26-09-2006 |

Rehabilitasyon Merkezleri Soyguncu mu?

Rehabilitasyon merkezleri soyguncu mu?

Evet ;

Rehabilitasyon merkezleri kanayan bir yarayı sararken “Rehabilitasyon da soygun”  haberi de nihayet geldi ..... "

Kral çıplak" biliyoruz ama ,Soygun var mı.?

Ateş olmayın yerden duman tüter mi?

Peki ateş nerede ve neden yanamıyor da tütüyor .Sonundan önce başında söyleyelim ; ateş yeni yandığı için tütüyor ve sönmez  umarız.

Rehabilitasyon merkezleri teker teker açılırken,kimimiz çalışanı,kimimiz velisi ,kimimiz işvereni olarak çeşitli sorunlar yaşanıyor evet.

Ama teker teker yaşanılan sorunların anatomisini çıkartmadan "ateşin ve dumanın" davranışını  saptamak da mümkün değil.

Rehabilitasyon.com a na sayfadan Editör Kerim yapar imzasıyla gönderilen haber şöyleydi ; 


Rehabilitasyonda soygun
Özürlüler yasası uygulamaları ile ilgili bir değerlendirme yapan Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcı Kemal ÖZER; “Rehabilitasyon merkezi, veli ve doktor üçgeninde devlet soyuluyor. Gerçek hak sahipleri ise bu imkandan gerektiği gibi yaralanamıyor” dedi.

Birincisi ilk suçlama ya sorularla yanıt vermeyi deneyelim.

Gerçekten hak sahipleri  yararlanamıyor mu ?

Peki doktorlar veli ve rehabilitasyon merkezi niye birleşmişler ?

Rehabilitasyon merkezi raporları olanların kağıtlarını vererek  ücreti tahsil etmiyor mu.Aile bunu bilmiyor mu?

Veliler yeterli eğitimi alamıyor mu?O zaman veli merkezini niye değiştirmiyor?

Rehabilitasyon merkezi parayı alıp da ögrenci mi  okula gitmiyor.?

Velilerin rehabilitasyon merkezlerinden talep ettikleri eğitim gerçekten verilmesi gereken mi?

.Böylesi büyük bir sosyal hizmet etkinliğinin sosyal hizmetler tarafından denetlenmemesi kimin suçu?

Bir ailede engelli  iki üç çocuk olan bölgeler varsa kaynaklarına eğilinmesi gerekmiyor mu.?

Kimi bölgelerdeki aşırı talebin nedenine iniliyor mu?Kimi bölgelerdeki yoğun taleb kaynağı sınırlamak amacıyla sağlık bakanlığı tarafından takip edilmiyor mu?Çatılar birleşince sağlık eve eğitimin koordinasyonu kalkıyor mu?

Engelli çocuk sahibi olmanın aileler tarafından istismarı yapılıyor mu?

Söz gelimi ,bir Aile bir rehabilitasyon merkezi ile ilişkiye girerek verilen ücretin anlaşılacak kadar kısmını paraya tahvil edebiliyor mu ?

Özellikle Anadoluda bir çok kentte okula gelen raporlu aileye bir harçlık verildiği bir gerçek Kiranın ve eğitimci ücretinin düşük olduğu yerlerle büyük kentler  arasında  rehabilitasyon merkezi işletenler  bakımından aralarında  bir haksız rekabet ortamı yok mu ?.

 .Burada suç kimin?  

Ailenin çocuğunu okula kaydettirip bir miktar parayı rehabilitasyon merkezinden alması olayı kırsal kesimde yapılabiliyor.Hatta rekabetin yapılma biçimi bu. 

.Çocuk eğitime davam ediyorsa bu yine aile ile okul orasındaki bir anlaşma ve buna soygun denir mi?Yoksul aile parayı yine çocuğuna harcıyor mu?

Yine de Doğru olmayan bir şeyler olduğu ve bir koku çıktığı bir gerçek

Peki  bu duruma ne neden oluyor

Haber şöyle sürüyor;

"Kemal Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı ve Konya Şube Başkanı Kemal ÖZER; konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada şu görüşlere yer verdi "

“Uzun yıllar beklenen ancak toplumsal talebi karşılamaktan uzak olması nedeniyle eleştirilen Özürlüler Yasası’nın iyileştirme ve özel eğitime ihtiyaç duyan, zihinsel ve bedensel engelli çocukların toplumsal hayata katılımı ve engellilerin bireysel, toplumsal ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik olarak verdiği yardımın, tamahkar özel rehabilitasyon eğitim kurumlarınca uygunsuz raporlarla sabote edildiği gözlenmektedir. "

Yani çocuklara rapor alınıyor .Eğitilebilir ya da öğretilebilir düzeyde raporlar alınıyor.Öğrenme güçlükleri raporları zor çıkıyor elbette.

 Biliyoruz ki eğitimin yayılmadığı, okulların olmadığı yerlerde artık rehabilitasyon merkezleri var.

Ana okullarına yapılmayan yardımın rehabilitasyon merkezlerine yapılması belki gerçekten eğitimde çarpıklığa neden olan bölüm.

Ama rehabilitasyon merkezlerinin bunda suçu ne.?

Rehabilitasyon merkezleri aslında devletin giremediği eğitimin devlet sübvansiyonu ile girebildiği önemli bir eğitim kurumu modeli oluşturmuyor mu?Keşke anaokulları için de bir ücret ödenebilse ilkokullar için de ödenebilse .

Rehabilitasyon merkezleri sayesinde devletin ulaşamadığı yerlere özel sektör aracılığı ile eğitim ulaşmış olmuyor mu.?

İlkokul eğitimini çeşitli gerekçelerle rehabilitasyon merkezinde alan bir çok çocuğumuz var

Rehabilitasyon merkezlerinin okul işlevini dışlamak her zaman yanlışlara sebep olur.

Rehabilitasyon merkezinin sağlık ve eğitim kuruluşu olması arasındaki denge de sorunlar herzaman vardır.Rehabilitasyon merkezlerinin sağlık ve eğitim sektörü arasında gidip geldiğini düşünürsek "engelliler için bakımevi " havasının verilmemesi gerekir.Ama her sektörün iyisi kötüsü vardır.

Bu yüzden rehabilitasyon merkezleri soyguncu olabilir mi.?

Eiğitimin kordinasyonunun ve kalitesinin ehliyetsiz ve eğitimsiz kuruculara bırakılması sorunu vardır.Kurucuların denetlenmemesi sorunu vardır.Ama velilerimiz özellikle büyük kentlerde denitimleri ile bu sorunu çözmüşlerdir .Ama elimizde önemli bir rehabilitasyon merkezi geçmişi, uygulama tarihi var mı denetleyiciler kimler olacak.

Zimmet defterine bakmak,yangın kovalarının boyasına bakmak dışında bir denetlemeden sözediyoruz tabii ki..

Devlete yakın olanların avantajlı olması Ram Müdürleriyle  iyi geçinen eşraftan birilerinin açtığı rehabilitasyon merkezlerinin kendine daha çok çocuk olması da Anadoluda artık vaka-ı adiyeden sayılıyor zaten. 

Savcılık çalışması yaptığı izlenimi veren Özer'e yine kulak verelim

Tüketiciler Birliği ile İnsan Hakları Kurulları’na intikal eden şikayetler sonrası yapılan müfettiş incelemeleri sonrasında; mantar gibi çoğalan özel rehabilitasyon eğitim kurumlarının, önemli bir kısmının, yeterli uzman ve teknik donanımdan yoksun olduğu, özel eğitim kurumlarından bir kısmının velilerin bilgisizliğinden yararlanarak anlaştıkları.....

Buyrun size bir ülke manzarası .Mantar gibi çoğalma kimilerinin dikkatini çekmiş demek ki.Hiçbir eğitim türüne gösterilmeyen ilgi sonucu nispeten az sermaye gerektiren rehabilitasyon merkezinde  peşin devlet parasının tadı başka tabii..

Yeterli uzman ve teknik donanımdan yoksun olduğu........

Aslında bir yanıyla doğru bir önerme.Ama devlet denetimi ile yapılan rehabilitasyon merkezlerindeki o iki buçuk yaş park setini görmek oranın ne denli donanım meraklısı olduğunu göstermiyor mu.

Diğer yandan "Rehabilitasyon merkezini eğitim vermiyor" gerekçesi ile şikayet eden kişilerde gerek çocuklarını gerek kendilerini baskı alan bir patoloji aranmamalı mı?

Evet rehabilitasyon merkezlerinin çoğunluğunun bir donanım sorunu vardır.

Büyük yaşın çoğunlukta olduğu bir yerde yalnız iki buçuk yaşa önem verilmesi (!),10 yaş çocukları küçük yaş parklarında sallanmak istedikçe azarlanmaları görülmeyen bir vaka değil.

Çoğunlukla küçük yaş çocuk parkı göstermelik olarak her yere kurulmuştur .

Küçük bir tahterevalli ,bir miki resmi küçük bir salıncak  ucuz bir malzeme."Sınıflarda bilgisayara ne gerek var.Suluboya tüketimi yapılmasa da olur ,MR lar ne anlarlar.Resime ne gerek var,ne yapacaklar parmak boyayı pastel boyayı çeşitli kalınlıklarda çiviler boncuklar ne işe yarar ki "anlayışı zaten kendimizi bildik bileli  yaygındır.

.Ama heryerde  böyle midir.?Bilgisayarla eğitimi de beğenmeyen top atıp tutmaya hayır demeyen veli de yok mu?.

Tükitici derneği açısından konuya bakınca "öğrenci her zaman haklıdır ama veli olmayabilir de" diyemez miyiz?

MEB ebağlı rehabilitasyon merkezlerinde önemli bölümlerinin milli eğitimin isteklerince luzumsuz kullanımı dikkat çekicidir.

Çocuklara günlük işlerin verildiği etkinlik alanları göstermeliktir.

Folklor,hobi etkinlikleri,iş eğitimi düzeyi ne durumda.

Eğitimde pisikolojik hizmet ne durumda?

Tüm bunlar bir çeşit donanımsızlıktır .

Ama bir gecede düzelecek bir durum da değildir.

Diğer yandan Öğrenme bozukluğu olan bir çok normal çocuk neden rehabilitasyon merkezlerine gitmemeli.Bu doktor milli eğtim ve ailenin bir komplosu olarak mı açıklanmalı Bulguları saptayabilecek olan milli eğtim adilce dağıtımı yapabiliyor mu ?Öğrenme bozukluklarında dislekside raporlarda yanılgı payının olması mı rehabilitasyon merkezlerini güç durumda bırakıyor

Diğer yandan çocuklara  Uzun vadeli bir katkısı   olan rehabilitasyon merkezleri sağlık kuruluşları mı ki kısa vadede çözüm bulmadığı için suçlanıyor

Okulların rehberlik servislerinin olmadığı yerlerde psikolojik hizmet alacak normal çocuklara "Merkez para kazanmasın yeterince kazanıyor zaten "diye mi rapor verilmemeli.

Okul öncesi bir çok sorun yaşayan aile bu devlet sübyansıyonundan yararlanmamalı mı?

Rehabilitasyon merkezleri aslında eğitimimizin bir çok hatasına dershaneler gibi yama yaparken para kazanılacak diye bir kıskançlık mı sözkonusu...

İşletmeciler açısından sorunlar yaşanabilir.Ama eğitim bir katılım sosyalleşme ve gelişim sürecidir.

Zaman içinde iyi işletmeciler de gelişecektir.Bir yandan da şu an sektör de engelli ailelerinin ve yakınlarının dışında sütten ak çıkan kalmıyor.

Eğitimbilimin E sinden anlamayan bir kesimin yönetici olduğu koşullarda gelişim yavaş ilerleyebilir ama karamsar olmak ve onlara soyguncu demek anlamsızdır.Donanımsızlık  lık eğitimsizlikten kaynaklanıyor olamaz mı ,eğitmesi gereken kim?

Demek ki zamana gereksinimimiz var.

Rehabilitasyon merkezinde yeterli eğitim alamadım diyen bir veliye tüketici derneğinin yaklaşımı da ilginç bir tüketicilik....

Rehabilitasyon merkezlerinde PDR fizyoterapist dışında özel eğitim öğretmenliği mezunları ilkokullardan yetişmiş sertifikalı sınıf öğretmenleri okul öncesi eğitimi öğretmenleri,  çocukgelişimcileri hepsi işinin uzmanıdır.

Ve çocuklarla başarılı çalışmalar yaptıkları yakın gelecekte daha da gözükecektir.

Sorun uzmanların olup olmaması mıdır?

Rehabilitasyon merkezlerinde eğitimin öğretim kadar önem kazanması çocuklara ailenin ve toplumun doğru yaklaşımının sağlanması gerekmiyor mu.?Okulun veli kararlarına göre gitmemesi Veliyi eğiterek çocuğu geliştirmesi.Çocuklarımıza "özürlü" "defolu" muamelesi yapılmaması Onların istismar edilmemesi bir sorundur.Ama rehabilitasyon merkezlerine özgü değil ulasal bir eğitim sorunudur.

, özel eğitim kurumlarından bir kısmının velilerin bilgisizliğinden yararlanarak anlaştıkları doktorlar ve psikologların yardımı ile özel eğitim müdürlükleri yetkililerinin görmemezlikleri, zihinsel engeli olmayan çocuklar için raporlar aldıkları, yasa gereği yapılan yardımın gerçek hak sahiplerinin dışında hak sahibi olmayan kimselere de kullandıkları tespit edilmiştir

Doğrudur,tespit edilmesi büyük olasılık...

Öğrenme bozuklukları zihin engeli teşkil etmez ama rahat rapor alabilmelidir.Merkezler kazanacak diye kimilerinin işgüzarlık yapıp gereksinim sahibi çocuklara rapor vermedikleri de bir gerçektir.

Bu konuda partizanlık suçlamasının kokusu da  tütmektedir.İktidara yakın çevrelerin rehabilitasyon merkezleri daha rahat rapor ve çocuk alabilmektedir.Meb yetkilileri tüm devlet memurları gibi haklı olarak iktidardan korkmaktadır.Ve bu öyle ya da böyle pek değişecek gibi değildir.

Ne ki rapor vermedikleri  çocukların bireysel eğitime gereksinmesi yok demek değildir.

Rehabilitasyon merkezleri bireysel eğitim veren kuruluşlar olarak düşünülmedikçe de benzeri hatalar yapılabilecektir.

Belden aşağısı hiç tutmayan,köyünde ilkokulu olmayan bir çocuğa MR değilse rapor verilmemeli mi? O çocuk ilkokula gidemiyorsa ve bu raporu veren kurumlar onun masraflarını  ilkokula göndermiyorsa bu yanlışı yine de düzelten rehabilitasyon merkezleri değil mi.

Bir çok söylentiye asıl neden konu Para gibi gözüküyor.Dağdan,köylerden dolaşarak çocuk toplayıp rapor alan rehabilitasyon merkezinin suçu ne?

Çocukların ihtiyacı olan bir yerde ,dağdan engelli çocuk toplamak cezelandırılmalı mı ödüllendirilmeli mi?.

Para aileye değil okula veriliyor.

Bu durum her söylentiyi doğurabiliyor.

Çocuğun parasının rehabilitasyon merkezine verilmesi doğru mu?

Bu parayı isteyen veli isterse vergisini ve kağıtlarını tamamlamış eğitimciler ya da kendini kabul ettiren okullara verebilmeli mi?

Rehabilitasyon merkezlerinin sosyalizasyon etkisi eğitimsel olarak neredeyse en alt plana çekilmişken öğretim dışında genel eğitimleri hem asgari hem askeri :)düzendeyken ,yine de

Raporu olan bir çocuğun bir eğitim kurumuna gitmesi kötü mü.?

.

Rehabilitasyşon merkezlerinin MEB çatısı altındaki sağlık ocağı görünümü çeşitli lafları getiribiliyor demek ki?

Eğitim ve sosyal güvenlik sistemindeki gecekondu yapı tabii dikkat çekiyor Yazı şöyle devam ediyor


Sosyal Güvenlik kuruluşlarının, bakıma muhtaç, sigortalı veya yakınlarına bakım katkısı bile sunmadığı bir ülkede;

Evet okul öncesi eğitimin yaygınlaşmadığı bir ülkedeyiz.İlkokul eğitim sistemimiz tarihi bir yıkıntı.Okullaşmamız mutant bir dev gibi .Ama rahabilitasyon merkezlerinin bulunmaması gerektiren bir gerekçe değil bu.Paranın direkt olarak onlara verilmesinin getirdiği bir rahatsızlık her yönüyle dikkati çekiyor;

özel eğitim kurumlarının devletçe sağlanan bu yardımı suistimal ederek, gerçek hak sahiplerine verilmesi gereken sağlıklı eğitim yerine, yasanın bir rant aracına dönüştürülmesi; gerçek hak sahiplerini mağdur etmekte, kamu vicdanını yaralamakta ve hazinin haksız olarak kayba uğratılmasına neden olunmaktadır.

Evet kıskanlıçlık kokuları tüten yine paranın aileye değil merkeze  verilmesinden gelen bir şikayet.Ücret Aileye verildiği koşullarda sosyal hizmetlere iş düşecek .Sosyal hizmet kurumunun bunca az kullanılması da yine bir gelişim sorunumuz.

Öte yandan söz konusu uygulamalar dürüst çalışan özel rehabilitasyon eğitim kurumlarını da zan altında bırakarak, bu alandaki siyasal iktidarca sağlanan iyileştirme gölgelenmektedir. Bu tür haksız uygulamalar, daha sağlıklı iyileştirmeleri engellediği gibi toplum yararına harcanması gereken milletin vergilerini, bazı küçük çıkar gruplarınca hortumlanmasına da neden olmaktadır. 

Özel eğitim veren kuruluşlar bir başka adıyla bireysel eğitim veren kuruluşlar gerçekten yeterince baskı altındadır.Bir yandan kısa vadede çözüm isteyen veli

Diğer yandan veliye kendini beğerdirme ve öğrenceyi tutma isteği

Ramlardan rapor çıkarma şeklinde bir hendekten atlama

Diğer yandan gerçekten eğitim yapabilme isteği

Rehabilitasyon merkezlerini sarmıştır.

Rehabilitasyon merkezlerinin para kazanması sorun yaratıyorsa ki öyle görünüyor;kazanmalıdır.Aynı işte yurt dışı yıllık ücretlerin 90 bin poundlarda gezirdiği bir dünyada işine gönül verenlerin aldıkları üç beş kuruş kimseye çok gelmemelidir.

Çalışılarak  elde edilen kazanç hortum mudur?

Bu nedenlerlerle kamu yöneticileri daha duyarlı ve dikkatli davranarak denetimleri sıklaştırmalı; sağlık sorunu olmayan çocuk velileri, doktorları, psikologları ve Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Müdürlüklerinin yetkilileri bu tür çıkar gruplarının kötü niyetinin aracıları olmamalıdırlar.

Denetim denetim denetim.Kim ne kadar bilgisiyle neyi denetliyorsa .Yapılan denetimler yeterli ve sorun çözülmüyor .Bazı mali düzenlemeler yapılsa halk denetimi yapıyor zaten..Engelli derneklerinde STK havası ne kadar vardır diye de sormamız gerekir gerekir tabii.Bezik severler derneği adında kumarhane işletmek mümkün olduğu gibi "engelli derneği" adına rehabilitasyon merkezi işletmek de ticari bir gerçekliktir.

Milli Eğitim Müdürlükleri ve Sosyal Hizmetler Müdürlüklerinin de toplumsal bilincin oluşması ve velilerin doğru bilgilendirilmesi yönündeki eksiklikleri giderici adımları derhal atmaları,

konusuna da

amin.....

 diyelim

Montaigne eğitim için "bir ateş yakmak" tır der.

Ateş yanarken duman tütmesi doğaldır

Rahabilitasyon merkezleri soyguncu mu?

Rahatsızlıkları gidermek için suçlama yapmak eğitimsel mi?

Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar mı?

Ne dersiniz ?

Kaynak: www.blogcu.com/otism

Yorumlar (26)

[ Üyelere Özel ] 16-01-2009 16:43:59

Bagkur ya da hiç sosyal güvencesi olmayan öğrencilere güvence verilince kapı kapı dolaşıp öğrenci aradılar ama daha önce aramıyorlardı diyenler...
Doğru söylüyorlar. Ama mereak ettim rehabilitasyon merkezi bu çocukları aramazken onlar ne yapıyorlardı. Duygusal sorunlarınımı çözüyorlardı..
Sarp Bengü'nün yazısı çok güzel olmuş... Ellerine sağlık. Ancak bir konuda bir düzeltme yapma ihtiyacı duyuyorum. Bu iktidar çıkardığı yasa ile bütün engelli bireylere sosyal güvencesi olsun olmasın eğitim hakkı verdi. Bu ülkemiz için kim ne derse desin bir ilerlemedir. Ama yğidi övdüğümüze göre şimde gerçeği söylemek zorundayız... 12 saat olan bireysel seanslar 6 ya düşmedi mi? 4 saat olan grup eğitimi şimdi nerde... bir zamanlar asgari üçret düzeyinde eğitim yardımı verilirken şimdi sadece 328 ytl. eğitim desteği veriliyor.
Bu sektörün kazançlı olduğunu söyleyen arakdaşlar. Bu sektörde diğer sektörler gibi sahtekarlık yapmadan para kazanılmayan bir sektör haline geldi. İşini yaparsan para kazanamıyorsun ne yazıkki. 2008 yılında ve yeni girdiğimiz 2009 yılında halinden memnun olan bir özel eğitim kurumu var mı acaba.
Bu ülke koşulları iyi ya da kötü 1700'e yakın rehabilitasyon merkezi var yaklaşık 300.000 öğrenci iyi ya da kötü eğitim alıyor buaralardan. Daha önce evlerinde oturan. ailelerin onlardan bahsetmeye korktuğu ve utandığı 300.000 çocuk ayda enaz 6 defa evinden dışarı çıkıp bu merkezlere gidiyor. Diğer yandan, bu eğitimi keşke devlet verse ne güzel olur değil mi? sınıf öğretmenleri, hiç bir eğitimi olmadan özel sınıflara girer; okulların en ucube sınıfları özel alt sınıflara cevrilir; cezalandırılmak istenen öğretmenler bu sınıflara atanır; yılda sadece 50 özel eğitim öğretmeni alınarak okullar dönüştürülür...
Devletimizin kaynaştırma uygulamasını takip edenler bilirler ne durumda olduğunu kaynaştırma öğrencilerinin.. Yüksek performanslı bir otistik öğrenciyi bir devlet okuluna kayıt ettirmek için okul okul gezmişler mi acaba. Hiç okul müdürlerinin hakaretlerine maruz kalmışlar mı?
Sektör dışından oturup konuşmak ve ahkam kesmek kolay... Ama hiç günde sekiz saat ağır zihinsel yetersizliği olan çocuklarlar ile 15 dakikalık aralar ile onlara birşeyler öğretmek için acabalamamış olanların bu sektörü yaftalamaları kolay tabi..
Velilerin para almasına gelince... sizin hiç 14 yaşında daha tuvalet becerisi kazanamamış çocuğunuz oldu mu? bez masraflarını biliyor musunuz?
Sarp Bengü'nün makalesi gerçekten çok güzel? ama yorumlar için ne yazıkki aynısını söyleyemeyeceğim...

[ Üyelere Özel ] 30-12-2008 21:25:24

mükemmel Duyarlılığınız için teşekkürler

[ Üyelere Özel ] 16-12-2007 21:59:55

çok güzel açıklamalar yapmışsınız. ben böyle kurumların olduğunu yeni yeni araştırıyorum yazdıklarınızı okuyunca yanıldığımı anladım. bu kurumların hayırlı işler yaptıklarını zannediyordum.dediğinize göre insanları aldatmaktan kandırmaktan başka birşey değilmiş.tanıdığım birinden rehabilitasyon merkezlerinin öğrenci başına devletten para aldığını duymuştum. fakat devletin zamanında ve düzenli ödeme yapmadığını bu yüzden eğitimin sağlıklı olmadığını ve birçok kurumunda bu yüzden iflas edip kapattığını duydum. bu konuda bilginiz varsa beni de bilgilendirirseniz sevinirim. devlet zamanında ödeme yapmıyormu bu kurumlara.3-4 ay ödeme alamadığını ve bu yüzden zor durumda kalıp özel seanslarla velilerden para aldıklarını duymuştum.bunlar doğrumu.

[ Üyelere Özel ] 05-08-2007 20:52:22

konuyu çok güzel işlemişsiniz ancak burada asıl önemli olan aile boyutununda göz önüne alınması yani haklarının açıklanması, devlet okullarında söyleyemeyeceği hakeretleri bize yapmasını sağlayan kurum sahipleri vesayre gibi çalışan personel açısınıda ekleyebilirsiniz çok sevinirim. çünkü bizlerde bu döngünün içinde sıkıştırılıyoruz, veya gizli magdurlar olarak kalıyoruz. teşekkürler çok güzel doyurucu bir makale okudum.

[ Üyelere Özel ] 25-04-2007 15:23:00

biraz insanlık yeterli

[ Üyelere Özel ] 23-04-2007 21:14:47

evet ne acı geçen yıllara kadar sosyal güvencesi olmayan engelli bireye sahip aileleri arayıp sormayanlar şimdi bu ailelerin kapısını aşındırır oldu.Pazarlamacı kılıklı insanların sömürüsü haline geldi. Yapılan eğitimler ne derece kaliteli bilemem ama en azından engelli çocukların aileleriyle çocuklarıyla ilgilenen birileri olmaya başladı(biliyorum tamamen duygusal ama). Son günlerde ailelerin bu olaya bakışlarında ki gelişmeler beni umtlandırıyor. Ailelerin aldıkları eğitimi ve çocuklarındaki gelişmeleri sorgulamaya başlamaları bence hiç bir devlet müdahalesini gerek kalmadan haksız kazanç sağlayanların yolunu kesecektir. Duyarlılığınız için teşekkürler

[ Üyelere Özel ] 06-04-2007 01:38:33

sevgili Sarp nede güzel kaleme almışsın bu konuyu söylediklerine katılmakla beraber bazı eklentiler de yapmak istiyorum. yıllarca devlet okullarında görev yaptım Oçemlerde ve uygulama okullarında ne öğretmenler gördüm anlatmaya dilim varmıyor sadece okul merkezi yerde diye atama yapanlar derslerde sandalye birleştirip uyuyanlar biz branş dersine alalım diye tost ısmarlayanlar yada bireysel eğitimine elinde gazete ve çayla girenler mi dersin devletten aldıkları maaşla bu çocuklarda birşey olmazı kanıksamış MEB öğretmenleri..... oradaki vicdansızlık da bir soygun ama sanırım ortada dönen rakamlar olmadığından biraz gölgede kalmış. bu sistem düzelecek bazılarımızın canı yansa da düzelecek ben ümitliyim ama o kadar yaşar mıyım :-) tekrar kalemine klavyene sağlık...

[ Üyelere Özel ] 02-04-2007 18:22:01

Çok güzel bir konuya değinilmiş ancak somut çözümler yok.Bu konu beni de çok rahatsız ediyor.Özellikle devletin kaynaklarının bu kadar sorumsuzca sarfedilmesi üzücü.Velilerin bu konuda bilinçlendirilmesi gerek.Ben bu sorunu özellikle bire bir yaşadım.Teşekkürler.

[ Üyelere Özel ] 02-04-2007 15:55:33

yazınız için tşk evet soygun yapılıyor özel eğitim okulu bir şirket niteliğinde olursa burada kar esas alınıyor ama çalışan öğretmenlere iş düşüyor ister yatar para kazanır isterse iyi bir eğitim verir...

[ Üyelere Özel ] 29-03-2007 11:57:57

rehabilitasyon merkezleri soguncu mu? güzel bir soru. bence sadece suçu soyguncuda aramamak lazım.insanları soyguna iten ve buna gö yumanlara da bakmalı. günümüzde bu merkezlerde çok yolsuzluklar dönmekte. ama bunu genellemek te yanlış olur. ama bu kurumlarda çalışan bir personel var gözleri gördükleri halde görmezden gelenler var. ve bu kurumları denetleyipt4e hataları yanlışlarıörtbas edenler var. bu işi bilmeyen insanlar bu kurumları denetliyor.rehabilitasyon merkezleri soyguncumu? sizce soygunu yapandamı suç yoksa soygunu yapanı gördüğü halde görmezlikten gelen personelde mi? yoksa denetlemeye gelip 5 dakika oturup gidende mi yoksa bu kurumu açarken para kazanmak olan bilmeyen insandamı? sonuçta bu kurumları açan sermaye bağlayan insaların %90 bu işi bilmeyenler sizce suç kimde bu kurumu açanda mı yoksa ... eğitim yeterli değil kaçınılmaz olarakta öğreciler beklenilen düzeyde olamıyor. ancakn suç kim de bu kurumumları destekleyende mi açılmasına izin verende mi denetleyende mi bu kurumlarda çalışanlarda mı kendi kurumunu açmayan devlette mi . rehabilitasyon merkezleri soyguncu mu ?güzel bir soru sizce suç kide SOYGUNU YAPANDA MI? YOKSA GÖRDÜĞÜ HALDE SES ÇIKARMAYAN KİŞİLERDE Mİ?

[ Üyelere Özel ] 11-03-2007 16:47:26

sorunu bence kimsede aramamalı sorunu kendi vicdanımızda aramalıyız tabiki gözler rehabilitasyon merkezleri üzerinde olur çünkü artık milletimiz bu konuda biliçlenmeye ve araştırmaya başladı bir arkadaşımın yazdığı gibi sadece mebde de değil suç...

[ Üyelere Özel ] 02-03-2007 21:02:06

Öncelikle bu konuya deginip, acıklık getirdiginiz için teşekür ederim.Çok önemli bir konuya parmak basmış bulunuyorsunuz gercektende söylediginiz gibi rehabilitasyon merkezlerinin birçogu ticari amaca dönüşmüş bulunuyor.Okuyoruz, görüyoruz bircok ögrenci dersini almadıgı halde devletten parası alınıyor, bu tür kurumların daha itinalı incelenmesi lazım...sorarsanız hepsinin sıloganı belli,öncelik egitim,tabi böyle olunca egitimde şart oluyor...:))))))))

[ Üyelere Özel ] 06-02-2007 16:37:32

Katılıyorum devlet bu yanlıştan dönmeli engeli yavruların aileleri egitilmeli bu ödenen paralarla devlet denetiminde yaşam merkezleri kurulmalı zihinsel engelli yavrularımızdan çok şey beklenmemeli dogal ortamda onları mutlu edeçek yaşam köyleri kurulmalıdır

[ Üyelere Özel ] 30-09-2006 04:15:40

çok güzel bir konuya değindiğiniz için önce teşekkür edrim. Evet rehabilitasyon merkezleri birer soyguncudur. Özel eğitimle alaksı olmayan herkes eğer parası varsa ve birde özel eğitimci diploması bulursa hemen bir rehabilitasyon merkezi açıyorlar. Neden peki? çünkü bu işte çok iyi para var. çocuların eğitiminin hiç bir önemi yok. Çocuk bir uzmanlamı çalışıyor yoksa lise mezunu veya bir sınıf öğretmennin elinde sürünüyor. bunu kimse bilmiyor. İşitme engelliler öğretmenlerini zihinsel engelli çocuklarla bile çalıştırıyorlar. İnanılmaz vurgunlar yapılıyor. Şimdi yeşil kartlı vatandaşlarınında rehabilitasyon hizmetlerinden ücretsiz yararlanmaları sağlandı. Şimdi mantar gibi rehabilitasyon merkezi açılacak. İşçisi polisi kasabı manavı çöpcüsü parası varsa rehabilitasyon merkezi açacak. teşekkürler.

[ Üyelere Özel ] 29-09-2006 17:01:17

rehabilitasyon merkezlerinin tümünü soyguncu ilan etmek yanlış olur çok hakkıyla çalışan kurumlar var ama özel eğitim merkezlerinde kalitenin artması gerekirken çünkü serbest piyasa ekonomisi gereği parası ve diploması olan herkes açar kurum sayısı çoğaldıkça rekabetin artması gerekir oysa mantar gibi çoğalan merkezlerin pekçoğu fiziksel şartları itibariyle bile müsait değil siz içindeki eğitimcinin kailtesini düşünün

[ Üyelere Özel ] 28-09-2006 21:28:08

hocam eline sağlık güzel bir konuya değinmişsiniz...

[ Üyelere Özel ] 28-09-2006 13:59:39

Evet sevgili dostlar hem tüketiciler derneği imidir bilmem yayımladıkları yazıyı okudum hemde yorum yazdığım metinleri okudum doğrusu bu konu daha çok su götürecek cinsten gözüküyor.Bir tarafta yoğun bir suçlamaya muhatapsınız(hortumcu)bir tarftan herkesin içinde bulunduğuproblemleri görüyorsun.Evet problem gün geçtikce daha da karmaşıklaşıyor.Bir bakıyorsunuz yeni bir düzenleme ve uygulayıcıları yetişmemiş el yordamıyla kotrol edilen evraklar ve denetlemeler vs.Konu hakkında bilgisinin olmadığını yada yanlış yaptığını farketmeyen ilgililler. Bir tarafftan bizim cenahtan yapılan yanlışlar ve rekabet ediyorum derken kendi bindiği dalı kesmeler. Sevgili dostlar bence şu an muhatab meb ve dolayısıyla ilgili dernekler ve rehabilitasyon merkezleri tarafları olarak çok acil çözüm için bir istişare kurulu oluşturup ram lar meselesini %40 meselesini sağlıkla ilgili rapor yönetmeliğini ödeme merci ve evrak inceleme konusunu bireysel alma grup alma özürlülük derecesi gibi konuların çok öncelikli olarak görüşülmesi gerektiğini düşünüyorum

[ Üyelere Özel ] 28-09-2006 12:27:27

Merhaba,ayda 6 seans bireysel eğitim 4 seans grup eğitimiyle ne kadar faydalı olacağımız ortada.Seansları kırparak eğitim üzretlerini artırıp uyanıklık yapıldı.Ama bu süre ne eğitimciye ne de veliye yetmiyor.Çocuk bir dahaki eğitime öğrendiklerini unutup geliyor.Eğitimi Fazla versen kalite düşüyor.Bence asıl sorun seans azlığı.Veli haklı gelişme çok yavaş,kurum haklı öğretmek istediği konuları süre yetmediği için yetiştiremiyor artı B kurumunda vasıfsız eleman çalıştırarak daha fazla eğitim veriliyor diye velisini oraya kaptırıyor.Kurumlar donanımsız çünkü aldığı ücret personeline ve vergi harcına güç bela yetiyor.Ayrıca devlet alacağını çok güzel takip ediyor ama aynı duyarllılığı vereceği borçta göstermiyor.Söylenecek o kadar çok şey varki bakınca herkes haklı görünüyor.

[ Üyelere Özel ] 28-09-2006 00:03:23

merhaba harika bir yazı biz aileler olarak birleştik bir dernek kurduk spastik engelliler araştırma ve geliştirme derneği sonrada özel a.celalettin çiltaş özel eğitim ve rahabilitasyon merkezini kurduk konya da merkezimizin evet devleti dolandıranlar çok fazla fakat bizler ödemelerimizi alıp öğretmenlere ve uzmanlara veriyoruz tüm fonksiyonları etkilenen bir bireyde en geç üç ayda bir gelişim olmazsa sorgulamaya başlıyoruz hata nerede kimde diye ve bunun gözümünü aile ,öğretmenler ve dernegimiz yapıyor.ayrıca çarpıklıkları ve ilgili belgeleri ulaştırdığımız bakanlıklardan net cevaplar almamak ve kontrol mekanizmasının başının boş bırakılması bize büyük üzüntü vermektedir .gariptir bu merkez 4 yıldır konya'nın en iyi merkezi seçidği halde hergün müfettişler geliyor inanınız fakat devleti dolandıranlar hemen hiç denetlenmiyor harka değil mi sevgili ebeveynler bu çocuklar bizim bizler onlara en güzel şekilde bakmalı ve kontrol sağlamalıyız kefenin cebi yok onları lütfen heder etmelerine izin vermeyelim

[ Üyelere Özel ] 27-09-2006 10:29:01

anlattıklarınızı bire bir ispatlı yaşadım.bağkur emekliliğime 1 yıl var.kanundan yararlanmak istedim.bana 6 ay sonrasına randevu verdiler.kızım 12 yasında şu ana kadar hep özel eğitim kendi imkanlarımla aldırdım.yazınız için teşekkürler

[ Üyelere Özel ] 26-09-2006 16:44:29

Bunlara soyguncu demek de az. Çünkü soyarlar bi şekilde alıp yerine koyarsınız ama bunlar çocukların geleceğiyle oynuyorlar. Bunun geriye dönüşü de çok zor.Arada iyi olanların da hakkını yemeyelim demek istiyorum ama henüz öylesini göremedim.

[ Üyelere Özel ] 26-09-2006 14:27:24

ülkemizde özürlülere yapılan haksız uygulamaları anlatmaya kelimeler yetmiyor ki. 14 yıldır bu alanda hizmet vermeye çalışan biri olarak özürlü ve ailelerinin çeşitli sorunlarına çözüm bulmaya çalışıyoruz aile ve özürlüyle birlikte.Sağlık raporu vermeye yetkili hastanelerde çalıştığım için biliyorum hem sağlık kuruluşları hem özürlüler yasal haklarını bilmiyorlar bilenlerde elde edebilmek için çok uğraşmak zorunda kalıyorlar. Rapor çıkartma sırasında yaşadıklarını biliyor ve çözümler için çaba harcıyorum.Biz ülke olarak hiçbir deneyimden yararlanmayı ve insanımızın sesini ve ihtiyaçlarını önemsemiyoruz.Yıllardır sosyal hizmetler alanındaki sorunlar çözüm bekliyor.Özürlülerimizde genel nüfusumuzun ortalama % 13 ünü oluşturmakta ve hizmet almaya muhtaç durumdadır.Rehabilitasyon merkezleri aile ve özürlülere eğitim yanında sosyal,meslek,iş,kişisel yeterlilik ve özürlünün topluma lazandırılmasına yönelik hizmetleri gerçekleştirmeltedir. Tartışalım ve sorunlarımıza çözümler getirelim birilerini ve kurumları eleştirmek elbette gereklidir. Ancak karalama şeklinde yapılır ve sektördeki tüm kurum ve kuruluşlar hakkında genellemelere dönüşürse çözüm olma yerine çözümsüzlüğe doğru yol alırız.
Engelli ve ailerinin yaşadıkları sorunlar çözüm bekliyor ......

[ Üyelere Özel ] 26-09-2006 14:04:43

yapılanları eleştirirken amaç herşeyi ile kaliteli eğitmi vermek olmadır gerisi kendiliğinden gelecektir

[ Üyelere Özel ] 26-09-2006 13:40:59

Son derece akılcı, mizahi ve soğuk kanlı bir şekilde konuyu ele almışsınız.Yaralandım ve etkilendim. Yaralara dokunuşunuz, eleceğe dair uyarılarınız oldukça yapıcı ve yol gösterici. Ve dediğiniz gibi "ateş yanarken duman tütmesi doğaldır". Zaten 100 yıl çağın gerisinde olduğumuz bir alanda "soyguncu" çığlıklarını bir yana bırakıp yapıcı ve teşvik edici öneri ve çabalarımızla sesimizi yükseltmeliyiz. Sağolun. Nazmiye Atalan

[ Üyelere Özel ] 26-09-2006 13:40:57

Tesekkur ederız Sayın Bengü.Kalemınıze saglık

[ Üyelere Özel ] 26-09-2006 13:34:36

evet güzel bir konuya değinilmiş soygun değilde insanları sömürüyorlar okul değişmek sözüm değil ben değiştim şimdi başka bir rehabilitasyonmerkezine gidiyor ama 1 yıl oldu değişen birşey yok hepsi tücarlık peşinde o çoçukları da yeteri kadar eğitim verildiğini düşünmüyorum.sadece işimde bir keşke kalmasın diye gönderiyorum okula

Üyelik Gerekli

Yorum yapanları görebilmek ve yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen