29-10-2007 |

Rehabilitasyon Merkezleri Nereye Koşuyor

 Eğitim her yurttaşın anayasal hakkıdır. Bu haktan, isteyen çocuklarımız devlet ve özel okullardan birine kayıt yaptırarak yararlanırlar. Ancak birde özel çocuklarımız vardır ki bunların eğitimden yararlanabilme haklarını hak getire. 

 Bu çocuklarımız için özel iyileştirme merkezleri eğitim çalışmalarıyla hizmet vermektedirler. Gel gör ki ne hizmet!

 Kurumların Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı olup İl Milli Eğitim kurumlarınca denetlenmesi gerekmektedir. Ama aldığım duyumlar ve de gözlemlerim bu konuda bir boş vermişlik olduğu kanaatindeyim.

 Özel eğitime muhtaç bu kadar öğrenci varken ve o kadar da çok kurum açılmışken bu kurumların ehil ellerle ve öğretim kadrolarıyla çalışmasını sağlamakta devletin görevlerinden olduğunu sanıyorum.

 Birçok kurum diploma çalıştırmakta, gerçek eğitimcilere ehemmiyet vermemekte daha çok kazanmak hırsıyla az ücret vermekte, dolayısıyla da verim alamamaktadır.

 Peki, tüm bunların sorumluları kim?

 Okullarda bu bölümlerin azlığı başı çekmektedir. Özel eğitim öğretmeni yeterli değildir. Kalifiye elemana az ücret ve zor şartlar sunulmaktadır. Kurum sahibi ya da yöneticilerinin gözlerini çok kazanma hırsı bürümüş hep bu yönde hareket etmektedirler. Ehliyetsiz ve de uygun olmayan üniversite mezunları çalıştırılmaktadır. Bu konuda etik çalışanlara hiçbir sözüm yoktur. Bu gidişat ne özel eğitime muhtaç çocukların işine yarayacaktır, nede onlara minicik bir şeyler öğretme yolunda her şeyinden feragat eden, gün 24 saat yıl 365 gün didinen ailelerinin derdine derman olacaktır.

Öğrenciye verilen eğitim modüllerinin sınır kontrolü otomatik yapın.
 Bu konuda hızla önlemler alınması gerekmektedir.

Yorumlar (49)

[ Üyelere Özel ] 19-01-2010 21:13:54

yukarıdaki yazı bayağı geçmiş tarihli bir yazı. ancak demek ki doğruymuş suistimaller varmış.

yazı gayet masumane olarak özel eğitim kurumlarındaki eksiklikleri dile getirmiş.bu durumda özel eğitime muhtaç çocuğu olan velilerin duygularına tercüman olmuş. ve kurumlardaki çalışma koşullarıyla çalışanların ne durumlarla karşı karşıya olduğunu.
kurum sahibi olduğu anlaşılan yorumlarda bir bakıma kendilerini ele veriyorlar.
ama sağolsun özel öğretim genel müdürlüğü bu konudaki önlemlerini hızla aldı.ve gidişatın iyi olduğu kanaatindeyim.
çünki bu iş sadece tüccarlık değildir.
teşekkürler...

[ Üyelere Özel ] 26-04-2009 23:08:33

10 saate 428 tl alıyorlar devletten karşılığında verdikleri bir hiç boşa geçen zaman,aileler bilinçli olmalı ,eğitim merkezi yönlendirici olsa yine yeter.artık rehabilitasyon merkezlerinde demek öyle para var müteahhiler bile bu işe soyunmuş...ki yeni açılan yerlerde lcd tvden skvaryumlu deri koltuklu salonlara kadar her lüks var bir tek eğitim yok....o kadar kusur olacak

[ Üyelere Özel ] 14-08-2008 10:33:46

2 yıl önceki rehabilitasyon merkezleri ile şimdiki merkezler arasında çok fark var. Gerek eğitim, gerek öğrenci sayısı, gerek yapılan haksızlıklar.. Bunları yazmakla bitirmek imkansız. Ama şu soruyu herkes kendine sormalı "Neden bu duruma geldik, kim/ler bu hale getirdi? " Henüz neyin ne olduğunu bilmeyen cahil aileler mi, yoksa kendi dünyalarında kaybolmuş o masum çocuklar mı?

[ Üyelere Özel ] 17-03-2008 17:01:23

Devlet çok iyi denetim yapmalı ve merkez sahipleri de vicdan sahibi olmalı ama Devletin çok önemli kadrolarında görevli olan kişilerin bu merkezlerle doğrudan bağlantıları olduğu sürece bu işler uzun süre böyle devam edecektir. Çünkü ya eşinin veya bir yakınının üzerine merkez açmış ya da merkezin görünmeyen ortağıdır... Çıkan genelgenin durdurulmasında onların etkisi yok mu sanıyorsunuz? Sadece engelliler adına üzülüyorum...

[ Üyelere Özel ] 04-03-2008 23:27:16

YORUMLARDAN ANLADIĞIM KADARIYLA YARASI OLANLAR GOCUNMUŞLAR. BENİM ANLADIĞIMA GÖRE ETİK ÇALIŞANLARA HERHANGİ BİR GÖNDERME YAPILMADIĞI GİBİ AYRICA BÖYLE KURUMLARIN ÇOK OLMASI GEREKTİĞİ VE ETİK DIŞI ÇALIŞANLARI İSE KENDİLERİNE ÇEKİ DÜZEN VERİLMESİ İÇİN GEREKLİ MERCİLERİN HAREKETE GEÇMESİ GEREKTİĞİ VURGULANMIŞ.
TEŞEKKÜRLER CENGİZ BEY.
ETİK ÇALIŞAN KURUMLARA ,YAPTIKLARI İŞİN EHEMNİYETİNİ KAVRAMIŞ OLAN İDARECİ VE ÇALIŞANLARA BENDE TEŞEKKÜRLERİMİ GÖNDERİYORUM.
SAYGILARIMLA............

[ Üyelere Özel ] 01-12-2007 22:10:45

Evet yazı doğru fakat bir çok şeylerde unutulmuş.Devletin yanlış politikası kurumların ve bütçenin karmaşasına neden olmuş durumda .Kurumların açılan yerleri ,çalıştırılan elemanlar,verilen raporlar, ram merkezeri ve okullardaki yönlendirmeler ilköğretimlerdeki meslektaşlarımızın çoçukları tutup tutup ram merkezlerine göndermeleri,esas yardım ve eğitim alacakların tam araştırmadan hepsine ödenmesi devletin denetimsizliğinden oluşmuş bir durumdur.Ayrıca çoçuk gelişimi ve eğitimi hakkında ailelerin yetersiz olması,bilinçsiz doğumlar sağlıksız,eğitimsiz ve de sürekli borçlanan bir ülke durumunda olacağımızı düşünmekteyim. BU konuların daha çok konferanslar ve toplantılar düzenlenerek çözüleceği bir gerçektir.Yeterki doğru adımlar atılsın.(çoçuk gelişimi ve eğitimi uzmanı)

[ Üyelere Özel ] 01-12-2007 13:25:31

çok yeride bir yorum sonuna kadar destekliyorum fakat ülkemizde ÜNİVERSİTE MEZUNLARININ İŞ BULMA SORUNU VE REHABİLİTASYON MERKEZLERİ SAHİPLERİNİN HIRSLARI BU DURUMU DÜZELTMEDE EN BÜYÜK PROBLEM BENİM GÖZÜMDE

[ Üyelere Özel ] 26-11-2007 23:23:35

45 yaşındakilere rapor çıkarıp ücretlerini alıp keyif çatanlar,RAM DA müdür olup el altından akrabasına merkez açtırıp artık bu işin kaymağını biz yiyeceğiz diyenler,6 metrelik balkonu penle kapatıp sınıf yapıp özürlülere eğitim verdim diyenler,Şuraya bir imza atın size maaş bağlatacağız diyerek ders vermeden ücretini alıp cahil özürlü ailelerini kandıranlar,personel bulamayıp bir diplomaya torbalar dolusu para verenler,lise mezunlarına asgari ücret verip 8-10 özürlüyü biraraya toplayıp seans yaptım diyenler,Milli Eğitimden emekli olup Okul müdürleriyle yakınlaşıp maksadımız çocukları kurtarmak diyerek okul okul gezenler,RAM önünde nöbet bekleyip değerlendirmeye alınan çocukları paylaşamayan merkezler.....
VE İŞİNİ İLKELİ,DÜRÜST VE HAKKIYLA YAPAN MERKEZLER!!!ASIL KABAHAT SİZİN.BUNLAR OLURKEN ŞİMDİKİ KADAR TEPKİ VERSEYDİNİZ.EMİNİM BU KADAR YANLIŞ OLMAYACAKTI.

[ Üyelere Özel ] 18-11-2007 12:11:46

kesinlikle haklısın merak etmeyin zaman geçtikce velilerimizde daha bilinçli ve duyarlı olucak buda daha seçici olmalarını sağlıyaçak ve beklenen sonuç gerçek hizmet verenler ayakta kalıp en iyi hizmeti vererek çocuklarımızın hak ettiği yerlere getiricez yılmadan devam herkeze başarılar

[ Üyelere Özel ] 16-11-2007 09:13:50

doğru

[ Üyelere Özel ] 14-11-2007 20:39:17

BEN MARMARA üniv öğrenciyim.daha mesleğe atılmadan tüm bu olumsuzlukları görüyor ve çok üzülüyorum.lütfen devlet ve yetkililer buna bir çözüm bulsun...mesleğimiz gerçekten çok özel bunu hakkıyla yapamayan ve maddi çıkarları önde tutanların bu meslekte yeri yok..yazınız gerçekten tüm bunlara ışık tutucu...umarım bu sorunlar en kısa zamanda çözülür...çaresizseniz ÇARE SİZSİNİZ...MUTLULUKLA VE UMUTLA KALIN..

[ Üyelere Özel ] 14-11-2007 20:12:26

sorun sadece özel eğitim öğretmeni çalıştırmak değil yani bir standart olmalı ve malesef standart yok baştan standartlar koyulmalıydı yani kim kurum açabilir kim açamaz

kurumun başındaki kişiler mutlaka eğitimden hatta özel eğitimden gelen kişiler olmalıydı diğer türlü ÇÜNKÜ ÖZEL EĞİTİMİ GENEL EĞİTİMDEN AYIRAMAYAN BİR İNSAN SADECE İMZA ATILSIN 40 SAATTE DİYE GİDER İŞİTME ENG BAŞINA HEER TÜRLÜ MESLEK ELEMANINI KOYAR

AYRICA SAYIN SINIF ÖĞRETMENLERİ NDEN KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNE OKUMA YAZMA DERSİ VERMEK YERİNE OTİSTİK ÇOCUKLARIN, CP LİLERİN VS ENGEL TÜRLERİNİN DERSLERİNE GİRERLER NEDEN İTİRAZ ETMEZLER BU ETİK Mİ MALESEF BUNU YAPMAYAN HOCALARDA SİSTEMİN KÖTÜ İŞLEYİŞ NEDENLERİNDEN BİRİDİR

RAM LAR ÇOCUĞA RAPOR ALMAK İÇİN BAŞVURULDUĞUNDA GERÇEKTEN AYRINTILI BİR İNCELEME YAPMALILIAR DENWER,WİSCAR BİLMEYEN BUNUN EĞİTİMİNİ ALMAMIŞ TESTLERİ ÖĞRENEMEMİŞ KİŞİLER SAĞLIKLI DEĞERLENDİRME YAPAMAZLAR

HERŞEY PARA DEĞİL VE BİZİM HALKIMIZ ÇOK BİLİNÇLİ DEĞİL HERŞEYİ PARA OLARAK GÖREN ZİHNİYETLER YÜZÜNDEN YAPILAN TÜM YANLIŞLARIN CEZASINI HERKES ÇEKECEK

ÇOK İYİ KURUMLAR VAR KALİTELİ VE BU KURUMLAR VE KURUM SAHİPLERİ BİRKAÇ KİŞİNİN MANTIĞI YÜZÜNDEN KURUMLARINDAN ÖĞRETMEN ÇIKARMAK ZORUNDA KALACAKLAR VE ÖĞRENCİLERİNİ KAYBEDECEKLER ÇÜNKÜ ARTIK OKULA GİDEN ENGELLİ ÇOCUK REHABİLİTASYON A GİDEMEYECEK

ŞİMDİ GERÇEKTEN İŞİN ERBABI ÖĞRETMENLER ÇALIŞTIRLSAYDI FİZİKSEL KOŞULLAR VE HERŞEY USULÜNE UYGUN OLSAYDI NE OLURDU KALİTE ARTARDI AMA GECEKONDU GİBİ YERLERDE BİLE REHABİLİTASYON MERKEZİ ADI ALTINDA YERLER AÇILDI KİM DENETLEDİ BUNLARI ?BU İNSANLAR NASIL RUHSAT ALDILAR ?

YANİ SAĞLIKLI ÇOCUKLARA ENGELLİ RAPORU ALINMASINA KADAR DAHA DA NELER NELER VAR

ŞİMDİ EĞER YASALARDA VE KANUNLARDA BOŞLUKLAR OLURSA VE İYİ DENETİMLER YAPILMAZSA BU İŞİN SONU ZATEN BU OLUR

ÜLKEMİZDE NEDEN ÖZEL EĞİTİM BAKANLIĞI YOK İSRAİL DE ÜSTÜN ZEKALI ÇOCUKLAR İÇİN BİLE VARKEN BİZDE ENGELLİLER İÇİN NEDEN YOK VE SAMİMİYWETİMLE SÖYLÜYORUM ÖZEL EĞİTİMİN BU NOKTAYA GELMESİNDN EN ÇOK ZARAR GÖREN İNSANLAR EN ÇOK ÇALIŞANLAR ÖZEL EĞİTİMCİLER OLMALARINA RAĞMEN YİNE ÖZEL EĞİTİMCİLER OLMUŞTUR ÜNVANLARINI HAKETMEYEN İNSANLARLA PAYLAŞMIŞLARDIR VE HAKSIZLIĞA UĞRAMIŞLARDIR

VE İKİNCİSİ ENGELLİ ÇOCUKLARIN AİLELERİ OLMUŞTUR 3. İSE NİTELİKLİ İYİ ÇALIŞAN KÖKLÜ KURUMLAR OLMUŞTUR





[ Üyelere Özel ] 14-11-2007 15:56:13

söyleyecek çok sitemim var ama amalar çok fazla gününü kurtarma peşinde olursa bireyler çok fa zla söyleyecek söz kalmıyor.

[ Üyelere Özel ] 14-11-2007 15:45:12

sehabettin aydın beye katılıyorum.Herkes sorunun gölgesiyle ilgileniyor.bakkal dağıtır gibi 60 lik dedelere sertifika verdiler sonrada özel eğitimde kaliteden bahsediyorlar.yazı yazık yazık

[ Üyelere Özel ] 14-11-2007 13:02:01

BERBAT bir tartışma kurum sahipleri ve özel eğitimciler nereye koşuyor olsaydı başlık daha doğru olurdu kanımca özel eğitimde ve genel eğitimde kalite sorununun meb e sorulması gerekiyor ziraatçileri sınıf öğretmeni olarak atadı şimdide özel eğitiime sınıf öğretmeni atıyor.Eğitimde kalitesizlik bizde bayağı köklü ve şimdilik çözümsüz görünüyor.düzenli teftişler deniliyor doğru yapılmalı ama teftişi yapan kişi işin ehli değil ki doğrumu yapılıyor yoksa yanlışmı ona göre değerlendirme yapsın rehabilitasyon merkezlerinin yönetmeliği bu oldukça her uygulama mubahtır Çözüm:Özel eğitime ihtiyacı olan çocukları doğru tanılama ve ve uygun özel eğitime karar verme yani eğer çocuk dersi özel eğitimciden alması gerekiyorsa özel eğitimciden alacağına dair RAM'lar belirtecek eğer sadece okul öncesi öğrt.den alacaksa belirtecek ya da sınıf öğrt.den alacaksa onu da belirtecek o zaman bakalım kurumlar nasıl diploma çalıştıra biliyormu. O zaman ne diploma ne de çok sayıda sertifikalı öğretmen çalıştırabilir.Yani bakanlık çerçeve yi belirtecek kendisine bağlı kurumlarda bunu uygulayacak.ÖZEL EĞİTİM BİLGİ VE DENEYİM İŞİDİR SETİFİKA İŞİ DEĞİLDİR.

[ Üyelere Özel ] 14-11-2007 10:18:09

ne yazık ki bir çok insanın kapıldığı bir hastalık var, işi öğrenmeden işin kısayollarını öğrenmeye çalışıyoruz.bu da kelebek etkisi gibi her kadroya sirayet edince, toplamda hizmet, kalite, verimlilik gibi tüm hassas noktalara etki ediyor.çok özür diliyorum belki kaba bir tabir ama at izi ile it izi karışmış durumda diyebiliriz. biz; Evrim grubu olarak özel eğitimin amacına uygun, kalitesini artırıcı her türlü yasa, genelge veya adı her ne şekilde olursa olsun önlemi olumlulukla karşılarız. bir çok meslektaşımızın da bizimle aynı kanıda olduğu aşikar. Çekincemiz o dur ki, bu düzenlemeleri yapan kanun düzenleyiciler, inşallah sap ile samanı ayırabilecek kadar bizim konumuza vakıftır. Metin Polat beyefendinin söylediklerine tamamen katılıyorum çok isabetli tespitler yapmış.Acaba bizim mesleğimizle uzaktan yakından alakası olmayan bir sürü insanın da bir şekilde bize katılıp, bu sektörü çok fazla suistimal etmeye başlamaları da yetkilileri henüz dedikodu da olsa böyle radikal önlemler almaya itmiş olabilir diye düşünmeli miyiz? nasıl herkes eczane açamıyor ise, bu konuda rüştünü ispat edememiş olanlar da merkez açamasın diye düşünüyoruz.
saygılar.
evrim grubu.

[ Üyelere Özel ] 14-11-2007 09:32:39

arkadaşlar merhaba, ben işletme mezunu bir kurum müdürüyüm ve biz bir vakfız. kar amacı gütmeyen bir kurum yani. bizim kendi binamız var ve gerçekten geniş bir kadromuz var 4 tane fizyoterapistimiz var desem yeterli olur sanırım ve 10 tanesi ücretsiz 70 fizik çocuğu için. benim yaptığım hesaplar tamamı uzman kadrodan olmak üzere 8 saat bireysel 4 saat gurup ve 4 saat sosyal faaliyet olarak yapılan bir proğramın kabaca 200 öğrenci için %10-15 net kar marjı oluşturabildiğidir. tabi bu bizim gibi anadolunun nispeten eleman sağlamanın zor olduğu ereğlisi için geçerli. ben dışarıdan bakan biri olarak yani ne uzmanım nede kurum sahibiyim gördüğüm manzara şu; ilk olarak fizik tedavi çok pahalı ve mevcut şartlar altında yürütülebilirliği çok çok zor ki çoğu çocuk artık gurup raporu alamıyor (bölgemizde). tüm türkiyede 300-350 mezun veren zihinsel engelliler bölümleri yetersiz kelimesini bile yetersiz kılacak derecede az mezun veriyorlar. tabii devletin hersene 400 civarında kadro açtığını da unutmamak gerek. 1500 kurum ve 160.000 öğrenci için kabaca (6 saat bireysel ve sadece fizik engelliler haricen) 5250 öğretmen gerekir, bu nasıl olacak. benim kanım dışarıda gezen sınıf öğretmenlerinin üniversitede alacakları 1 yıllık ek bir eğitim ile konuya tam olarak olmasa bile çok hazır olacaklarıdır. konumuzda görev yapan ve işinin hakkını veren her öğretmen ve görevlimizin aldıkları paraları çok hakettiklerini düşünüyorum fakat işin riskini taşıyan, yatırımlarını yapan ve sıkıntılarını çeken sahiplerininde belli bir kar elde etmeleri gerektiğini aksi halde sektörün cazibesini ve çok gerekli rekabet ortamını kaybedeceğini görüyorum. milli eğitimimizin cumhuriyet tarihi boyunca ihmal ettiği engelli çocuklara son yıllarda kendi verdiği haklarını geri alma çabalarını anlamıyorum. biz vakıf olarak bundan 14 sene evvel devlet himayesinde bir engelliler okulunu ereğlide açmıştık ama daha ilk günden devlet memurlarının çocuklara korkunç denebilecek seviyede kötü davrandığını gördük bunu devletimiz de görmüş olmalı ki konu özel sektöre verildi. biz o zaman o okula gitmiş bu gün 20 yaş civarına gelmiş çocukların ailelerini eğitim almaya ikna edemiyoruz ailelerin umutlarının nasıl yok olduğunu anlayın. şu anda sektör olarak yıllık bütçemiz gayri safi milli hasılamızın binde bir buçuğu. yinede bir takım önlemler alınması makul olacaktır ancak alınacak önlemlerin, bu çözümü çok zor konuda, iyi düşünülmemiş genelgelerle bu günden yarına uygulamaya konmasına çok çok karşıyım. bir önlem düşünürsünüz dersiniz ki bu önlemler 3-6 ay arasında uygulanacaktır herkes ayağını denk alsın. çalışanlar, aileler, kurumlar şapkalarını önlerine koyup düşünürler ve önlemlerini alırlar. bu çok çok zor konuda çalışan herkese Allah'tan sabır, çalışma azimlerin artması ve başarı dilerim.
ömer hayyam

[ Üyelere Özel ] 13-11-2007 22:52:17

Kendini çok değerli iğerlerini ise işe yaramaz ilan eden meslektaşlarım.Yıllardır bu kurumlardayım her aşamasında çalıştım.Bu yazılanları görünce cahilliğin sınırı olmadığını anladım.Sokaktaki insanlardan farklı değil konuşulanlar ve sadece maddi olarak ifadeler var.Meslektaşlarımız sanırım kamyon dolusu merkezler para alıyorda bunları samanlıkta saklıyoruz sanıyorlar.Ekonomide basit bir kural vardır gelir gider dengesi şu an tüm meslek elemanları kurumdan daha fazla kar elde etmektedir.Akıl ve mantık planındaki yazılar hoş ama amaç kötülemek olsunda ne olursa olsun mantığıda bir garip doğrusu.Eğitim öğretim sektörü içinde sizden daha fazla kazanan varsa bana gösterebilirmisniz..Dersaneleri bir inceleyin isterseniz.Birde kurumlar çalışanlarıyla yükselir.Kalite yükseltmek amacıyla değilde herkes bana muhtaç düşüncesiyle yapılan çalışmalardan kimseye fayda gelmez.Eğer kurumlarda gerçekten sizin söylediğiniz kadar problem varsa en az onlar kadar sizde suçlusunuz demektir.

[ Üyelere Özel ] 13-11-2007 22:03:59

Bir aylık kurslarla öğretmen yetiştirirlerse önüne gelen de merkez açar özel eğitimci olur ve benden de senden de çok bilir.25 yildir bu alanın içindeyim hala kendimin çok iyi bildiği inancında değilim yazık.Çocuklarımıza yazık.Lütfen onları para aracı olarak görmeyelim gerçek eğitimcilerle gerekli eğitimlerini verelim.Bu vebelin altından kimse kalkamaz.Saygılarımla.

[ Üyelere Özel ] 13-11-2007 21:37:25

arkadaşlar olaya hep aile ve çalışan açısından bakılmaktadır. birde işveren açısından bakalım. şu anda türkiyede bir rehabilitasyon merkezini ayakta tutmak için ciddi anlamda ekonomik güce, ticari yeteneğe, mesleki yeterliliğe ve en önemlisi müneccim olmak gerekmektedir. Çünkü bu alanda maddi manevi tüm yatırımların herhangi bir yetkilinin veya hükümetin iki dudağı arasındadır. emin olabilirsiniz ki şu anda yatırımlarını telafi edecek bir yol bulunması halinde bir çok kurum gönüllü olarak kapatır. insanlar dışardan bakarak bu merkezlerin çok fazla parayı haksız yere kazandığını düşünüyor. Ciddi anlamda emek ve risk altında çalışılarak kazanılmaktadır.İki gün sonrasını öngöremeyenin taşıdığı riski düşünsenize. Bakın bir örnek bir yıl önce devlet özel eğitimi milli eğitime devretti. Milli eğitimin bu alanla ilgili herhangi bir yönetmeliği bile yok. elindeki yönetmelikleri değerlendirdi. ve sürücü kursları, kolejler için kullanılan yönetmelikleri özel eğitime uygulattı. Bu sırada bir çok insan ciddi anlamlarda yatırım yaparak sıfırdan bina dikti ve okul inşaatı yaptırdılar. sonra milli eğitim yok kapılar 90 cm. olacak yok kapının açılması yandan çarklı olacak. bunu maliyetini hiç hesapladınızmı. hayır çünkü bizi ilgilendirmez denildi. yarın yeni yönetmelik çıkacak ve yukarıdakilere gerek yok denecek. bir de özel eğitimin çalışma motivasyon hızı düşmüştür. sosyal hizmetlerin 4-5 yıl önce yapmış olduğu bir araştırmada özel eğitimin devlet eliyle veya özel sektör eliyle yapılmasının maliyet karşılaştırması yapılmıştır. sonuç devlet bu işten % 80 oranında karlı çıkmıştır. son 10 yıl içinde türkiyede özel eğtimin kalitede ve literatürde kaydettiği gelişmeyi söylememe gerek yok. emin olun ki yarın bu alanda ne olacağını kestiremiyorum. kumar oynayan bir oyuncunun stresini yaşayan kurum sahiplerinin psikolojisinde biraz dikkate alırsanız sevinirim.

[ Üyelere Özel ] 13-11-2007 11:56:38

sevgili metin cengiz kardeşim sizler ehil insanlar olarak bu çocuklara kesilen faturaların hepsini biz alalım diyorsunuz.bunun vergisi varmı,diğer masrafları var mı sizin umurunuzda bile değil.bu kurumlarda sizlerden başkasının çalışamadığı dönemleri de biliyoruz biz,siz istiyorsunuz ki bu kurumlar sadece size muhtaç olsun ve bizde istediğimizi istediğimiz şekilde alalım.GÜZEL GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL.ve hatta öyle olmalı ki size göre bu kurumların servislerini bile sizin meslektaşlarınız yapmalı,yoksa bu çocuklara yazık olacak değil metin cengiz bey,aslında bu yönde genelgeler çıkarılmalı değil mi?sizin mesleğinizden başka meslekler bu alandan yararlanmamalı değil mi GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL.sizlerin tekelinde olduğu dönemlerde sizler bu işi yine yapmıyordunuz cengiz kardeşim,başkalarına yaptırıyordunuz biz bunu da biliyoruz.haklısınız cengiz kardeşim.

[ Üyelere Özel ] 12-11-2007 17:51:33

ben yazılanlara bı yerde katılıyor bı yerde katılmıyorum.gercektn bu işi hakkıyla yapan kurumlar var işinın ehlı ınsanlarla calısanlar var.boşvermıslığe gelınce kurum sahıbı ne kadar paraya duskunse bu yerlerı denetleyenlerde o kadar duskun kı bunu yapan ınsanlara bırsey demeyıp kendılerıde ortak olup bu paraları yıyorlar
eğıtımcı eksıklığı yasanabılır ama bu eksıklık daha çok kurum sahıplerının bu işi yapan ınsanlara daha cok para vermek zorunda olmalarından kaynaklanıyor.işinı gercekten yapacak ınsana sırf parayı diğerlerı daha az istıyor dıye senı almıyorum ben nasıl olsa devlet bu arkadaslarada calısma hakkı vermıs tercıhımı bundan yana kullanıyorum deme hakkını goruyor bence asıl kayıtsız olan aıleler neden kendılerı denetımlerını yapmıyorlarda herseyı devletten beklıyorlar.acaba velıler kendılerıne dusen denetlemeyı yapıyorlar mı yoksa cocuklarını saldım cayıra mevlam kayıra deyıp gonderıyorlar ve bı daha o kurumu gormuyorlar mı

[ Üyelere Özel ] 12-11-2007 13:49:06

evt bencede eğitim uzman işidir buna sonuna kadar katılıyorum ama işe aldıgınız uzman önce çocuklarda çok cebini düşünüyorsa orda durun bi kere derim vermekten fazla almayı hesaplayan için söylüyorum sözüm meclisten dışarı içerde olabilir farketmez devlette aldıkları maaşın iki üç katını istemekle bu iş olmaz . Peki bunları söyledik işe aldıgınız uzman tempoyu görüp en fazla bir ay sonra ben devlete gidecem ya yarım gün çalışıp yatarım diyor buyrun burdan yakın.SUNUDA EKLİYEYİMKİ BU İŞİ GERÇEKTEN SEVEREK VE ÖZVERİYLE YAPAN EGİTİMCİLERE SAYGILARIMI SUNUYORUM......

[ Üyelere Özel ] 11-11-2007 12:49:27

Az kelimeside az kalıyor olanlarıanlatmak için.Ben bir özel eğitimci olarak olanları şaşkınlıkla izliyorum sağlam cocuklara alınan raporları unutmayalım.Ailerin kandırılması...Daha neler neler .Nasıl durdurulur bilmem ama geç kalıyoruz çocuklara yazık oluyor ailelere umut satılıyor eğitim değil Artık 65 lık emeklilere yer olmasın buralarda

[ Üyelere Özel ] 11-11-2007 01:10:49

TARTIŞMALARIN DÜZEYİ ÇALIŞMANIN DÜZEYİNİ VE GELİŞMİŞLİGİNİ SON DERECE AÇIKCA İFADE ETMEKTEDİR.BU KONUDA YAZAN VE YANIT VEREN ARKADAŞLARIN EĞİTİMCİ OLABİLECEGİNİ DÜŞÜNÜRSEK DAHA DA VAHİM BİR TABLO ÇIKIYOR.EĞİTİMLE İLGİLİ YAZAN ARKADAŞLARI DIŞARIDA BIRAKIRSAK YORUM DİLİ BU YAKICI SORUNU GELİŞTİRİCİ OLMAKTAN UZAK.AMA BU MERKEZLERİN SON DERECE YAKICI BU SORUNDA ÇÖZÜM ALTERNETİFLERİ OLMAKTAN UZAK OLUŞUNUDA DÜŞÜNDÜRÜYOR.ÖZEL EĞİTİMİ GEREKTİREN ÇOCUKLAR İÇİN UZMAN PERSONEL VE UZMAN EĞİTİMCİ ZORUNLULUGU YANISIRA SEVGİYİ ÖDÜNSÜZ VEREBİLECEK BİR ÖZVERİ GEREKİR.SEVGİDEN YOKSUN MADDİ KAYGILARLA HAREKET EDEN UZMANLIKTA DENETİMSİZ KONUYA VAKIF OLMAYAN DİPLOMASIZLAR KADAR YAKICI BİR TEHLİKEDİR SANIRIM.

[ Üyelere Özel ] 10-11-2007 21:32:44

özel eğitim merkezlerine yönelik haklı haksız birçok eleştiri yapilmaktadır.Bu alanın çalışanları olarak bazı durum tespitleri yapmak zorundayız.Özel merkezler birçok engellinin eğitim olanağına kavuştuğu,istihdam yaratan,özel eğitimi tanıtan yaygınlaştıran,ailelere yasal haklarını bilgilendiren ve kullandıran,vergi veren hizmet kurumları olarak bir sektör oluşturmuştur.Bunlar olumlu gelişmeler olarak değerlendirilebilir.Ancak özel eğitim anlayışı ve yetkinliği yeterli değildir.Şüphesiz gerçek anlamda bilimsel hizmet veren merkezlerimiz vardır.Ancak alanı rant zihniyeti ile algılayan ve daha önce engelli insanımızı görüp yüz çevirenler bir anda engelli sevgisiyle! dağ taş,köy köy engelli aramaya başlamışlardır.Engellilerle ilgili kamu kurumlarında çalışan bazı yönetici ve eğitimciler kurumlarını ortağı oldukları merkezlerin arka bahçesi gibi kullanmışlar ve kullanmaktadırlar.Kamusal görev ve sorumlulukları arka plana atılmıştır.Müthiş bir karekter aşınması sergilenmektedir.Durumu bilen,tanık olan kimi denetçiler işlem bile yapmamaktadırlar.Özel Eğitim mesleki donanım,tecrübe,vizyon ve vicdan işidir.Alana sahip çıkmak gerçek özel eğitimcilerin ve alana gönül vermiş değerli özel eğitim ekibi meslek elemanlarının sorumluluğudur.Bu sorumluluğu vicdanında barındıran tüm özel eğitim çalışanlarına saygılar sunuyor,hizmetlerinde başarılar diliyorum.

[ Üyelere Özel ] 10-11-2007 17:49:01

Merhabalar yazdıklarınıza katılıyorum.Bu işi üniversite mezunu insanlar yapmalı ve merkezler ticaret amaçlı açılmamalı,bu konuyu gündeme getirdiğiniz için teşekkürlerrrrrrrrr saygılar.

[ Üyelere Özel ] 10-11-2007 15:25:48

eğitim uygulama okulunda görev yapıyorum. ders saati dışnda özele devam eden öğrencilerimin defterinde onların yapamadığı şeyler var . Bu velilerimi yüksek beklentiye sürüklüyor.çocukların yapabildiklerini yansıtsınlar , kendilerinin yaptıklarını değil(Muhakkak ki bu her kurum için geçerli değildir bu ifade )

[ Üyelere Özel ] 10-11-2007 11:44:10

kesinlikle rehabilitasyon merkezleri paradan başka düşündükleri bişey yok bende bir rehabilitasyon merkezinde çalıştım. İş teklifini bana amcam oğlu getirdi. Kabul ettim kendiside zaten rehabilitasyon merkezine ortak. İşe başladım, işe başlarken bana sen sadece bilgisayar ile ilgilen fx-Rehabilite programını daha önce orada çalışanlar yapamadılar 3 kişiydi toplam idarede benimle beraber dört olduk. Neyse başladım işe ilk ayda biraz hatalı da olsa bepleri fx-rehabilite programıyla çıkardım ilk ay sonunda bana sadece 200 ytl verdiler sonradan 50 ytl borç alarak onu vermem dedim. Sonra oturup konuştuk 350 ytl ye çıkardım. Dördüncü ayın sonunda faturalarıda artık bilgisayardan çıkardım tabi sigorta falan yok halen bu gazla adamlardan 500 ytl istedim yoksa başka yere giderim dedim adamlarda tık yok git dediler bende ayrıldım tabi. Benim ayrıldığım gün servis elemanı aldılar ilk aydan 400 bağladılar, herhalde tipimi beğenmediler dedim. Şimdi yanımdaki kızda o proğramı öğrendi haliyle o işi yürütüyor. İlk gittiğimde idareyle papaz olmuşlardı şimdi araları güllük gülistanlık. Neyse uzun lafın kısası anlayacağınız rehabilitasyon merkezlerinin paradan başka düşündükleri başka bişey yok bundan emin olabilirsiniz. Normal bir insanın minimum asgari ücret alması lazımken malesef asgari ücretten daha düşük parayla insanları çalıştırıyorlar bu şekildede kesinlikle verim alamazlar alsınlar milyarları çalışanlarına asgariyi bile çok görüyorlar gözleri doymaz bunların Allah merhamet etsin.

[ Üyelere Özel ] 06-11-2007 11:10:43

REHABİLİTASYON MERKEZLERİNDE DENETİM ANLAMINDA BİR BOŞLUK VARDIR. BU ÇOK YERİNDE BİR TESBİTTİR VE DOĞRUDUR.AMA BU SÜREÇTE BU BOŞLUĞUN NASIL DOLDURULACAĞI ÖNEMLİDİR. KANIMCA BU DENETİM YETKİSİ HER İLDE İL MİLLİ EĞİİTM MÜDÜRLÜĞÜ BÜNYESİNDE OLUŞTURULACAK OLAN ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ, REHBER ÖĞRETMEN, OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ VE FİZYOTERAPİSTTEN OLUŞAN BİR BİRİM TARAFINDAN YAPILMALIDIR. BU BİRİM DİREK OLARAK MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNE BAĞLI OLMALIDIR. KURUM KAPATMA ÖNERİSİ DAHİL HER YETKİ VERİLMELİDİR. BU BAĞLAMDA SORUNUN ÇÖZÜMÜNE KÖKLÜ Bİ RKATKI YAPILMIŞ OLUNSUN.

[ Üyelere Özel ] 05-11-2007 23:05:32

Bence bu çok doğru bir yazı.Bunu genellemek doğru değil ama çok büyük bir kısımın bu şekilde,bu şekilde olamasa da işin içinde kandırmaca olduğu yadsınamaz bence.Bunu bir parmak boyu yapanlar da var;bir diz boyu da.Ama öyle ya da böyle dolandırıcılıktır bu.

[ Üyelere Özel ] 05-11-2007 18:50:21

umut can'a tamamen katılyorum.ilk önce özel eğitim merkezlerinin ticaret merkezi olmadığını kurum sahiplerine hatırlatılması lazım.bu nasıl işdir bu anlamıyorum zaten.eğitimin sonradan düşünüldüğü ikinci plana atıldığı bir kurumdan hayır gelmez zaten.tabii genelleme yapmamak lazım,hepsi böyledir anlamı çıkarmamak lazım.yinede bu gerçeği de gözardı etmeyelim..eğitimide yüceltenler kuşkusuz eğitimcilerdir.

[ Üyelere Özel ] 05-11-2007 17:47:55

arkadaşlar, kardeş güzel noktaya işaret etmiş ama birde emekli öğretmenlerin de bu maaş konusuna etkisi çok büyük, bir de üstüne üstlük gençler kadar çaba gösterilmiyor. ha işini yapan emekli öğretmenler yokmu var tabiki ama sayıları az bence bu sektörden emekli öğretmenler çekilmeli genç dinamik başarıya aç öğretmenler arkadaşlarımız çalışmalı yoksa gelecekte genç nesile iş imkanı yokkkk...

[ Üyelere Özel ] 05-11-2007 16:44:09

Merhaba, tartışma başlığını ve yazılan yazıları okudum. Kısaca ben de bir fikirsel katkıda bulunmak istiyorum;
- Tartışma düzeyi çok düşük. O kadar gayrı-ciddi söylemler var ki insan şaşırıyor. Üslup çok önemli bence. Sizi doğru hedefe o kelimeler götürecek. Ama kusura bakmayın ki yazı yazan çoğu arkadaş ya çok çala kalem yazmış veya çok kaba. Özel eğitim çok ciddi bir konu. Ve ülkemizde yeni yeni oturuyor. Bu kısır üsluplara teslim edilmemeli bence.
- özel eğitimde ve merkezlerde birçok sorun olduğunu eminim benden daha iyi biliyorsunuzdur. Ama amaç bağcıyı mı dövmek yoksa soruna çözüm mü üretmek. sanki biraz terazinin kantarı kaçmış gibi. Ben bu işte eminim çoğunuzdan yeniyimdir. Ama bu sorunu biz yaratmışsak (kurucu, öğretmen, müdür vs) sonuçta gene biz çözeceğiz. Kişisel deneyimlerimden aktarayım bir çok kötü örnek yanında bir çok da olumlu şey gördüm özel eğitim kurumlarında. Eğitim için kendini feda eden öğretmenler, cebinden çocuklara hediyeler alan, evlerine gidip sorunlarına ortak olan kurucular, raporu olmasada veya varolan raporu ödenek almaya uygun olmsada eğitim imkanı sağlayan müdürler vs.
- 2008 yılına giriyoruz. Kurumları kabaca değerlendirmek yerine çözüm yollarını tartışmak kurum, personel, öğretmen vs herkese daha yararlı olacaktır inancındayım..

[ Üyelere Özel ] 05-11-2007 09:32:55

masalda kral çıplak diyebilen yetişkinlerin öngörülerini yerle bir eden bir çocuktu.MEB in bu işi yapamadığını tüm merkez sahiplerinin masallardaki devler gibi astığı astık kestiği kestik olduğunu bilmeyen mi var."Jakuzi "hijyeni" tartışılabilen havuzlarda yüzme ve özel eğitim bilmeyen beden eğitimi öğretmenlerinin fizyoterapsitlik, fizyoterapistlerin pisikologluk ,sağdan soldan sıfır deneyimle gelen psikologların ethik dışı eğitimsel uygulamaları yalan mı ?Müfettişler denetimden denieime koşarken ,havuzları ve danışıklı dövüşü bilmiyorlar mı.Rehabilitasyon merkezlerinde olanları gözardı ederek daha iyi hizmet edemeyiz.Daha nitelikli eğitim için susmak çözüm değil.Cengiz geçime hatırlatması için teşekkürler

[ Üyelere Özel ] 04-11-2007 10:21:45

her alanda olduğu gibi bizim alanımızdada böyle oluşumların olması türkiye de çok doğal bakanlığımızın denetim mekanizmasını çok iyi uygulaması şart yoksa bu işi hakkıyla yapanlarla bu işten ekmek yiyen bir çok insan zaman içerisinde zarar görebilecek en önemliside minicik yavrularımıza iyilik yapalım faydalı olalım derken tümden zarar verilmiş olacak

[ Üyelere Özel ] 04-11-2007 09:24:45

Konu çok önemli ama bir çok boyutu var.Bir çok açıdan ayrı ayrı bakmak lazım.Aileler ve çocuklar,hizmet alanlar,kurum sahipleri ve kurumda çalışanlar hizmet verenler,milli eğitim müfettişleri ;verilen hizmeti kontrol etmesi gerekenler...vs...Herkes öz eleştiri yaparsa nerede yanlış nerede doğru yaptığını çok iyi bilir.Aslında konuyla ilgili herkes dogruyu yanlışı çok iyi biliyor ama her zaman ki gibi işine gelmiyor.Türkiye'de temel sorun öz disiplin herkes öz disipline sahip olsa empati kursa ...vs durum böylemi olur."Her alanda çürük elmaların yok olması dileğiyle"...ÇÜRÜK elmalarla savaşanlara .SAYGI VE SEVGİLERİMLE

[ Üyelere Özel ] 03-11-2007 01:11:48

unutmayalımki bu kurumlar batarsa bunların çalışanları ne yapacak bir çok insan ekmek yiyiyor bu sektörden lütfen arkadaşlar batırılmaya çalışıldığımız bu dönemde bir fiskede siz vumayın sektörde birlik olup haklarımıza sahip çıkalım

[ Üyelere Özel ] 31-10-2007 08:56:53

Kimsenin bir yere koştuğu yokta bu yorumlarla sizler nereye koşuyorsunuz her ay meb müfettişlerinin geldiği bir kuruluş olarak lütfen yöreye yada bazı kurumlara has özellikleri her yerde varmış gibi genellemeyelim her sektörde olduğu gibi bu sektördede problemler olacak lütfen daha bilinçli ve sorumlu açıklamalar yapalım eğer bir problem varda insanlar şikayet etmiyorsa vatandaşlık görevini yapmıyordur.Ayrıca sürücü kursları veya diğer özel eğitim kurumları nasıl denetleniyor. Özel hastanelerde onca eksiğe rağmen ses yok NEDEN? düşünelim ve öyle konuşalım.

[ Üyelere Özel ] 30-10-2007 22:14:18

fikirlerineize aynen katılıyor ve destekliyorum.fakat üniversitelerin bu bölüme eleman yetiştirme cimriliğine özellikle dikkat çekmek isterim.acilen bu kurumların alt yapısının canlandırılması için şimdiden gerekli girişimlerde bulunulup lise sonda okuyan öğrencilere bu bölümler tanıtılmalı ve cazip hale getirilmelidir.

[ Üyelere Özel ] 30-10-2007 20:10:38

KESİNLİKLE SİZE KATILIYORUM BENDE ÖZEL BİR ÇOCUK ANNESİYİM VE NE RAM İN NEDE MEB İN BU KONUDA TİTİZ DAVRADIĞINI DÜŞÜNMÜYORUM.KURUMLARIN SIK SIK DENETLENMESİNİ VE RAPOR ALAN ÇOCUKLARIN DİKKATLİCE DEĞERLENDİRİLMESİNİ İSTİYORUM.TEMBELLİK YÜZÜNDEN OKUMA YAZMA ÖĞRENEMEDİĞİ İÇİN EĞİTİM ALAN ÇOCUKLAR VAR VE BU YÜZDEN GERÇEKTEN EĞİTİME İHTİYACI OLAN ÇOCUKLARIN HAKLARI YENİYOR.DEVLETİN BU KONUDA DENETİMLERİNİ SIKLAŞTIRMASI LAZIM

[ Üyelere Özel ] 30-10-2007 19:28:44

sadece meraktan ÖZEL GÜVENEL REHABİLİTASYON FİZİK TEDAVİ VE SAĞLIK sorumlusu sizin mezuniyetiniz neresidir acaba? hiç yakışmıyor işkembe mişkembe herkeze açık ve düşüncesini belirtebileceği bir yerde. sertifikayıda biliyoruz 1 haftalık uzmanlık sertifikası! bu da sadece Türkiyede olurdu zaten o da oldu biraz araştırırsanız yordarsanız bu kadar ketum olmazsınız Sadece bakın ama işinize geldiği gibi değil YÜREĞİNİZLE....

[ Üyelere Özel ] 30-10-2007 17:16:03

KARDEŞİM KİM OLDUĞUNU BİLMİYORUM AMA İŞKEMBEYİ KÜBRADAN ATTIĞIN KESİN. NE DEMEK KALİFİYE ELEMAN. KURUMLARIMIZ DA UZAYDAN İNSANLAR GELİP ÇALIŞMIYOR. BU ÜLKENİN ÜNİVERSİTELERİNDEN MEZUN TALİM TERBİYE KURULUNUN ONAYLADIĞI FORMASYON SAHİBİ KİŞİLER ÇALIŞIYOR. HER ŞEYİN BAŞINA ÖZEL EĞİTİMCİLER ÇALIŞMIYOR GİBİ GENEL İFADELER KOYUL MUYORMU. YANİ DEVLET ÇALIŞAN ÖZEL EĞİTİMCİLER ÇOCUKLARI UÇURUYORMU. ÖZEL EĞİTİM BİR EKİP İŞİDİR. KURUMUN YAPSINA GÖRE ÇALIŞTIRACAĞIN PERSONELİN NİTELİĞİ DEĞİŞİR. ŞİMDİ BEN HAAFİF DÜZEYDE YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARLA ÇALIŞYORSAM KURUMUM DA DAHA ÇOK ÖZEL EĞİTİM SINIF ÖĞRETMENİ BULUNDURURUM YOK EĞER ORTA DÜZEYDE ÖĞRENME SORUNU OLAN ÇOCUKLAR AĞIRLIKLIYSA ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ ÇALIŞTIRIRIM. BAŞKA BİR DURUM DA HER HANGİ BİR KURUMUN BEN HOCAM ÇOCUĞA EĞİTİM VERME DİYECEĞİNİ DÜŞÜNMÜYORUM.

[ Üyelere Özel ] 30-10-2007 09:23:01

egitimi kim takar

[ Üyelere Özel ] 30-10-2007 09:11:32

Bir kurum yöneticisi olarak yazılanlara çok hak veriyorum. Ancak bu konuda ne yazılırsa yazılsın yapılacak tek ama tek bir şey var. ÇOK SIKI BİR DENETİM MEKANİZMASI... bu iş ne kurum sahiplerinin ne de yöneticilerinin insafına kesinlikle bırakılmamalı. İÇİMİZDE O KADAR ÇOK İNSAFSIZ VAR Kİ...

[ Üyelere Özel ] 30-10-2007 07:49:45

Bir kısmı doğru ancak hepsine katılmıyorum.Çözüm yolları ise çok kolay ama kim uğraşacak...

[ Üyelere Özel ] 29-10-2007 21:15:01

herkesin vakıf olduğu konuları dile getirmenize sevindim..yapılan uygulamalarla bir taraftan aileler bir taraftan herşeyden daha değerli çocuklar bir taraftanda devletimiz sömürülüyor..

[ Üyelere Özel ] 29-10-2007 17:19:00

yenı yasa taslakları da işini hakkıyla yapan kişileri vuracaktır yine adamlar ellerınde dıploma stoklamış bıle 10 bıreysel 10 grup seansı çıkacak dıye 300 ytl ye usta öğretıcılerle bu işler dönmez.ama bunu denetleyen müfettişler neden bişey yapamıyorlar neden gözyumuyorlar işlerını hakkıyla yapankurumları baltalamak tan başka bişey değil emın olun .....

[ Üyelere Özel ] 29-10-2007 16:41:54

aynen katılıyorum bu işi üniversite mezunu insanlar yapmalı gözünü para hırsı bürümüş insanlar değil. Oçocukların hepimizden cok yardıma ihtiyacı var. gelişim sağlamak için işi mutlaka uzmanlar yapmalıdır..

Üyelik Gerekli

Yorum yapanları görebilmek ve yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Özel Eğitim Öğretmeni

İş mi Arıyorsunuz?

İşinizden memnun değil, daha iyi bir iş mi arıyorsunuz?

Artık bunları dert etmeyin! Hemen özgeçmişini doldur ve "İş Arıyorum" ilanı ver, kurumlar seni arasın. Hepsi bu...

Ücretsiz İş İlanı
Özel eğitim ve sağlığın ortak paydası olan Rehabilitasyon.com adresinin sektöre özel iş veren ile iş arayan arasında ne kadar iyi bir köprü olduğunu görebilmeniz için çok kısa süreliğini ÜCRETSİZ bir İş İlanı verebilirsiniz.
Yenilenen EÇOP'u Denediniz mi?
Engelli Çocuklar Otomasyon Programı (EÇOP) yenilendi, Demo indirip anında, MEBBİS'den bilgilerinizi yükleyerek hemen kullanmaya başlayabilirsiniz.
ÜCRETSİZ demoyu hemen indirin ve yükleyin.
  • SINIRSIZ Kullanıcı ve Öğrenci
  • Veritabanı sunucu hizmeti
  • Uzak sunucuya otomatik yedekleme
  • E-fatura entegrasyonu
  • Web tabanlı (mobil uyumlu) veya Masaüstü kullanımı
  • MEBBİS otomatik veri alma ve aktarımı
  • Tüm formların otomatik hazırlanması
  • Yılsonu değerlerlendirme işlemlerinin tek tuşla yapılması
  • Faturaların otomatik üretilmesi ve hatasız MEBBİS'e aktarılması
  • Online teknik destek imkanı
  • Pratik ders yazılabilmesi
Eleman mı Arıyorsunuz?

Kurumunuz büyüyor, ekstra yeni personele mi ihtiyacınız oldu?

Artık bunları dert etmeyin! Hemen bir iş ilanı ver, gelen başvuruları incele, birkaç görüşme yap ve uzmanla çalışmaya başla. Hepsi bu...