15-01-2018 |

Atipik Otizm nedir?

A'daz Z'ye atipik otizm

Atipik yaygın gelişimsel bozukluk tıp literatüründe atipik otizm olarak tanımlanır. Çoğu kez genel otizm ve asperger sendromu ile karıştırılmaktadır. Bu sendromlar ile ortak özelliklere sahip olsa da, yaygın gelişimsel bozukluk olarak tanımlanan hastalıklardan ayrılan yanları olduğu için atipik otizm olarak anılmaktadır. Peki, diğerlerinden farklı özelliklere sahip olan atipik otizm nedir? Atipik otizm nedir? Atipik otizm, çocuğun gösterdiği anormal durumların tanımlanamadığı bir hastalıktır. Bu hastalar, tıpkı diğerleri gibi ciddi derecede gelişimsel sorunlar yaşarlar. Atipik otizm yaygın olarak iletişim bozukluğu görülen çocukların sahip olduğu bir hastalıktır. Bu durum ilerleyen süreçte asosyalliğe, içine kapanıklığa, psikolojik travmalara hatta intihar girişimlerine dahi sebep olabilir. Bu çocuklar karakter olarak ve şizofrenik tavırları olan kişilerdir. İletişim becerileri oldukça zayıftır. Bu zayıflık sözel iletişimde olduğu gibi, hal ve tavırlarla kendini ifade etmede de gösterir. atipik otizm belirtileri Atipik otizm belirtileri nelerdir? Otizm nedir? Belirtileri tedavi yöntemleri ile otizm hastalığını madde madde tanıyalım. Hastalığın en riskli olduğu dönem ilerleyen yaşlarda ortaya çıkar. Kalıtsal özelliği bulunmasa bile, bu hastalığa maruz kalan kişilerin çocuklarının atipik otizm hastası olma ihtimali biraz daha fazladır.bu hastalık her sosyal sınıf, yaş ve cinsiyette görülebilmektedir. Tek çözüm ise, çok erken dönemde ve doğru tanı koymaktır. Aksi taktirde başta iletişim kurma bozukluğu durumu olmak üzere, bir çok özellik karaktere dönüşebilir. Atipik otizm tedavisi nasıl olmalıdır? Çocuğun yaşadığı iletişim eksikliği durumu, asosyal durum, çekingen ve içine kapanık olma, utangaçlık ve kendi doğrularına bağlı kalma arzusu, telkin ve tedavilerle kontrol altına alınamaz ise belirttiğimiz gibi ilerleyen dönemde kişinin karakteri haline dönüşebilir. Çocukluk döneminde fiziksel olarak kendisini gösteren otizm belirtileri ilerleyen dönemde azalabilir ya da tamamen silinebilir. Psikoterapi ve fizyolojik tedavilerle de diğer belirtiler ciddi ölçüde azalma gösterebilir. Fakat bunların olabilmesi için erken tanı şarttır ve önemi büyüktür. Atipik otizmin ciddi fiziksel belirtileri yoktur. Standart çocuk psikolojisi ile karıştırılabildiği için teşhisi zordur. Aynı şekilde hafif düzeydeki otizm vakaları ile de benzerlik gösterdiği için yanlış tedavi sürecine girilmiş olabilmektedir. Atipik otizm tipik otizme göre daha hafif özellikli bir hastalık olduğundan bu hastalığı yenerek tamamen sağlıklı bir görünümle hayatını devam ettiren birçok hasta vardır. Atipik otizm eğitimi Atipik otizm vakalarında kişi takıntı derecesinde ilgi odağına koyduğu konuya bağlı kaldığı için, bu konuda ilerlemesi, uzmanlaşması ve başarı sağlaması öngörülen bir durumdur. Bu karakteristik özellikleri sayesinde ilgi duymadıkları alanlar için çaba harcamayıp sadece ilgi alanlarına giren konulara konsantre olarak ileri derecede başarı sağlayabilir. Otizm çocuklarda üç ayrı alanda problemlerin görülmesine neden olur. Bunlar fiziksel, ruhsal ve bilinçseldir. Bunlardan sadece birinde sorun gözlemlendiğinde veya varlık gösteren bu problemler çok az etkiye sahip olduğunda koyulan tanı atipik otizmdir. Yani otizmde sorunlar daha yıkıcı ve derindir. Atipik otizm testi nedir? Atipik otizm normal otizm vakalarının yanında asperger sendromuyla da sık sık karıştırılmaktadır fakat bu iki durumun birbirinden ayrılan keskin çizgileri vardır. Örneğin, asperger sendomunda hiçbir şekilde konuşma güçlüğü belirtisi yoktur. Ayrıca asperger sendromu olan hastalar daha sosyalken atipik otizm tanısı koyulan hastalar ise daha sağlıklı el-kol koordinasyonu sağlayabilmektedir. Bunlara ek olarak asperger sendromu doğuştan itibaren etkilerini gösterirken, atipik otizm üç yaşından sonra ortaya çıkmaya başlar. Görüldüğü üzere atipik otizm, yani normal olmayan yaygın gelişimsel bozukluklar, bu özellikleri nedeniyle sıra dışı bir hastalıktır ve birçok hastalıkla benzerlik gösterirler. Bu benzerlik ilerleyen süreçte ayırt edilmezse, tedavilerde yanlış ve yıkıcı yöntemler kullanılabilir. Unutulmamalıdır ki, iyi tedavi tam iyileştirmeyebilir fakat kötü ve yanlış tedavi kesinlikle zarar verir. Atipik otizde doğru ve zamanında tanı koymak, var olan sorunların ciddi derecede çözülmesine yardımcı olur.

Öğrencilere verilen dersleri MEBBİS'e otomatik aktarın.

Sınıf Öğretmeni

Eleman mı Arıyorsunuz?

Çalışanınız sizi yüzüstü bıraktı, ortada mı kaldınız?

Artık bunları dert etmeyin! Hemen bir iş ilanı ver, gelen başvuruları incele, birkaç görüşme yap ve uzmanla çalışmaya başla. Hepsi bu...