Hepatit C ve Ozon Tedavisi

26-08-2009 |

Hepatit C ve Ozon Tedavisi

HEPATİT C VE OZON TEDAVİSİ

* Hepatit C (HCV) Dünya’da görülme sıklığı hızla artmakta ,hastalık yapıcı kapasitesi ve yayılması çok hızlı olduğundan önemli bir halk sağlığı sorunudur.

* Bütün dünyada 300 milyondan fazla kişi hepatit C ile enfektedir.

* Hepatit C ‘yi ilk safhada  saptamak çok nadirdir. Büyük bir kısmında  karaciğer harabiyeti ilerlemiş ve kronikleşmiş olarak saptanır.

* Akut hepatit C’li hastaların yaklaşık %75’i kronikleşir .

* Kronikleşen C hepatitinden sonra %25 oranında siroz,%5 oranında karaciğer kanseri gelişir.

* HCV çok sık mutasyona uğrayarak  antijenik yapısı sık değiştiğinden koruyucu özellikte bir aşı geliştirilememektedir. HCV’nin klasik tıbbi tedavisi interferon ve ribavirindir.

* İnterferon ve ribavirinin belirgin olarak hem tıbbi hemde psikiyatrik yan etkileri mevcuttur.

NİÇİN OZONTERAPİ?

* Güçlü Antiviral etkilidir,

* Güvenli bir tedavidir,

* Ucuzdur,

* Klasik tedavi oldukça pahalı, yan etkileri fazla fakat tedavi edici etkileri azdır.

OZON TEDAVİSİ Hepatit tedavisi, ozon terapinin en önemli alanlarından biridir. Ozon, hepatit tedavisinde farklı mekanizmalarla etkili olur:

* Ozon lipit yapıları (yağ oluşumlarını) parçalayarak etrafında lipit tabakası bulunun HCV gibi virusların yapısını bozar.Yapısı bozulmuş virusların bir kısmı parçalanıp dolaşımdan kaybolurken,  bir kısmı da karaciğer hücrelerine yapışma yeteneğini kaybeder.Virus yükünün azalması önemli bir tedavi kriteridir.

* Ayrıca dolaylı yoldan virusun vücuddan atılması ve azaltılması için ozonun bazı mekanizmaları vardır.

Öğrenciye verilen eğitim modüllerinin sınır kontrolü otomatik yapın.

* Alyuvarların oksijen taşıma kapasitesini ve dayanıklılığını arttırarak dokuların oksijenlenmesini ve doku tamirini arttırmış olur.

* Karaciğer enzimlerinde ozon tedavi seanslarından sonra belirgin düzelme izlenir.

* Hepatite bağlı gelişecek siroz ve karaciğer kanseri, karaciğer hücre tamiri sağlandığından riski azalır.

* Bağışıklık sistemi hücrelerinden interferon denilen madde salınımını çok fazla miktarda arttırır.

* Bağışıklık sistemini güçlendirerek virusa karşı tüm savunma sistemlerini harekete geçirerek virus sayısının azalması sağlanır.

* Ozon hepatit tedavisinde tek başına veya bazen diğer tıbbi tedavilerle birlikte uygulanabilir.

Bilinmiyor

Öğrenciye verilen eğitim modüllerinin sınır kontrolü otomatik yapın.

İş mi Arıyorsunuz?

Mezun oldunuz, iş mi arıyorsunuz?

Artık bunları dert etmeyin! Hemen özgeçmişini doldur ve "İş Arıyorum" ilanı ver, kurumlar seni arasın. Hepsi bu...

iş arayan 1300 kişi var. Hemen irtibata geçerek personel eksikliğinizi tamamlayın.

Mesut Ö.

Kübra S. E.
Çocuk Gelişimi Ve Eğitimcisi

Gamze M.