlar. Bu konuyla ilgili yasal hükümlülük birilerinin canı yanmadan çıkmalıdır. Türkiye'de fizyoterapist açığı olduğunu kabul ediyoruz. Ama 3 ayda nasıl hekim olunamazsa, fizyoterapist de olunamaz. 'Fizyoterapist teknikeri' diye bir şey olabilir mi? Dünyada böyle bir şey yok. Bu böyle basit bir şekilde 'bölüm açtım' demekle olmaz, bu terim açıklanamaz" şeklinde konuştu.
Prof. Dr. Yavuz Yakut, diğer mesleklere saldırmayı düşünmediklerini, sadece kendi mesleklerindeki haklarını aradıklarını kaydetti. Yakut, fizyoterapist açığını gidermek için üniversitelerde açılacak bölümlere öğretim görevlisi yetiştirmeyi ise taahhüt etti. Yakut, konuyla ilgili olarak Sağlık Bakanlığı'nın bakışını pozitif bulduklarını ancak, henüz bir şey yapılmadığı için duruma olumlu ya da olumsuz yaklaşmadıklarını sözlerine ekledi.
Kaynak: http://www.haberler.com/fizyoterapistin-adi-yok-haberi
[ Üyelere Özel ] 08-03-2008 17:11:51
Sayın Cihan Irgalı yazdığınız yazıyı okudum. Gülsem ağlasam mı karar veremedim. 30 yıllık doktorlar (hem de prof) 3500 ytl maaş alıyorlarmış. Doğrudur. Fakat o devletten aldıkları maaş. Bir de fizyoterapistlerin devletten aldıkları maaşı öğrenin. Beden eğitimi öğretmenleriyle hemşirelerin de bizim yaptığımız işi yapabileceğini iddia etmişsiniz. Onların yaptıklarını bizim yapamayacağımız gibi onlar da bizim yaptığımız işi yapamazlar. Hatta sedece olar değil doktorlar da bizim yaptığımız işi yapamazlar. Çünkü yaptığımız işler birbirinden çok farklı.)
Fizik tedavi doktorlarının bizim yaptığımız işle doğrudan bir alakası olamamasına rağmen açtığımız merkezlerde onları da çalıştırmak zorunda kalıyoruz. Cihan Bey rica edelim de bu merkezlerde ne kadar maaşla çalıştıklarını da bir öğrenin. 3000 ytl mi yoksa bunun 10 katı mı.
Bir de aldığımız maaşlara takmışsınız. Maaşlarımız düşük değil hatta yüksek kabul ediyorum. Fakat bu fizyoterapist sayısının azlığından kaynaklanıyor ve bu bütün sektörlerde de böyledir. Bir de işin yıpranma boyutunu düşünmenizi rica ediyorum. Sİzin çoğu zaman göz ucuyla bakmaktan bile iğrendiğiniz insanlara biz gün boyu hakiki manada hizmet ediyoruz. İnsanların en hayırlısı onlara hizmet edendir (Hz. Muhammed
[ Üyelere Özel ] 05-02-2008 19:17:37
Öncelikle bu kadar basit gibi gördüğü ve çok maaş aldığını söylediği FİZYOTERAPİSTLİK MESLEĞİ`ni KOLAYSA cihangir irgali KAZANSIN VE KOLAYSA OKUSUN VE YİNE KOLAYSA İCRA ESİN...
bazı insanlar vardır konuşmaya değmez, o insanlarla muhatap oldukça kendini küçültürsün... o yüzden cihangir irgaliye değil. yazısını okuyarak yanlış bilgi edinecek insanlara söylüyorum bu sözü :
SAKIN O YAZIYA ALDANIPTA ÇOCUKLARINIZI FİZYOTERAPİ ADI ALTINDA FİZYOTERAPİST OLMAYAN TİCARETÇİ ZİHNİYETLERİN ELİNE BIRAKIPTA SAĞLIKLARIYLA OYNANMASINA SEBEP OLMAYIN.ZATEN BU İŞİN İÇİNDE BAŞTAN BERİ VARSANIZ FİZYOTERAPİSTLİK MESLEĞİNİN EHEMMİYETİNİ VE KUTSALLIĞINI ÇOCUKLARINIZIN GELİŞİMİNDEN ANLAMIŞSINIZDIR...
BİR İNSAN, ELİ TUTMADAN KALEM TUTAMAZ.
BİZ ÇALIŞTIĞIMIZ KURUMDA FİZYOTERAPİST OLARAK GEREK MANUEL TEKNİKLRLE GEREK ORTEZLEME VE GEREKSE DİĞER YÖNTEMLERLE ELİNİN TUTMASINI , EĞİTİMCİ ARKADAŞLARIMIZLA(BEDEN EĞİT. ÖĞRETMENİ,ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRET. VS.) İŞ BİRLİĞİ İÇİNDE İSE KALEM TUTUP YAZMASINI SAĞLIYORUZ. VE BİR PARA ALIYORSAK BUNU HAKKIMIZLA ALIYORUZ. BİZ İŞİN TİCARETİNİ YAPMIYORUZ.
İŞİN TİCARETİRİ KAYGISINDA OLANLAR TUTMAYAN ELE ZORLA KALEM KOYARLAR!
NOT:Sözlerimden bu işi tüm kalbi ile yapan kurum ve kişileri tenzih ederim
[ Üyelere Özel ] 03-02-2008 19:48:32
dernek başkanımızın açıklamasına yazdığınız yorumu esefle kınıyorum.fizyoterapisti ile hemşire ve beden eğitimi öğretmenini kıyaslamanızhiç te hoş değil.maaşlara gelince serbest piyasadır ve artmasıda siz özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinin MANTAR GİBİ çoğalması ve öğrenci sayısı çarpı devletin verdiği rakam=BAYAĞI BİR PARA:))))ve bu eleştiriyi yaparken sizin gibi düşünen kurumlar için söylüyorum,diğerlerine saygım sonsuz
[ Üyelere Özel ] 03-02-2008 09:36:33
Hastanade fizyoterapsitin adı yok doğru ,Eğitim kurumlarında ise hem pdr hem pisikolog yani mahalle muhtarı.Sağlık sektöründeki yerlerini sağlamlaştırmaları gereği açık ama eğitim kurumlarındaki yerlerini beden eğitimi öğretmenlerine bırakmlarının daha etik olduğunu da açıklasalardı keşke.
[ Üyelere Özel ] 01-02-2008 20:42:27
"Ama 3 ayda nasıl hekim olunamazsa, fizyoterapist de olunamaz."
[ Üyelere Özel ] 01-02-2008 18:23:45
SEN YENİ MEZUN OL ELİNDE SADECE BİR DİPLOMA OLSUN (BİLGİNE BİR LAFIMYOK) 3000 4000 YTL MAAŞ AL BİDE HAK İSTE NE HAKKI ZATEN 4000 YTL LİK HAKKIN VAR YA YİNE BATIDA DURUM ÇOK İYİ DOĞUDA 6000 YTL 7000 YTL MAAŞ ALAN FİZYOTERASPİSTLER VAR ONDAN SONRA HAK ARAYIN EVET SİZ HAK İSTİYORSUNUZ BİZDE HAK İSTİYORUZ BENCE YAPILACAK EN İYİ İYİLEŞTİRMELER YA FİZİK TEDAVİ BÖLÜMÜNÜ SAĞLIK BAKANLIĞINA DEVREDİN YADA BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNE HEMŞİRELERE BİR HAK VERİN BAKİM OZAMAN KAÇ PARA MAAŞ ALCAKLAR BENCE YAPILACAK EN İYİ İYİLEŞTİRME BU DEVLETİN PROF. DR 30 YILLIK CERRAH 3500 YTL MAAŞ ALIYOR YENİ MEZUN FİZYOTERAPİST 3000/4000 YTL MAAŞ İSTİYOR İŞTE SİZİN HAKKINIZDA BU ALLAH YUKADARDA HERKESİN HAKKINI SORACAK BİR GÜN MUKAKKAK
[ Üyelere Özel ] 01-02-2008 13:50:33
haklısınız hemde çok haklısınız.aynı sorun çocuk gelisimciler içinde geçerli.ben hastaneler birliği yasasından çok ümitliyim.çünki bu yasa gelirse herkesin görev yetki ve sorumluluklarının sınrları keskin çizgilerle belli olacak.kmse kimseden görevi dışında bişey istemeyeceği gibi sadece ve sadece görev çizgisi belli olacak.dr lar da dahil.
[ Üyelere Özel ] 01-02-2008 09:49:16
[İçerik Yok]
[ Üyelere Özel ] 31-01-2008 20:08:10
USA VE AB ULKELERINDE FIZYITERAPİSTLİK COK GOZDE COK SAYGI DEGER BIR MESLEK HIC BIR AB ULKESI VE UYE ULKESI TUM SAGLIK HIZMETINI DR ODAKLI KANUNLASTIRMAMISTIR.BU SEBEPTEN DOLAYI HEKIM ACIGI YOKTUR.AB ULKELERINDE FIZYOTERPİSTLER OZEL KABINELERINI ACABILIYOR VE HER UZMANLA CALISABILIYOR(DAHA ÇOK AILE HEKIMLERIYLE ).SAGLIKLA ILGILI AB MUZAKERELERI BASLADIGINDA NASIL BIR ACIKLAMAMIZ OLACAK MERAK EDIYORUM MECBUREN UYUM ICIN AB ULKELERINDEKI HAKLARI BU MESLEK GURUBUNADA VERECEGIZ BUNU ERTELEMENIN ULKEMIZE HEM GELISME ANLAMINDA HEM MADDI ANLAMDA COK BUYUK YUK GETIRMEKTEDIR.1928 LERDEN KALAN YASALARLA BU SAGLIK PROBLEMINI ÇÖZEMEYIZ ARTIK AB ISTIYOR DIYE BIR SEYLERI YAPMAYALIM BIZ KENDIMIZI IYIYE LAYIK GORELIM USA VE AB ULKELERINDE TURKIYEDKI UNIVERSTILERDEN MEZUN OLMUS INSANLARINI TURK FIZYOTERAPISTLERE EMANET EDEN ULKELER VAR.ONLAR TURK FIZYOTERAPISTLERE GUVENIYOR MESLEKLERINI SERBEST UYGULAMA IMKANI VERIYOR BIZ NE YAPIYORUZ BUNU IYI DUSUNMELIYIZ.SIMDIYE KADAR YURT DISINDA EGITIMIN VE CALISMA ISTEGINDE OLUPDA BASARILI OLMAMIS BIR TANE BILE FIZYOTERAPIST YOKTUR.HEPSI EGITIM VEYA CALISMA IZINLERINI ALMISLARDIR.BUDA TURK FTR OKULARININ BASARISININDA BIR GOSTERGESIDIR.BU MESLEK GRUBUNUN YURT DISINA GOCMESINI ENGELIYELIM.BUNUDA YENI CAGDAS GUNUMUZ SARTLARINA UYGUN KANUNLASMAYLA YAPABILIRIZ AB ISTIYOR DIYE DEGIL.BIZDE VERGI VERIYORUZ BU ULKEDE ZAMAN VE PARA KAYBINA TAHAMULUMUZ KALMADI.AB DE BIR TEMIZLIK PERSONELI BILE EGITIMINI BELGELEDIREREK VE KANUNULAR CERCEVESINDE YAPIYOR.
BU MESLEK GRUBU GIBI PSIKOLOGLAR PDR CILERDE AYNI DURMDADIRLAR.
[ Üyelere Özel ] 31-01-2008 18:31:02
GERÇEKTEN BEN SONUNA KADAR KATILIYORUM Prof. Dr. Yavuz Yakut A AMA BURDA BİR BAŞKA KONUYADA DEĞİNMEK LAZIM FİZYOTERAPİSTLERDE REHABİLİTASYON MERKEZELRİNİ RESMEN SÖMÜRÜYORLAR AZ OLDUKLARI İÇİN BUNUDA ÇOK GÜZEL KULLANIYORLAR YENİ MEZUN BİR FİZYOTERAPİST 3000 4000 YTL GİBİ ÇOK UÇUK RAKAMLARDAN BAHSEDİYORLAR BU DA HALİYLE FİZYOTERAPİSTİ OLMAYAN KURUMLARI BAŞKA ALTEMATİF BULMAYA SÜRÜKLÜYOR ÖNCE MAAŞLERINI BİR SABİTLENSE HERKES ORTALAMA AYNI RAKAMDA ÇALIŞSA BENCE BÜYÜK BİR İŞ YAPILMIŞ OLUNUR