31-10-2006 |

Biraz Yer Açar Mısınız ? (2)

Özel Eğitim alanında çalışan personeller arasında sürekli yapılan tartışmalar vardır. Genel tema biz sizden daha çok özel eğitimciyiz olan bu tartışmalar son dönemde sınıf öğretmenliğinden sonra özel eğitim kurslarından belge alarak bu alanda çalışan öğretmenler ile Eğitim Fakültesi Zihinsel Engelliler öğretmenliği bölümü mezunları arasında yaşanmaktadır. Bu tartışmalarda karşılıklı suçlamalar yer almakta ve bence bu tartışmalar tüm alana zarar vermektedir. Bu tartışmaların direkt tarafı olmamama rağmen müdahil olma gereksinimi alanın daha fazla zarar görmemesi içindir.

Karşılıklı suçlamalardan birisi alandaki sınıf öğretmenlerinin BEP’i bilmemeleri. BEP'in ne olduğunu bilmek keşke yeterli olsa. Özellikle MR olan çocuklarımızı, eğer 3–4 yaşlarında bize gelmişse, normal örgün eğitim kurumlarına gidebilir veya kaynaştırma eğitimi alabilir hale getirmeyi kendimize hedef olarak seçmemiz doğaldır sanırım. Yani bu çocuklarımızı sınıf öğretmenlerine teslim etmek için çırpınır dururuz. Peki, bu çocuklarımız sınıf öğretmenlerine teslim edilmiyor mu?

Bir başka suçlama da 4 haftalık kursların yetersiz olduğu düşüncesi. Bu eleştiriye bir sınıf öğretmeninin verdiği cevap ise” sadece 4 haftalık kurs değil 20 yıl+ 4 hafta “ şeklinde. 20 yıl+ 4 hafta olayına da kesinlikle katılıyorum. Sınıf öğretmenlerini Sarı çizmeli Mehmet Efendi zannetmeyin bu insanlar temel eğitim bilgi ve becerisi ile eğitimin içinde bulunan insanlardır. 4 haftalık kurslar genel bilgileri özel eğitime yönlendirme amacındadır.

Eleştirilerden bir başkası ise Sınıf öğretmenlerinin bu alanı daha fazla para kazanmak amacıyla veya şehir merkezlerinde kalmak amacıyla seçtikleridir.

Özel eğitim bölümünü seçen arkadaşlarımın çok para kazanmak, batıda ve şehir merkezlerinde çalışma düşüncesi ile bu alanı seçmediklerini kim iddia edebilir. Bu düşünce son derece normal bir düşüncedir. Herkes rahat etmek ve çok kazanmak ister doğal olarak. Özel eğitimci arkadaşlarımızın sınıf öğretmenlerini alanda istememelerinin altında piyasada ücretlerinin düşeceği endişesi yok mudur?

Öğrenci, veli, verilen eğitimler, kesilen faturalara ait ayrıntılı istatistik çıkartın.

……………..

Bunların hepsi bu alan içersinde insanların ne kadar var olmak isteğinde oldukları ile ilgilidir. Bu alanda çalışmak isteyen sınıf öğretmenlerinden bu alanda yüksek lisans ve doktora yapanları tanıyorum. Eğer tezsiz mastır programları açılsın özel eğitim alanında özel eğitimcilerden daha fazla alanda çalışan sınıf öğretmenleri müracaat ederler veya etmeliler diye düşünüyorum.

Bir diğer konu ise Zihinsel Engelliler bölümlerindeki öğretim görevlilerinin yetersizliğidir. Tüm üniversiteler için konuşmak doğru değil, Ankara ve Eskişehir bu konuda yeterli gibi görünse de örneğin Marmara Üniversitesi bu konuda oldukça yetersizdir. Bir an önce öğretim görevlilerinin kadroları doldurulmalı, tüm zihinsel engelliler bölümlerinin uygulama okulları oluşturulmalıdır.

Bu konu ile ilgili olarak daha önceki dönemlerde yazdığım "Biraz Yer Açar mısınız" adlı makalemi okumanızı öneririm. (Sitede Otizm alanında yayınlanmakta ) Şunu unutmayalım ki sahip olduğumuz enerjiyi sürtünme enerjisi olarak kullanmak yerine kinetik enerjiye çevirmek, sahip olduğumuz bilgi ve tecrübeleri paylaşarak çoğaltmak zorundayız. Sevgi ve bilgi paylaşıldıkça çoğalır. Sevgiyle kalın.

Not: "Biraz Yer Açar mısınız?" Nevin ERACAR'ın kitap ismidir.

Yorumlar (37)

[ Üyelere Özel ] 01-05-2023 20:46:25

Yıllar önce yazdığım yazıyı tekrar okumak çok değişik bir duygu. O yıllarda her şey çok havadaydı. Yasal düzenlemelerle belirli bir yere gelindi. Yazı dikkatli okunursa bu alanın çok geniş bir alan olduğunu farklı eğitimler almış kişilerin bu alanda yet bulacağı konusunda öngörüde bulunmuştum. Zaman beni haklı çıkardı, alana yeni bir çok bölüm mezunu katıldı. Eleştiren arkadaşlar oldukça acımasız eleştirmişler keşke eleştirilerini ve yazıyı tekrar okuma imkanları olsa da düşüncelerini tekrar paylaşsalar.
Alanda çalışan tüm arkadaşlara kolaylıklar diliyorum.

[ Üyelere Özel ] 30-01-2008 13:33:50

bende sınıf öğretmeniyim ve yaklaşık 5 yıldırda özel eğitimdeyim..daha öncede belirtmiştim küçük adımlar programına katıldım pecs eğitimi aldım 3 yıldırda özel eğitim kongrelerini takip ediyorum...bu işi hakkıyla yapan insanlarda var...amacımız eğitim olmalı..AĞZINIZA SAĞLIK HOCAM

[ Üyelere Özel ] 04-09-2007 22:00:45

tespitleriniz yerinde teşekkürler

[ Üyelere Özel ] 18-08-2007 20:53:25

öyleyse sadece özel eğitim öğretmenleri çalışsın bu özel eğitimde siz yetersıniz psikolog çocuk gelişimi vs olmasını istemiyosunuz madem nasıl çözceksiniz sorunları dahamı kaliteli olacak

[ Üyelere Özel ] 29-05-2007 17:42:09

diplomasında özel eğitim mezunu yazmanın bir anlamı olmadığını düşünüyorum bu iş bilgi ile birlikte sevgi işidir,çocuğu işini sevip ona göre göre eğitim vermektir,ben özel eğitimciyim ama nice eğitimciler gördüm hiç birşey yapmadan oturan akşama kadar,hakketmek önemli işini iyi yapmak önemli

[ Üyelere Özel ] 13-05-2007 15:43:27

ben okulöncesi egitimi ögretmeniyim yaklasik 7 yildir özel egitimin icindeyim öyle özel egitimciler var ki ve de öyle sinif ögretmenleri var ki ben ce konuyu tartisirken biraz ince düsünmeliyiz bu isi yapmak icin özel egitimin icinde olmak icin bence sadece bunun kitabini okumakta yetmiyor özel egitim sanildigi kadar kolay bir meslek degildir bencede özel egitimci olmak icin kocaman bir yürege sahip olmak gerek ve bu isi yürekten yapmak gerek cok iyi özel egitimciler oldugu gibi özel egitim alaninda kendini cok iyi gelistirmis ve özel egitime cok büyük katkilar saglayan sinif ögretmenleri ve alaninda uzman baska nice ögretmenlerde var bunlarinda hakkini yememek lazim bence bu birazda vicdan meselesi Özel egitimi bu ise gercekten gönül vermis egitimciler yapsin sadece para kazanmak icin yapanlarida görüyoruz biz burada cicekler yetistiriyoruz ve solmamalari icin onlari hayatin icine kazandirmaya ugrasiyoruz sevgiler

[ Üyelere Özel ] 11-04-2007 16:23:17

evet bu konuda zihinsel eng. öğret. tek kaygısı ücrettir piyasanın düşeceğinden endişe ediyorlar. bu konuda yetişmiş personelin çok az polduğuda kesindir .inanın üniversitede çalışan bir prof. bir doç. vb. 5 sene bu kurumda görev yapan bir öğretmen kadar bile bilgis yoktur. bu bölümler bize tamamen yabancı bölümler 1999 yılında açıldı yani anlayacağınız kalite halen düşük. giren hocaların çoğu psikoloji öğretmenleri. ama özel eğtim adı üstünde gerçekten bir özel ilgiye ayrı bir alana ait bilgirei içerir 2020 yılında yetişmiş personellere ancak kavuşuruz. işi işte öğreneceğimiz bir gerçek

[ Üyelere Özel ] 02-04-2007 20:21:48

insanlar özel egitimi çok kolay sanıyor. çocuklara herşeyi ögretecegiz ama yavaş yavaş mantıgıyla konuya bakıyorlar. sınıf ögretmenleri 4 haftalık basit bir egitimden sonra özel egitim ögretmeni oldugunu düşünüyor. tabiki istisnai durumlarda var....

[ Üyelere Özel ] 28-03-2007 21:45:07

ne olur yer açın uzmanlara artık emekli olun bizler atanalım

[ Üyelere Özel ] 22-03-2007 19:32:25

yaz

[ Üyelere Özel ] 07-02-2007 17:41:37

ben arkadaşımıza canı gönülden katılıyorum. bizim hislerimize tercüman oldugu için de sonsuz teşekkür ediyorum. ben bir sınıf öğretmeniyim. ama üniversiteyi kazanmadan istediğim alan buyken ailemin isteği yönünde tercih yaptım ve sınıf öğretmeni oldum. ben bu işe gönül veren bir eğitimciyim. mezun olunca ilk iş olarak bir özel eğitim kurumunda gönüllü çalışmak istedim. buna ragmen red cevabını aldım. neden çünkü sertifam yoktu. bulundugum şehirde meb e baglı bir kurum yoktu o yüzden bir çok uğraştan sonra başka bir ilden ve kurumdan başvuru yaptım. ilk başvuruda işlemlerim geciktiği için olmadı. bu beni yıldırmadı tekrar denedim ve sonunda zorlada olsa kursa katıldım ve o benden istenilen sertifikayı aldım. 8 aydır bir kurumda çalışıyorum ve inanın bana tahmin edilenin aksi düşük bir ücretle çalışıyorum. ama eğitimimin kalitesini beğenmeyenler gelsin öğrencilerimi görsünler. bence önemli olan bu işi sevmek ve gönülden yapmak. benim yapabileceğim tek iş öğretmenlik bunu biliyor va asla şikayet etmeden işimi yapıyorum. ve artık bilin ki bizde varız özel eğitimde!! çalıştığım kurumdan ayrılacaktım ama ne öğrencilerim ne velilerim nede iş verenlerim müsade etmedi. biraz daha objektif düşünün derim. kötülerle beraber iyilerde varız hala...

[ Üyelere Özel ] 03-02-2007 19:56:38

ben şuanda özel eğitim öğretmeni olacak,üniversitede eğitim gören bir öğrenciyim.Yazdıklarınıza kesinlikle katılmıyorum.Özel eğitimci olmak sadece belli kalıplaşmış bilgileri ezberlemek değil,engelli bireylerin sorunlarını içinizde hissetmek,onlar için çaba sarf etme,canlı örnekler görmek,birebir çalışmak demektir.Tüm bunlarda birikim ve alt yapı ister.Nekadar tecrübeli olursanız olun sınıf öğretmenliğinde size 20 yılda verilern genel eğitimdir.Artı 4 ayı sadece özel eğitim bilgisidir.Bizlere üniversitenin ilk yıllarından beri özel eğitimci olma şuuru kazandırılmaya çalışılmaktadır.Sadece BEP,BÖP bilmekle özel eğitimci olunmaz.Ayrıca soruyorum size bir insan durumundan memnun olsa neden alan değiştirsinki.Sınıf öğretmenlerinin çoğu ya maddi ihtiyaç yada merkezde kalmak için seçiyor.Özel eğitimci olarak yetiştirilen tamamen engelli bireylere yönelik eğitim almış,o ruhu içimize sindirmiş bizler sizce sınıf öğretmenliğini layıkıyla yapabilirmiyiz,o ruh içimize işlermi? tEŞEKKÜRLER..

[ Üyelere Özel ] 02-02-2007 20:51:33

NEden bu kadar etekleriniz tutuştu?birileri gelite işi sizden daha iyi yapacak ve yerinizi alacak diye ...Bazılarınızın saydığı sınıf öğretmeni şunu yapabilir mi yok bunu yapabilir mi saçmalığına hiç girmiyorum çünkü yapacağını biliyorum .Buraya yazı yazan bazı arkadaşlar sanki yıllardır özel eğitimle uğraşıyor,okullarından en yüksek dereceyle mezun olmuşlarda eğitimin ilk basamağı olan sınıf öğretmenlerine laf atıyorlar.Hepsi özel kurum kimi alacağına kimin iyi olduğuna onlar karar verir onun için söylecek bir şey yoktur.

[ Üyelere Özel ] 25-01-2007 23:14:10

öncelikle şunu belirtmek istiyorum : üniversitelerin özel eğitim bölümlerinden mezun olan öğretmenlerle sınıf öğretmenliği bölümlerinden mezun olan öğretmenlerin öğretmenlikleri arasındaki farkı görmediğinizi ima etmeniz bence elinde ayakkabısı, ayakkabı arayan bir çocuğun danranışlarından farksızdır.hocam ! psikolojide yansıtma diye birşey vardır. siz de yukarıda özel eğitimciler için yazdıklarınızla içinizdekileri yansıtmışınız gibi geldi bana.sınıf öğretmenlerinin 20 günde sertifika almaları ve bunun sonucunda diplomalarında zihin engelliler sınıf öğretmeni yazması kadar saçma bir uygulanın eşine pek az rastladım.ben çok büyük bir rehabilitasyon merkezinde yöneticilik yapıyorum.bana bir tane sınıf öğretmeni gelipte ben bu çocuklar için şunu şunu şunu.. yaparım demedi.aynen şöye: selamünaleyküm . hocam ne kadar veriyon? amir bey ben tereciyim. sizin de yaptığınız burda tereciye tere satmak.simitçi başındakini satar. Olmayanı vermek ALLAH a mahsustur.sınıf öğretmenleri de olmayanı satmaya çalışıyorlar.birebir yapmak tamamen hayat felsefesidir.gerçek bir özel eğitimci öğretmenliği hayatına yansıtır.o her zaman çocuklara bakarken ormana bakar gibi değil ağaca bakar gibi bakar...onun için her çocuk biriciktir..tek yumurta ikizlerinde bile farklılık arar. öğrencileri için BEP ler oluşturur. izlediği bir program vardır...hocam..! sınıf öğretmenlerinin sertifika almaları beni korkutmuyor.biraz iğrendiriyor o kadar. ama şunlar bir gerçek.devlet sertifika verirken seçmiyor ama rehabilitasyon merkezlerinde aileler çocuğunu verirken seçiyorlar.ben özel eğitimciyim.ahmete sertifika vermişler bana ne mehmete vermişler bana ne..önüme gelen her veliye şunu söylüyorum: DİPLOMASINDA ÖZEL EĞİTİMCİ YAZMAYAN KİMSEYE ÇOCUĞUNUZU TESLİM ETMEYİN.sağlıcakla kalın hocam.sizin göremediğinizi genelinin sosyo ekonomik durumu çokkkk düşük olan halk görüyor. siz görseniz neee görmeseniz ne..

[ Üyelere Özel ] 19-01-2007 20:04:36

duruma farklı bir açıdan yaklaşmaya çalışmışsınız. yazılarınızı az çok görmemden ve gerçekten bu alanda uğraş veren bir büyüğümüz olduğunuzu bildiğimden dolayı bu yazınıza da saygım var ancak siz daha iyi bilmelisiniz ki, bu alanda bizler teknik anlamda özel gereksinimi olan çocuklar hakkında daha fazla donanıma sahip oluyoruz. iyi ya da kötü, bireysel farklılıkları da biliyorum tabi ki, aldığım eğitimden dolayı. ancak son sınıftaki bir öğrenci olarak emin olun çok fazla gözlem yapma imkanım doğdu. o yüzden bazı konularda size katılamıyorum ki çok uzayabilir bu yazı.
son olarak marmara üniversitesinde öğretim elemanı olarak azlıktan sözetmişsiniz. söz ederken dersimize giren öğretmenleri tanıyor olmalısınız. haklı tarafınız olabilir ancak, diğer üniversitelere gidip, oralarda okuyan arkadaşlarımızla tanıştığımızda bizde acaba bu alanın neresindeyiz sorusuna çok iyi yanıtlar bulduk,
saygılar.

[ Üyelere Özel ] 03-12-2006 22:49:09

TEBRİKLER

[ Üyelere Özel ] 23-11-2006 20:40:21

Türkiye deki eğitim kaosuna tarafsız yaklaşma istediğinizi takdir ettim fakat maalesef düşündüğünüz kadar objektif değilsiniz.Özel eğitimde bireysellik esastır.Bu ilke özel eğitimin değişmez altın ilkelerindendir. sınıf öğretmenlerinin içerisinde bulunduğu eğitim hiçbir zaman özel eğitim değildir... buraya dikkat ederek okuyun lütfen sınıf öğretmenlerinin 4 yıl süreyle üniversitede aldığı eğitim genel ilköğretim öğrencilerinin hepsini kapsar. Ama biz özel eğitimcilerin 4 yılda aldığı eğitimin her yönünde bireysellik esastır. Her planda, her materyalde, her yöntem ve teknikte ve o an karşımızdaki öğrenci kim ise ne gereksinimi var ise hangi nesneler daha çok ilgisini çekiyor ise ve ne kadar süre seansla eğitim alması gerekiyor ise o öğrenciye özel bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlanır. Hiçbir öğretim yöntemi ve materyalı standart değildir, her öğrencinin ilgi ve istekleri doğrultusunda öğretim yöntemi ve materyalleri o öğrenci için bireysel olarak hazırlanır. Bilgi beceri ve yeterlilik alınan eğitim ve uygulamalarla gelişir. sınıf öğretmenklerinin 20 yıl + 4 hafta olan tecrübesini de bir madalya gibi yapıştırıyorsunuz ondan sonra tarafsızım diyorsunuz. isterlerse 2 yıl kurs görsünler özel eğitimci olmak ösym tercih kılavuzunun 1. sırasına puanın birçok bölümü tuttuğu halde Zihin engelliler sınıf öğretmenliği yazmaktır.

[ Üyelere Özel ] 11-11-2006 22:22:45

Biraz Yer Açın İşimizi Yapalım
Öncelikle işimiz gercekten zordur.Bizler bu iş yaparken yüreğimizi ve bedenimiz tam anlamıyla işin içine katarız.Karşılaşılan zorluklar ki biz yapmaktan sıkılmaz ve usanmayız.Bizler öğrencilerin burnunu temizlerken,kusmuklarını silerken,burunlarının ustune defalarca yumruk yerken,tuvalet becerisini ve temizlik becerilerini öğretirken kendi çocuğumuz olmamasına Rağmen tiksinmeden ,usanmadan yaparız.
Bunları yaparken 4 yıllık zihinsel engelliler branşımızda kazandığımız becerilerden faydalanırız.
-Bep lerimiz yazarız amaçlarımızı düzgün ulaşabilir koyalarız .
-Davranış sağaltım programları hazırlar öğrencilere uygularız.Bu sayede öğrencilerin ısırma ,tukurme,vurma vb

[ Üyelere Özel ] 08-11-2006 20:38:25

bazılarının maksadı üzüm yemek değil bağcı dövmektir.bazıları ulaşamayınca üzüme koruk der.bazen doktor hasta yakınlarına alın hastanız ne isterse verin der.vs vs vs vs sevgi gönlünüzden hiç eksilmesin

[ Üyelere Özel ] 08-11-2006 12:54:45

bilinçsizce yazılmış

[ Üyelere Özel ] 07-11-2006 19:45:01

sıze katılmadığımı soylemek ıçın buyazıyı gonderıyorum özel eğitim sızın zannettiğinız kadar kolay bır meslek değil.bız dort yıl bu alanda eğitim almamıza rağmen zorlanıyoruz tabıkı kendını gelıştırmış sınıf oğretmenlerımızde var ama bu ınsanlar ıstısna dort aylık bır semıner bu alanda yeterlı eğitimın ancak y sını olusturur ozaman sıze su soruyu sorayım neden ozel eğitim bolumlerı varkı neden ınsanlar dort yıl zaman kaybetsın dığer branşlardan oğretmenlerımız kurs alır boylece bu alandakı oğretmenlerde yetışmıs olur.bızede dort ay demıyorum hadı bır yıllık kurs versınlerde bızde doktor olalım bence herkes kendı işinı yapsın.kımse çok para kazanmak ıçınde ozel eğitım okumuyor çok para kazanmak ıçın çok çesıtlı ışler var para kazanmak ısteyenler o işlere yonelsınler

[ Üyelere Özel ] 07-11-2006 11:03:37

yazınız güzel olmuş.Tebrikler

[ Üyelere Özel ] 07-11-2006 10:07:06

Sayın Meral hanım benim kimseye gıcığım yok. BEB BEP olayına gelince sizinde ,sanırım yazmak isterken sanırı yazdığınız gibi, tamamen bir yazım hatası. Düzeltilmesi için site yönetimine yazı yazılmıştır. Bir kelimeyi yanlış yazmanın yanlış bilgiye sahip olunduğu sonucuna götürmesi zannedersem sağlıklı bir sebep sonuç ilşkisi değil. BEP konusunda Eğitim fakültelerinde ders verecek yeterliliğe sahip olduğumu beni tanıyan herkes bilir. Kitap okumam yönündeki tavsiyenize teşekkür ediyorum herzaman kitap okuyacağıma söz veriyorum. Son olarak yazıya yapmış olduğunuz yorum yada eleştirinin BEB olarak yazım hatasıyla sınırlı olması ayrıca beni sevindirdi. Teşekkürler.

[ Üyelere Özel ] 06-11-2006 15:08:37

4 sene zihinsel engellilere yönelik eğitim almış bir öğretmenle sınıf öğretmeninin vereceği eğitim kesinlikle aynı olmaz olamaz da. branşları çok farklı. kesinlikle karşıyım.

[ Üyelere Özel ] 06-11-2006 00:55:39

süper yorum, bence noktayı koymuşsunuz Amir Bey. Özel eğitimcilerden sıkça mail alıyorum, sınıf öğretmeni arayarak ne kadar " uygunsuz(!) " bir iş yaptığım konusunda. Geçenlerde bir arkadaş bana "siz olsaydınız çocuğunuzu sınıf öğretmenine emanet eder miydiniz" diye sormuş, cevabım evet oldu tereddütsüz. Eğer kaynaştırma öğrencisi bir çocuğum olsaydı hiç tereddüt etmeden özel eğitim alması için sınıf öğretmenini seçerdim. Kaynaştırma öğrencilerinin temel ihtiyacı olan akademik eğitimi bir sınıf öğretmeninden daha iyi kim verebilir ki. Bir özel eğitim merkezinde her alanda elemana ihtiyaç vardır. Eğer psikolog, çocuk gelişimci, sınıf öğretmeni, fizyoterapist, özel eğitimci, doktor koordineli çalışabiliyorsa başarı sağlanır. Arkadaşlar lütfen terbiye edemediğimiz hırslarımıza çocuklarımızı kurban etmeyelim...

[ Üyelere Özel ] 05-11-2006 13:42:48

SAYIN,DİLEK MERAN KESİNLİKLE SİZİN DÜŞÜNCENİZE KATILIYORUM.YENİ MEZUN OLUP 3AY ÖZ EĞT.KRMDA ÇLŞYORUM NE YAPICAĞIMI NSL YRDMC OLCMI EN İYSİ NE OLABİLİR ÇABASI İÇNDYM.NE YAPARSAK YAPALIM HAKIYLA YAPALIM HAKINI VERELİM HERŞEY DAHA GÜZEL OLACAKTIR HERKES AYNI ÇABA İÇNDE OLSA.SELMLAR

[ Üyelere Özel ] 04-11-2006 18:54:25

tek kelimeyle berbat sanırı eğitim fakültelerinin zihinsel engelliler öğretmenliği bölümdeki insanlara özel bi gıcığınız var....... ayrıca size insanlara sizin kendinizin bile bilmediği bilgileri öğretmek yerine biraz kitap okumayı tavsiye ederim..... BEB MİŞ.. BEP BEP BEP

[ Üyelere Özel ] 03-11-2006 15:54:21

Gerçekten sorunu hem bir eğitimci,hem de sınıf yöneten bir öğretmen gözüyle çok çok güzel anlatmışsınız.Bu yazınızı herkesin okuması ve aklı selim sahibi kişilerin bu alandaki KAYIKÇI KAVGASINA son vermeleri dileğiyle saygılar sunarım.

[ Üyelere Özel ] 03-11-2006 00:14:21

Yazılarınızı ilgiyle ve zevkle takip ediyorum.Polemiğe girmeden, eğitime gerçekten gönül veren araştırmacı ve üretken kişiliğinizden ve bilgi birikiminizi bizlerle paylaşmanızdan dolayı size çok teşekkür ederim.

Sizde sevgiyle ve bizimle kalın Amir Bey

[ Üyelere Özel ] 02-11-2006 15:04:42

20 + 4 hafta evet bir eğitimci için kalite ama özel eğitim için çaylaklıktır. normal bir çocuğun eğitimiyle zihin eng. tanısı konmuş bir çocuğun eğitiminin nekadar farklı olduğunu 4 haftalık kurslardan sonra çalışırken ancak anlıyo sevgili ilk öğretmenlerimiz:). kimse kimseye rakip olamaz çünki kulvarlarımız çok farklı bunu ergeç herkes anlicak. tek dileğim eğitimin kalitesi düşmeden bu durumun anlaşılması. sevgili meslektaşlarıma i çalışmalar diler sayın sertifikalı öğretmenlerimizin ellerinden öper iyi günler dilerim

[ Üyelere Özel ] 02-11-2006 09:39:58

Ülkemizde her nedense gelişmekte olan bu alanlarda hep problem oluyorÖrneğin Psikolog ve psikolojik danışmanlar arsındaki atışmalar gibi.Bırakın kim kendini hangi alanda daha iyi yetştiriyor ve başarılı oluyorsa ve özelliklede yaptığı işi seviyorsa yapsın.Bu kadar problem etmemek gerekir.Sanırım.

[ Üyelere Özel ] 02-11-2006 08:45:03

Bence bu olaya Rehabilitasyon Merkezlerinin gözünden bakmayalım.. Onlar tabiki de ucuza çalıştıracak ama aynı zamanda yasal çerçevede imza yetkisi olan personeli seçecektir. Ama siz inanıyormusunuz gerçekten bir çocuğa, sınıf öğretmeninin TUVALET BECERİSİ kazandırabileceğine? Siz inanıyormusunuz bir çocuğun PROBLEM DAVRANIŞLARI İÇİN sınıf öğretmeninin SAĞALTIM TEKNİKLERİNİ uygulayabileceğine? Bu soruların cevabı NE YAZIKTIR Kİ; HAYIR... Bu nedenle lütfen herkes işini yapsın..Maden sınıf öğretmenliği seçip okudunuz, ee buyurun sınıfta öğretmenliğinizi yapın... Özel sebeplerden dolayı( ücret, tayin, emeklilik sonrası iş vb.) 20 yıl normal çocuklarla çalışıpta öğretmenliğinizin son yıllarında ÖZEL EĞİTİME yönelmeyin....Herkese, kendi işinde başarılar diliyorum...Hoşcakalın..

[ Üyelere Özel ] 01-11-2006 16:04:54

ben özel eğitimciyim yani 4 sene üniversitede eğitim alanlardan.1 sene de devlette çalışıyrm.üniversitede 1 dönem engellilere yönelik hukuk dersi aldık o halde ben bu hukuk bilgimle avukat olabilirim değilmi?Sınıf öğretmenlerinin,çocuk gelişimcilerinin,rehber öğretmenlerin,psikologların........özel eğitim bilgileri nasıl Özel eğitim alanında çalışmaya yeterse benimde hukuk alanındaki bilgim avukat olmama yeter değilmi ama?

[ Üyelere Özel ] 01-11-2006 15:12:35

öyle eğitmenler tanıyorum. öyle de özel eğitimciler tanıyorum. adam yada bayan emekli öğretmen sınıf öğretmeni dediğiniz gibi kurs görmüş bi bakıyosunuz benim otistik çocuklarıma ders vermeye çalışıyor. rehabilitasyon merkezinde sınıf öğretmeni ama alt basamağı eğitim enstitüsü mezunu ne hayatında otistik görmüş nede nasıl eğitileceğini biliyor benim çocuğumla 45 dk. dolduruyor. özel eğitim öğretmeni işini iyi yapan insanları da tanıyorum. zihin engelliler öğretmenliği mezunu olupta çocuğumun ağzından akan salyasından iğrenen,burnu aktığı için okula getirmeyin 1 hafta diyen,bireysel eğitim dersinde çocuğu sınıfta kendi haline bırakıp arkadaşıyla sohbet eden sonra kakasını yaptığında farkeden zihinsel engelliler öğretmenleride biliyorum.çocuğu binbir zorlukla okula götürürüm.bireysel eğitim için bir bakarım 4 zihinsel e. öğretmeni okul panosuna resim yapıştırmak için dersi kaynatır benim çocuk bireysel eğitim için gittiği derste boş bırakılıyor.yok ben böyle zihin engelliler öğretmenini neyliyim çocuğuma sınıf öğretmenliği mezunu olupta bana gerçekten yardımcı olmak için çırpınan kitaplarla ,cd lerle,seminerlerle kendini geliştirmek için çırpınan sınıf öğretmenleri de, zihin engelliler öğretmenlerine de tanıyorum sınıf öğretmenlerine sesleniyorum para için,rahatınız için benim çocuğumla çalışacaksanız çalışmayın yüreğinizle kalbinizle hırsınızla bu işe sarılacaksanız buyrun yapın bu işi saat doldurmaksa amacınız biz aileler hakkımızı helal etmeyiz.

[ Üyelere Özel ] 31-10-2006 21:43:32

tartışılması gereken bir konu

[ Üyelere Özel ] 31-10-2006 21:08:39

Ben özel eğitimciyin dört sene eğitim aldım dört senedir devlet ve özelde çalıştım ben kendime daha yeni yeni özel eğitimciyim derken dört haftalık kursla eğitim alanlar benden önce özel eğitimci olduklarını idda ediyor unuttuğunuz birşey var bu iş sürekli aktif olma gerektirir ben bu iş tam anlamıyla zaten bir altı yıldaha yapabilirim yani 20+4 hafta bu iş için çoktan deformasyon demektir.Özel eğitimin zihinsel engelli çocukların ne demek olduğunu bilmeden konuşmayın her öğretmen mükemmel diye birşey yok her gurupta çürük elma var.Bizim kaygımız yada en azından benim kaygım bu alan istismara çok uygun bir alan ve insanlar daha özel eğitimin özel eğitimcinin ne olduğunu bilmiyorlarken bu işi tam bilmeyenlerin yapması biz bu alana faydası olan herkesi kabul ediyoruz ama kraldan çok kralcı olanları istemiyoruz.Biz farkımızı yaptığımız işlerle zaten gösteriyoruz.Son zamanlardaki gazete ilanlarında özel eğitimci ilanından çok sertifikalı sınıf öğretmeni ilanı arttı bunda bu insanların ucuza çalışması ve alana hakim olmadıkları için kolay idare edilmesi yatıyor olabilirmi ayrıca özel eğitim sadece okuma yazmadan ibaret değil bunuda unutmayın ve bırakın biz işimizi yapalım

[ Üyelere Özel ] 31-10-2006 19:22:30

Sizi yürekten kutluyorum.Tek kelime ile mükemmel.

Üyelik Gerekli

Yorum yapanları görebilmek ve yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Eğitim Programcısı

Ücretsiz İş İlanı
Özel eğitim ve sağlığın ortak paydası olan Rehabilitasyon.com adresinin sektöre özel iş veren ile iş arayan arasında ne kadar iyi bir köprü olduğunu görebilmeniz için çok kısa süreliğini ÜCRETSİZ bir İş İlanı verebilirsiniz.

PKT, KDF, BEP, GÖF ve diğer formları otomasyonunuz otomatik hazırlasın

Eleman mı Arıyorsunuz?

Kurumunuz büyüyor, ekstra yeni personele mi ihtiyacınız oldu?

Artık bunları dert etmeyin! Hemen bir iş ilanı ver, gelen başvuruları incele, birkaç görüşme yap ve uzmanla çalışmaya başla. Hepsi bu...